{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.073 visninger | Oprettet:

Advarsel omkring ETU forsikring!!! {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er ved at være træt af ETU forsikring - de har fået en del chancer til at vise de forstod fair behandling, men nej.

Jeg gør det kort.

Jeg blev lovet en forsikring til 8900 kr. helårligt, på min E30er.

Der går et stykke tid hvor jeg intet hører, men ok, det er ETU, og de er ikke altid lige hurtige.

Ind kommer et girokort på 16.900 kr. PÅ MIN OVER 1½ ÅR GAMLE ADRESSE! Hvordan fanden kan de få det til at være smart at sende post til en anden adresse, end den både jeg og bilen er registreret på?

Her ligger der så allerede 1. og 2. rykker, da jeg bliver kontaktet af de nye beboere på min gamle adresse.

Kontakter dem, med besked om at det ikke er det korrekte beløb, og at jeg synes det er dårlig skik at sende post til en anden adresse end min og bilens registrerede.

Hører intet.

Gensender mailen, for at være sikker på at have belæg for min kontakt med dem.

Stadig intet.

I dag får jeg så et brev der er en smule mafia-agtigt.

"Da vi endnu ikke har registreret betalingen af ovennævnte restancebeløb inkl. gebyrer, gør vi opmærksom på, at såfremt beløbet ikke er indbetalt snarest og senest om 10 dage fra ovennævnte dato, vil sagen blive fremsendt til inkasso, hvilket vil medføre omkostninger, som du vil blive pålagt.

Dette medfører også, at du bliver registreret i RKI (Ribers Kreditinformation).

I din egen interesse opfordrer vi dig derfor til at bringe betalingen i orden."

Uh, RKI er farligt. (Jeg står der allerede 1 gang, grundet en tvist der endnu ikke er løst, med Hi3G telefoni).

Udover det - hvorfor fanden reagerer de slet ikke på hvad man skriver til dem? Dét synes jeg er røv dårlig kundeservice.

De kan da også lige indfinde sig i at indsende sagen til inkasso med beløbet 17.120,25 kr., når forsikringen hos dem ER annulleret, efter at bilen havde været der i 4 måneder. Alt andet lige kan det "kun" ende med godt 5.000 kr.

Altså: Jeg kan ikke anbefale dem. Der er ikke så skide meget at parlamentere om, jeg blev lovet én pris, er så blevet bedt om en anden, og selvom forsikringen ER opsagt grundet uenigheder, fastholder de det fulde beløb for 1 år.

Kom dog ind i kampen!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel omkring ETU forsikring!!!
  • #1   22. feb 2010 så er det vist nu du skal tage fat i FDM eller en advokat troels smiley

• #2   22. feb 2010 Det bliver nok en spag sag omkring advokat, da jeg aldrig fik tilbudet om de 8.900 på papir - desværre!

Derfor vil jeg blot benytte chancen til at advare andre mod denne virksomhed.

• #3   22. feb 2010 isted for at sende mail hvad med at ringe til dem?

• #4   22. feb 2010 Haha.. Ben there, don that.. Fik også en helt kanon pris af dem i telefonen. Den var så også lige steget 50 % da jeg fik tilsendt papirene.. Amatørselskab..!

• #5   22. feb 2010 Man sender altså helller ikke en mail...man ringer...

...men udover det så er det da møg træls...

Men du burde nok ha reageret noget før...sådan en police skal da komme promte...

• #6   22. feb 2010 Jeg tager ikke mere telefonisk kontakt med dem, da jeg vil have bevis for min korrespondance!

• #7   22. feb 2010 Eller måske skulle man bare før i tiden havede taget telefonen og løst problemet med det samme i stedet for en vissen mail, man ingen anelser har om nogle overhovedet læser.

Underligt de bruger din gamle adresse dog, det er sq deres problem.

• #8   22. feb 2010 Hvis du vil have "beviser" optager du bare samtalen, da i dagens danmark er en mundlig aftale ligeså god som en på papir.

• #9   22. feb 2010 Folk med fornuften i behold kan godt se pointen i at have sit på det rene omkring kontakt.

