{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Skade - hvordan er jeg stillet? {{forumTopicSubject}}

Det firma som er hyret til lokal snerydning har muligvis kørt ind i min bil. Der er ingen vidner men varmemesteren siger at chaufføren har været inde og indrømme at det var ham og at jeg bare skulle ringe ud til firmaet.

Jeg har så snakket med firmaet og de mener ikke at kende noget til det men at de da godt nok har ryddet sne den dag. De har sagt de vil ringe tilbage men det er altid mig som skal ringe til dem før der sker noget.

Skaden viser tydeligt at det bestemt ikke ligner noget som en almindelig personbil har lavet.

Hvad fanden gør jeg her forbi det er bare surt når folk ikke er ærlige nok til at tage skylden på sig???

Skaden er begyndt at ruste men jeg må vel ikke selv gøre noget ved det vel????

MEGET GERNE HURTIGT SVAR TAK smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade - hvordan er jeg stillet?
  • #1   5. feb 2010 hvis chaufføren har indrømmet til varmemesteren,,ja så burde der vel ikke være nogle problemer,,

• #2   5. feb 2010 Jeg har været i forsikringsbranchen og du gør følgende:

KONTAKT DIT FORSIKRINGSSELSKAB!!! og sig det som det er.. at modparten prøver at fradige sig ansvaret.. Bed dem prioritere sagen HØJT..

Det der sker er følgende:

De kontakter modparten og tager rapport.. du indlevere din bil til taksator.. Taksatoren kan derefter bede modparten indlevere hans køretøj til undersøgelse... der kan gøres følgende for at bevise din sag:

Søges efter microskobiske malingsrester på din bil og på hans køretøj
    Tages afstøbninger af din skade og hans køretøj i området omkring skaden - passer de er der gevinst til dig
    og mange mange mange andre ting

så - fat i forsikringen ASAP!!

• #3   5. feb 2010 Ja, du skal bare ringe til dit forsikringsselvskab, har du kasko, så får du bare skaden lavet, også tager de slåskampen med snerydningsfirmaet.

Karsten

• #4   5. feb 2010 WOw tak for hurtigt svar til alle.. fra firmaets side er sagen bare blevet strukket sagen indtil nu. Skaden er sket d 6 januar og jeg har ikke kasko desværre!

• #5   5. feb 2010 Jeg begriber slet ikke - at folk som prøver stikke af fra skaden - men som bliver bustet - at de ikke bliver straffet?

Det er meget strafbart i mine øjne at lyve sig fra den.
    Har hørt om flere tilfælde og det eneste der sker, er at man får dækket skaden.

Men vedkommende som har lavet skrammerne og prøvet smutte igennem - åbenbart ikke bliver straffet?

• #6   5. feb 2010 Jeg har desværre fået vasket min bil siden og tror BESTEMT også at firmaet har fået rengjort sneploven...

Så mega sur røv...

• #7   5. feb 2010 sneplove er ikke anderledes stillede end andre... bare fordi de får et stort stykke metal foran, giver det dem ikke ret til at ødelægge mv.

Eneste tvist kan være, hvis du selv har handlet groft uforsvarligt - fx parkeret midt på vejen, for tæt på kryds mv. eller bevidst har forklædt din bil som snedrive..

• #8   5. feb 2010 Du har jo netop et vidne når din varmemester har snakket med chaufføren så må kunne udpeje ham hvis det kommer til en retsag. firmaet ved jo hvilke veje der er ryddet af hvilke personer.

Men som sagt så ring til din forsikring og snak med dem

• #9   5. feb 2010 Du er desværre fucked uden kasko. Din egen forsikring hjælper dig ikke når du kun har ansvar, så du skal rejse kravet direkte mod sneplovens forsikring, men hvis de nægter er det påstand mod påstand og så taber du. Sorry.

• #10   5. feb 2010 Det er ikke for sent at melde det til forsikringen.. jeg er sku lidt sky for at jeg selv kommel til at betale skaden hvis firmaet nægter at have noget med det at gøre..

• #11   5. feb 2010 Kommer helt an på situationen... lige som det også gør ved andre biler...

