1.103 visninger
|
Oprettet:
Er den sat for dyrt? {{forumTopicSubject}}
Hej Gutter.
Nu har min kæreste haft sin bil til salg i godt 2-3 måneder.
Vi får ikke ret mange henvendelser, derfor vil jeg høre jer, om bilen er sat for dyrt eller om hvad der mangler i annoncen.
link: http://www.guloggratis.dk/vw/polo/annonce/7038972
Jeg håber I kan hjælpe os.
Dennis & Tina
jan 2007
Følger: 1 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 45 Svar: 1.120
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 77 Svar: 1.574
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 35 Svar: 397
Er prøvet, men synes vi ligger i den billige ende?
Morten
- Vi har godt nok tænkt over det, men motoren kører fantastisk og der er INTET rust at komme efter.
jan 2006
jan 2006
jan 2006
apr 2007
Følger: 56 Følgere: 44 Biler: 9 Emner: 152 Svar: 526
maj 2008
Ja okay, men vi må jo prøve og se om den skal sættes yderligere ned om ikke andet.
Bare synd for sådan en god bil.
jan 2006
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 13 Emner: 100 Svar: 584
nov 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 2.129
hvis en bilforhandler evt. skulle give jer et bud ville den jo ligge omkring 15-17.000 kr.
En forhandlere ville jo ligge mindst 10.000 oveni sådan en bil, inden han ville sælge den videre...
Men tror nærmere at fordi i ikke får henvendelser så er det fordi i skal tage nogle flere billeder og evt. tilføje at i gerne vil overveje et "mindre" nedslag i prisen ved hurtig handel......
Evt. sevl få den nysynet hvis det er og ikke foreslå at den (kan) nysynes....
Dem der oftest skal have en bil og som ikke har det større viden, er ikke intereseret i at give så meget for en bil hvis den skal synes indenfor et år til halvandet, og derfor holder de sig tilbage...
Det er faktisk 3 faktorer det spille ind når folk i almindelighed skal købe bil,,,
Prisen, den skal stå flot, og så skal den være nysynet....
For hvis de skal give lidt mere ved en forhandler end ved en privat, ja så vælger folk en forhandler,,, så derfor skal prisen afvige en del fra en forhandleres pris, ellers bliver den svær at slippe af med.
Men hvis i har tålmodighed så lad den stå til salg, for tør sige med stor sikkerhed,,, på et tidspunkt kommer der en og henter den til den pris i vil have....
Og man kan ikke sammenligne med priserne på andre private sælgere da de sikkert ikke har samme forudsætninger som jer,,, de kan have fået deres bil "billigt" eller "dyrer" en jeres.
En bil på auktion kan slet ikke sammelignes da der også skal betales salær og derfor er priserne det lavere for ellers kunne de heller ikke sælge den på auktion,,, bilen bliver jo ikke mere værd af at man betaler et salær....
Så få nolge gode billeder i, og evt. på en side hvor i skal betale for en annonce, da mange jo også mener at gul og gratis,,, jo siger sig selv....;-))
Eller hav tålmodighed og vent til i kan få den rigtge pris..
apr 2005
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 479
Når du er bagt færdig, så kom igen og giv 'gode' råd.
Vi er nede i en prisklasse hvor forhandlerene er 'ligeglade' med, hvad de giver for bilen.
En kasse som den der går for 5-8.000,- til export, så resten af det, du mener forhandlerne byder, kommer fra avancen på den bil de gerne vil sælge.
Parret her ønsker IKKE at handle deres bil ved en forhandler, så var det formentlig gjort. De ønsker at sælge i en privat handel, hvorfor der ingen magiske beløb står, der kan hæve prisen.
Og dine "3 faktorer"...
Jeg ikke rigtigt hvad jeg skal sige?!
1. Prisen:
Giver det næsten ikke sig selv?