Du kan ikke bevise et telefonopkald (min iPhone kan ikke optage samtaler...), men du kan bevise et forsøg på kontakt pr. mail.

At de ikke kan finde ud af at læse deres mail er IKKE mit problem, og dér støtter lovgivningen mig!

• #10   22. feb 2010 Jeg fik et rigtig godt tilbud via e-mail og da policen ankom, var det et par kroner billigere..

Jeg tror det er ligesom i banken, det er ikke den, men din rådgiver der er en kvajpande..

• #11   22. feb 2010 Du må iøvrigt heller ikke optage samtaler uden modpartens samtykke, en e-mail er 100% juridisk bindende

• #12   22. feb 2010 Ja det jo ik første gang man hører om ETU og deres forsikrings numre...

• #13   22. feb 2010 ja men tror nu alligevel jeg havde ringet OG sendt mailen, så har du mailen som bevis og kan ringe og råbe ldit af dem ved siden af..
    Men øh, du har jo altid 14 dages opsigelse på en forsikring og de 14 dage er fra du modtager policen, og når de så sender til en forkert adresse, må det jo være 14 dage fra du modtager på den korrekte adresse...

• #14   22. feb 2010 Jesper S > God pointe, det skal nemlig være med modpartens samtykke.

B > Jeg gider ikke ringe og skabe mig, jeg vil gerne gøre det så jeg gør alt 100% juridisk korrekt.

Det er faktisk først brevet jeg modtager i dag, der kommer på korrekt adresse. smiley

• #15   22. feb 2010 Jeg kan så nikke genkendende til dine problemer.
    Been there also.
    Så var det blot godt man kendte rågiverens adresse, samt stifteren af firmaet.

Skiftede dog selskab, for gider ikk det pis.

HansPassatTDIHald

• #16   22. feb 2010 Men sådan synes jeg nu generelt de forsikringsselskaber jeg har været i er. F.eks så siger gf forsikrig at hvis du fortryder en forsikring indenfor de 14 dage du har (og sku jo være generelle regler der gælder ofr alle forsikringsselskaber), efter at have modtaget policen, så skal du ikke betale noget overhovedet, heller ikke selvom du måske først modtager policen en måned efter du har oprettet forsikringen, men er da blevet bonget for den tid, ved både fair og alka, hvor jeg har skiftet forsikring efter at have modtaget deres police med en meget højere pris end aftalt..
    Codan har jeg fået annulleret 7 rykkere ved, fordi de har sendt papirer med forkerte oplysninger og jeg har ringet og bedt dem om at sende nogle papirer som rent faktisk passer med dato osv, og så imellemtiden har de sendt rykkere.. Så de prøver jo bare at se hvor dumme folk er..

De eneste forsikringsselskab jeg reelt vil anbefale af de 7 selskaber jeg har været i, er gf og tryg.. Er sgu rimelig ringe odds, 2 ud af 7...

• #17   22. feb 2010 Hva havde du regnet med når det er så billigt hahaha Lær det!!

• #18   22. feb 2010 har oplevet tdc engang sendte regninger til en gammel adresse. hørte intet før inkassofirmaet ringede og sagde jeg skulle betale. jeg sagde jeg intet havde hørt fra tdc og spurgte hvilken adresse regningerne var sendt til. da han sagde adressen kunne jeg fortælle ham at der havde jeg ikke boet de sidste 4 år, det kunne han godt se og så var der ikke mere at komme efter, dog skulle der så betales det oprindelige beløb som var rigtig nok.

• #19   22. feb 2010 Jeg har selv gode erfaringer med alm brand.. har haft et par skader nu, og det er forløbet uden nogen som helst brok eller noget.

• #20   22. feb 2010 Kim J > Jeg er 23... Så er 8900 sgu ikke billigt for en E30 320i'er længere!

• #21   22. feb 2010 WD 40. De 8900kr er vel med kasko så ?