Er et uheld uundgåeligt ene og alene fordi den ene part har parkeret så stupidt, kan modparten blive fritaget.. ja... ejeren af bilen der er tåbeligt parkeret kan endda blive holdt ansvarlig...

fx. parkeres der på tværs af en motorvej med en campingvogn - ja overdrivelse fremmer forståelsen smiley

Men - i sidste ende er det et vurderingssprøgsmål som behandles af de enkelte skadesbehandlere de to selskaber i mellem.. i sidste ende kan de to selskaber tage den i byretten eller længere

• #12   5. feb 2010 Egern. Der er jo ikke to skadesbehandlere når han kun har ansvar. så er der kun modpartens skadesbeahndler og hvis der ikke er vidner eller han selv har set skaden ske så har han da ikke en chance. Han ved jo ikke engang med sikkerhed om det er sneploven - det er jo bare et gæt fordi han håber at få andre til at betale hans skade.

• #13   5. feb 2010 der er ALTID to skadesbehandlere med mindre man er så dum at køre sagen selv...

Når man har ren ansvar på sin bil, er der stadig den sikkerhed at ens forsikringsselskab er forpligtet til at sørge for ens sager.. ellers var det sq nemt at tøre ALT af på dem der kun har ren ansvar...

Har man ren ansvar og får man en skade retter man ALTID henvendelse til sit eget forsikringsselskab.. de køre sagen for en og sørger for, at der ikke er nogen der tager røven på en...

I tilfældet her vil hans forsikringsselskab gå ind i sagen med en formodning og undersøge denne formodning til bunds.. altså teorien med at det var sneploven... Ikke noget med at man selv skal ud og undersøge, afhøre mv. nej - det ordner ens forsikringsselskab også selv om man kun har ansvar...

Viser det sig, at der ikke er tilstrækkeligt bevis til at sagen kan holde vand, ja så er alt det arbejde selskabet har ydet ren service - altså INGEN REGNING... det eneste man i sidste ende selv vælger at betale er den skade der er sket på ens bil, da man jo ikke har kasko..

Så JO - der vil ALTID være to sagsbehandlere til at hive sagen i enten den ene eller den anden retning.. uanset hvilken dækning man har

• #14   5. feb 2010 og 9 ud af 10 selskaber vil altid undersøge sådan en skade til bunds - dvs. med afhøring, taksator, afstøbninger, malingsprøver mv. OGSÅ selv om deres kunde bare har rent ansvar på bilen.

• #15   5. feb 2010 Det er så ikke min erfaring. Du får sq da heller ikke bistand hvis du ligger i USA med en sprængt blindtarm hvis du har sparet rejseforsikringen væk. Hvis man fravælger en dækning fravælger man da også de ydelser denne dækning måtte give ret til.

• #16   5. feb 2010 Kunne være interessant at høre tilbagemeldingen fra hans nuværende selskab når skaden er anmeldt.

• #17   5. feb 2010 hvis ikke man har en forsikring får man heller ikke dækning.. Ovenstående service ER inkluderet i en ansvarsdækning...

• #18   5. feb 2010 Jeg orker bare ikke mere pis med det firma nu og har mest at alt, lyst til at give op også bare komme videre. Der er en indrømmelse og den mærkelig formede skade så det tyder på at det er sneploven..

da SQUIRREL - MAZDA SÆLGES I DELE _
    Er er det ikke for sent at melde når det er en måned siden at det er sket ?

• #19   5. feb 2010 ?

• #20   6. feb 2010 Hmm... Den er godt nok lige på grænsen... Men prøv da at ring til dit forsikringsselskab..

• #21   8. feb 2010 Ringede til hovedafdelingen i kbh. Fik af vide at en dame at de nok ikke kunne tage sagen når jeg kun har ansvar og hvis de alligevel gjorde så ville det koste mig nogle kroner.

Hun sagde også at jeg skulle få oplyst firmaet forsikring og se om de ville tage sagen.

Jeg tog selv et kig på bilen efter DA SQUIRREL sagde der muligvis kunne sidde maler rester og så vidt jeg kan se, sidder der lidt men det er svær at se om det er rust eller farve.

• #22   8. feb 2010 Hmm... Bare af nysgerrighed hvilket selskab er det? Evt pb

• #23   8. feb 2010 Det kan jeg ikke se hvad der skulle ske ved at oplyse smiley det er topdanmark....

• #24   8. feb 2010 Hmmmm... De plejer ellers nok at være flinke med den slags

• #25   8. feb 2010 Syntes jeg har hørt at nogle forsikrings selskaber systematisk siger nej til f.eks 15% af sager som kan ende med erstatning fra deres side. Har det noget på sig????

Kommentér på:
Skade - hvordan er jeg stillet?

Annonce