{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

Valg af "4x4" med trækkrog - 2500kg {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg sidder her og skal ud og invistere i en bil der skal bruges som trækker. Den skal kunne trække 2500 kg, da den både vil blive brugt til at trække hestetrailer og autotrailer... Og jeg søger en 4x4, og årsagen til at jeg gør det er at vi mange gange må stille traileren hvor der er lidt mudderet, og man vil sidde fast med en der ikke trækker på alle 4 hjul. Og prislejet snakker vi om en 100-150.000 Kr.

De krav jeg sætter højt er.:

Den skal være behagelig at køre (også motorvej), da jeg vil bruge mange timer i den til tider.
Motor mæssigt, så skal den ikke have nogen problem med at trække en af trailerne, gidder ikke sidde med en motor der lige kan, også når den ser en bakke så mister den pusten.
Den skal have 4x4, men behøver ikke være nogen harcore 4x4.
Den skal være godt med udstyr.
Den skal være pålidelig og må ikke være for dyr i drift omskostninger. (ved godt ingen af dem er billg, men mere hvis en af dem skulle være fuld af fejl)

Mine ideer ligger på.:

BWW X5 - 3,0 - Benzin
BWW X5 - 4,4 - Benzin
BWW X5 - 3,0 - Diesel

Mercedes ML270 CDI - Diesel
Mercedes ML400 CDI - Diesel
Mercedes ML55 AMG - Benzin

Range Rover - Land Rover 2,5 - Diesel
Range Rover - Land Rover 4,6 - Benzin

I må endelig sige til hvis i mener der er et forslag jeg har overset. Eller i skulle have en anden ide.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af "4x4" med trækkrog - 2500kg
  • #1   9. feb 2010 Range Rover - Land Rover 2,5 - Diesel ville være min den helt klare favorit.. bmw og mercedes er der sku for meget metroseksuel wannabe 4x4 over...

• #2   9. feb 2010 toyota land cruiser

• #3   9. feb 2010 Hvide eller gule plader?

• #4   9. feb 2010 Morten - ja, men jeg skal ikke bruge den så meget til 4x4, og der er sku meget udstyr i dem, og de er lærke at køre langt i.

Kurosuke, ja jeg har været ude og kigge på Land Cruiser, men jeg sidder bare ikke godt i den, og den er bare ikke det samme som de andre på motorvejen, hvor jeg kommer til at tilbringe mest tid...

Kåve - Det er guleplader.

• #5   9. feb 2010 hvad med vw toureng ( ved ikke om det er stavet rigitg) det er ved at være fornuftige i pris. de er sgu dejlige at køre i også langt.

• #8   9. feb 2010 Kia Sorento 2.5CRDI 170hk overraskede virkelig mig, især med automatgear, den kører uden tvivl bedre end Mercedes ML som, jeg synes er alt for stiv at køre i.

X5 ville jeg vælge i diesel, benzinerene er simpthen alt for tørstige, vi snakker altså 5kml !!!!

Toureq med den lille diesel motor er også et godt køb, men den er dyr i forsikring og dyr i stumper.

• #9   9. feb 2010 Jeg er mega glad for min X5 3,0i, den er ikke nogen 4x4 i en mudderpøl, men virkelig dejlig og køre langt i samt den aut gearkasse passer bare perfekt til bilen....... Også dejlig kabine.....

Hold dig langt fra VW Tourag, der har været så mange problemer med dem og selv vw vil ikke tage en brugt Tourag i bytte......

• #10   9. feb 2010 Jeg bruger forresten min til at trække autotrailer, og har uden problem fået vejet trækkrogen op fra 2500kg til 2700kg så den også må trække de størrere autotrailere.

• #11   9. feb 2010 -Nielsen- Hehe, nu regner jeg heller ikke med det er en stor 4X4, for det værste den kommer til at se, det er nok det når vi stiller trailerne ude på græsset, og der kan være lidt mudret efter en weekend med regn, men det har jeg ikke været ude for at en 4x4 ikke har kunnet komme ud af...

Tourag, har jeg også hørt mange fejl på, det er det dog på den store model... har ikke hørt så mange på den lille model...

Vil også måske lige prøve og tage du og se på en KIA, og se hvad det er for noget...

Og ingen tvivl om at benzinerne i alle modellerne sluger benzin, ville også helst have diesel, men det er bare ikke lige alle der laver lige gode dieselmotorer

• #12   9. feb 2010 Kia'en med automatgear kører fantastisk med trailer og så er den også rigtig god i terræn fordi du med et drej på en knap har alle 4 hjul låst sammen.

Jeg troede det var en rigtig koreaner blik spand da jeg fik den i bytte, men blev utrolig overrasket.

Kommentér på:
Valg af "4x4" med trækkrog - 2500kg

Annonce