2. Prissammenligning:
Flot tanke - desværre uden bund i virkeligheden. Ser du, det der fastsætter prisen på faktisk hvilket som helst produkt, nyt som brugt, er "de frie markedskræfter". Deriblandt udbud og efterspørgsel. Kogt ned til én simpel sætning: Aktuel markedsværdi. Hvorvidt de har fået bilen foræret eller har givet 500.000,- i går, så ændrer det intet på, hvad den aktuelle dagsværdi på bilen er.
3. Se punkt 2.
Du giver sikkert dine råd velment, men de er absolut ikke brugbare.
Trådstarter:
Forvent 15.000,- for din bil. Du kan måske hæve det 18.000,- hvis du har lidt mere tålmodighed. Og få den synet. Det er alt afgørende på en så billig bil.
maj 2008
Vi har pt bilen på dbabiler.dk lige nu.
- vi arbejder også på nye billeder. Vi skal lige diskutere med syn af bil, men kan godt se det fra en mulig købers side.
Jeg vil tage dine råd til efterretning og se om vi kan ændre lidt i annoncen og naturligvis få nogle flere billeder på siden
nov 2008
Du kan komme med dit råd,,, du behøver ikke irettesætte mig...
Jeg snakker netop ikke om hvad en forhandler vil give i byttehandel eller ud fra hvad de vil have for den ny bil....
Men snakker om sammenlignings grundlaget...
De tre ting der betyder nogen for en privat køber er...
PRIS...
STAND...¨
SYN....
Det er ufravigeligt,,, du kan have den grimmest smadderkasse der både er Nysynet med 2 et halv år til syn,,, alle service overholdt, og som kører kanon og til den HELT billige pris...
Men du får den sguette solgt hvis den er grim... alm. folk vil have pæne og skindende ting når de køber...
Motoren kan være ved at falde ud, en smadret kabine,,, men så længer det tre ting er overholdt så finder man før eller siden en køber....
Du anbefaler at prisen skal ned omkring 15 måske op til 18 og at den skal være nysynet fordi det er altafgørende på så en billig bil.....
Det er sgu da det samme jeg skriver men du læser åbenbart ikke det samme som jeg skriver....
Nu gør du jo også ligesom andre,, med auktion med mere,,,, du snakker bare export nu...
DET er ikke realistisk for ikke særlige mange har mod til at købe bil på auktion eller exportere en bil...
Auktionsprisen bliver jo tillagt et salær,, som gør at bilen skal ned i pris...
En bil til export og du skriver at de ryger for 5000 kr...
Hvor er din fortæælling om afgiften de får tilbage dem der exportere,,, så er vi jo mindst oppe i samme beløb, som både du og jeg foreslår...
Men skriv du bare at jeg skal være bagt færdig,,,, jeg vil jo så bare sige til dig,,, få lige hår på dyret før du kommer med råd....
Det er fandens som alt skal forvandles til en diskutionsklub herinde,,, du bruger som mange andre 2 korte linjer til at rådgive trådstarter, men mere tid på at kritisere andre...
Kom vidre med dit liv,,, og være lidt mere objektiv....;-/
Det gør jeg og derfor vil jeg da ikke kommentere yderligere overfor dig....
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 377
Må sku give Mr. B ret her, det han kommer med er faktum, ikke så meget pis der.
maj 2008
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 1.299
Og du skriver en af landets LÆKRESET polo classic?
men der er kun 2 billeder. hvor er den lækker?
og personligt syntes jeg den er alt for dyr.
nov 2008
Hvis du går ind på bilvurderingssider,,, og taster din bil ind, så får du som jeg skrev en "mulig" vurdering, på 17.000 kr. ved en forhandler,,, i ren handel..
Du kan ikke bruge den til så meget,,,men som rettesnor...
Vil ikke diskutere med folk herinde,,, ligesom Allan T nu igen kommer med kommentar at det handler om km og udstyr...
Det er jo ikke det som jeg skriver at det ikke har..... men jeg skriver at du sikkert kan få prisen hvis du venter..
