{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.118 visninger | Oprettet:

dumpet til syn, kan ikke omsyne {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil lige høre hvor mange fejl en vil skal ha før den ikke kan få omsyn, for var til syn med min polo igår og han sagde der var for mange fejl til den kunne om synes,

nogen af dem jeg undre mig over er at han skrev på at min bagrude visker manglede?? som den også gør, men troede ikke det var en fejl som sådan, eller dvs det er hele stangen der mangler, men aligevel,

og så at han skrev at der manglede en OBD lampe når der kom tænding på, fandt så ud af da jeg kom hjem at der slet ikke findes sådan en lampe i min 6n,

så det var som om han bare skulle finde fejl så den ikke kunne om synes

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dumpet til syn, kan ikke omsyne
  • #1   17. feb 2010 så skal du vel bare til et nyt syn i stedet for et omsyn...?? har han taget pladerne??

• #2   17. feb 2010 Der skulle da meget gerne være en motorlampe på din bil, det er der da på alle biler med indsprøjtning, selv på en gammel sur Kadett fra 89

• #3   17. feb 2010 Prox but why? undskyld mig, men ok sådan er reglerne kan jeg så høre

men ja et nyt syn ikke omsyn, som om han tænkende kasse(penge) syn, men det er nok bare mig så, hvis viskermotor osv skal af er det jo sådan men kæft det er plat

• #4   17. feb 2010 TB B

har fået afvide at der ikke sidder sådan en motorlampe på en 6n?

• #5   17. feb 2010 Ja hele din visker motor skal væk før det er godkendt.. Men der er ikk et bestemt antal fejl der skal til før han må dumpe dig. Men han kan stoppet synet pga for mange fejl og og så skal du til et nyt syn.. tror det er for at undgå at folk kommer og betaler 500 for at finde ud af hva der skal laves på deres biler..

• #6   17. feb 2010 et syn og et omsyn... koster det ik det samme...???

• #7   17. feb 2010 Prox der står bare OBD kontrol lampe mangler

• #8   17. feb 2010 Din visker motore skal af længer er den ikk.. samme regl om at hvis du ahr tåge lygter skal de virke før den kan synes. du kan ikk bare pille ledningerne fra og sige de ikk virker..

• #9   17. feb 2010 Gulerod. Omsyn koster vist kun 250 og et syn koster 450-500 mener jeg. Og forskellen på et syn og omsyn er at ved et syn gåes hele bilen igennem. findes der så nogle små fejl skal bilen omsynes hvor disse fejl gåes igennem og intet andet.

• #10   17. feb 2010 Prox

en skriver bare

Skrevet: 16-02-2010 18:54:08

En polo 6N har ingen motorlampe... hverken på ny eller gammel model speedo.. bare lige til info.

• #11   17. feb 2010 Selvfølgelig;) De fandt også en knækket fjeder på min 2 gang den var aftsted. Også en gammel opsvejst kadett:D

• #12   17. feb 2010 - TTH -steffen: Har en kammerat som var til syn med hans bil, der var det ene glad på den ene tågelygte smadret, han satte bare lige noget gaffa tape over begge to, så gik den lige igennem smiley

• #13   17. feb 2010 3 fejl så skal den omsynes..

• #14   17. feb 2010 Muligt det bare er mig, men hvorfor ikke bare lave bilen så den fungerer! Faktum er, at har man ikke råd til at have og holde sin bil, så må man jo tage bussen!

Og efter hvad du selv fortæller, så lyder det jo til at der har været rigeligt fejl og mangler på bilen at tage af for synsmanden, så er det ikke lidt patetisk at sidde her og hælde vand ud af ørerne over en manglende bagvisker! smiley

• #15   17. feb 2010 Har også før hørt om at der var så mange alvorlige fejl, at synsmanden kan vurdere at bilen ikke står til at redde, og derfor kan kassere den fuldstændig..

• #16   17. feb 2010 Det kommer vel forhelvede an på hvilke fejl det er, om den skal omsynes..
    Man kan jo ikke bare sige 3 eller 5 fejl. Der kan jo være én kæmpe fejl, f.eks. utæt bremserør eller ødelagt styrekugle, og så kan det være nogle småting.

• #17   17. feb 2010 .:: MC : : Selv med utætte bremserør eller defekt styrekugle kan bilen jo relativt nemt laves, ja der er nogle timers arbejde i det, men det er da intet at skrotte en bil på. Klart synsmanden ikke kan lade den køre derfra på plader, men derfor kan den jo sagtenens laves - Igen må der have været væsentligt mere i vejen.

Det er f.eks. alm. kendt at på Supra mkiv`erne, ja der sidder bremserørene oppe bag ved noget plast afdækning, der sidder de jo fint, bortset fra at alt skdit, fugt og snavs bliver liggende, med det resultat at de blvier tærret - Mange skrifter fint disse, uden at det behøver koste bilen "livet" smiley

• #18   17. feb 2010 de kan højes give kørsels forbud,

men kør dog til en mekker og få et overslag på rep pris, og tag den derfra du ved tilsyneladene intet om repration af biler, siden du bare kørte den til syn

• #19   17. feb 2010 *Hamsteret* - Et pelsdyr med attitude! , nu var min kommentar en kommentar til folk der siger en bil max må have 3 eller 5 fejl før den dumper til syn. Det kan man jo ikke bare sige.. Det kommer an på hvad fejlen er. Det kan jo sagtens være bare én fejl.

• #20   17. feb 2010 Årh, prøv nu at læse det jeg skriver. Det ville gøre det hele meget nemmere.
    Jeg siger, at man ikke bare kan sige, at en bil max må have F.EKS. 3 fejl, eller 5 fejl el.lign. Det kommer jo helt an på hvilke fejl det er!

• #21   17. feb 2010 Nårh det er godt smiley hehe..

• #22   17. feb 2010 Der er nogle lamper der skal lyse op når du sætter tænding på bilen, også i en Polo 6N, så selvfølgelig er der en lampe der skal lyse. Omend den skal gå ud når du starter bilen.
    Airbag-lampe og andet skal også lyse op. Det står i din instruktionsbog hvad der skal lyse hvornår.

Bagviskeren, fjern motoren, og smid en prop i. Eller kør til en hugger og hent en viskerarm.

De andre fejl der uden tvivl har været, må du så også få fikset.

Grunden til du ikke kan få et omsyn, er nok fordi synsmanden har valgt at kassere den inden han nåede igennem hele bilen. Derfor skal du til et komplet syn igen.

Her i området koster syn 400 kr og omsyn 250 kr. Så det betyder reelt set at du skal af med 150 kr mere. Men det er fordi din bil ikke har været klar til syn.

• #23   17. feb 2010 Syns manden kan max finde 12 fejl.. finder han mere, stopper han synet .. har prøvet med min gamle kadeet... han kom til 12 så kunne han ikke skrive mere..
    så stoppet han synet og skrev i bemærkninger:
    Vi anbefaler skrotning smiley

Kommentér på:
dumpet til syn, kan ikke omsyne

Annonce