Jeg har været vidne til at en bil der var til salg ikke kunne sælges igennem et halvt år til en pris på 35.000 kr... ved en bekendt... han fik et råd om at sætte den 10.000 kr. ned,, til 25.000,-kr.og han fik den stadig ikke solgt,,, så fik han et råd fra en anden om at sætte den 25.000 op,,til 50.000 kr... stddig ikke, så blev han irriteret og satte den til 65.000 kr.... og slam så kom køberne af sig selv....,
Man skal enten ramme det rigtige pris, eller den rigtige køber... og derfor skriver jeg at hvis du vil af med den NU,,, så skal prisen ned.....
Hvis du vil have din pris,, så VENT.... for hvis folk forelsker sig i en bil så er markedsprisen altså ligemeget,,, en alt for billig bil er kan være ligeså svær at slippe af med, der er meget forskelligt hvad folk ser på når du køber bil,,, ingen er ens...
Har selv haft en meget flot alfa til salg,,,til 15.000 kr. under markedsprisen, og de bliver stadig solgt til over 60.000 kr...
Den jeg havde havde jeg til salg i knap et år,, og fik 35000.kr. for den....
Jeg have selv givet samlet 20.000 så tjente 15.000 kr.. så det er jo ikke udbud eller efterspørgsel....
Du skal jo huske på at det er din bil du bestemmer prisen,, og du bestemmer hvornår Du sælger..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Derudover skal bilen køre en gang imellem for at den ikke bliver "træt", og eventuelt vedligeholdes.
Syn skal man også holde, for at bilen holder prisen. Jeg kan ikke se det er en god forretning.
Den anden med at sætte prisen op og ned, med start på 35.000 kr, mindsteprisen 25.000 kr, og så sælge den for 65.000 kr. Det lyder godt nok fantastisk.
Men hvis bilen skal sælges her og nu, så skal den være attraktiv, og have den rette pris. det giver jeg dig ret i. Men Mr. B, har nu også ret i hans synspunkter.
Men pris, udstyr, stand og km, betyder en hel del.
nov 2008
Hvor længe alfaen holdt uden syn og salg da det i mit tilfælde var ligegyldigt,,, jeg har pladsen hvor den kan stå, og syn er ikke noget problem, da jeg bar havde kørt den til syn..
Jeg fik den for 3500,-kr pga. en skade i front, og mente dengang at jeg kunne tjene en skilling på den,,, det jorde jeg så oogså 15.000 kr..
Men ville da gerne have haft mere,,, men som du skriver så bliver det også tit en større udgift ved at lade den stå stille......
Man behøver bestemt ikke altid have markedsprisen eller bare noget i nærheden for at kunne tjene penge på en bil..
Den med de forskellige priser er god nok, har selv overværet det og han er ikke den eneste jeg har hørt om som har været heldig....
Prisen skal passe til den der lige forelsker sig i sådan en bil....
Hvor langt en bil har kørt er jo en smagssag, og ikke alle er enige i at højt kilometertal er det samme som en dårlig slidt bil......
Så hellere vende den om,, en 6-8 ¨år gammel bil skal man nok være en hel del mere forsigtig med at købe,,, "næsten" uanset kilometerne.....
Men vi er alle forskellige,, men jeg skrev nu også det samme som Mr B skrev,, bare før ham,,, men udbud og efterspørgsel,,, ??? ikke altid,,, unge forældre vil have en st.vogn og ikke en alm. personbil, det vil ældre damer til gengæld gerne men ikke for stor....
Unge vil have fancy brianbiler og derfor ser man også mange kikke efter styled biler eller 3 dørs...
ALLE søger biler og derfor vil der næsten altid være udbud og efterspørgsel... men ikke konstant et bestemt mærke eller model som følger masserne i sidste ende, for folk er så forskellige..
Og at man altid kan få den pris man vil have,,, ja oftest når differencen mellem forhandler ligger under 10.000 klassen, og det var også det jeg skrev,,, men snakker vi vildt overvurderet biler med ekstra 30-40.000 kr. til forskel mellem private,,, ja så slippe man nok ikke af med dem...
Tror bare man har læst mit råd som man selv ønsker at tolke det,,, men okay, enhver mands ret.....;_))
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.597
Færdig bum.
nov 2008
Er den sat for dyrt?