• #22   22. feb 2010 Nej, de 8900 er sgu bare i ansvar. Jeg stod bare og manglede en forsikring da jeg skulle købe bil, og havde et ETU bevis liggende, så fik de da lige et kald, så kunne jeg få pladerne med bilen.

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 40
    #23   22. feb 2010 puu haa jeg kan skrive et langt stykke om min oplevelse med dem.
    gør det lige meget kort

have en bmw. solgte den. meldte det til dem.
    købte ny bil, efter 2 måneder fik jeg ikke en regning. så ringet jeg derind, det var en fejl, efter flere måneder ringet jeg igen.
    nu kunne de ik se den så den var slettet.
    jeg solgte bilen. så fik jeg en regning på det det halve år efter jeg havde solgt den.så der kunne de pludselig godt se bilen.
    jeg fik mange forklaringer om at der havde været vikare på osv.
    jeg fik også et falck kort derinde fra med et andet navn på.
    det var en fejl det skulle jeg smide ud..
    nu har jeg tryg, fuck etu. den dag man laver en skade er man på røven

• #24   22. feb 2010 jeg har haft samme problem med if.. så jeg skiftede til alm. brand.

• #25   22. feb 2010 Det sket med mig en gang !! Hvor vi aftelt en pris , Hvor efter 7 månder sender det dubel pris på en bil forskring!!! Holder langt væk fra det hustler ...... Og det er en kendt måde ETU bruger på ny kunder ..

• #26   22. feb 2010 Fordelen er at Brianerne er gået over til E36 og G3, da de har fået råd til dem, det har fredet E30eren.

Det dummeste var da jeg forsøgte mig ved If... En G2 GTD er dyrere end en 320i i forsikring!

• #27   22. feb 2010 Jeg giver ca. 4500kr for min 325i om året i ansvar. Jeg er 22år.

• #28   22. feb 2010 Ellers tak Prox smiley

• #29   22. feb 2010 Har endnu ikke haft nogle problemer med ETU, har heller íkke haft brug for dem endnu 7-9-13... Den første pris jeg fik for kasko på min Supra TT lød på 10300 årligt, og jeg var 25... Fin pris tænkte jeg... Senere fik jeg den så på stilstandsforsikring, så nu betaler jeg 6200 årligt for en Supra TT'er endda med vejhjælp... Så jeg klager ikke... smiley

NIcklaz

• #30   22. feb 2010 jeg fik tryg til at sende mig et tilbud, det så nu ganske fint ud da jeg fik det, så underskrev papirene og beholdte tilbuddet, bare hvis der skulle blive noget.
    de regningen så endelig kom på bilen var den lige bleven 1500 kr billigere.

• #31   22. feb 2010 Jeg har dog prøvet én af de store (Tryg). der forsøgte at tage tage r**** på min eks og jeg i sin tid, indtil jeg ringede og brokkede mig, og gjorde dem pænt opmærksom på, at de end ikke havde en underskrift fra forsikringetagerne, og dermed samtykke til, at de skulle forsikre køretøjet.
    (en lidt længere historie, men vil ikke skrive en længere roman).

Jeg kontakter en advokat, og får derved meldingen, at så længe de ikke har underskrift, så er de ikke berettiget til så meget som en krone.

Men igen, gik den, så gik den... De sat****!!!

• #32   22. feb 2010 Hej

Min søn har prøvet noget ligende.. han fik en regning på ca det samme beløb , ( han var blevet lovet en forsikring på omkring de 8.000 kr.. Nuvel.. jeg bad ham om at ringe til dem , der fik han fat i en yders behaglig mand ( kan ikke lige huske navnet ) han blev bedt om at smide den gamle regning ud , hvorefter der kom en regning på de rigtige 8.000 kr.

vigtigt for alle,, skriv ikke til dem , men ring.....

• #33   22. feb 2010 jeg har nu heller ikk haft problemer med etu, de sagde 6500 med fuld kasko til min bmw og det står der stadig og har været ved dem i lidt over 3år..

• #34   23. feb 2010 Finn - Jeg er ovre det med at ringe. Du må ikke optage samtalerne, mens mails er skriftligt bindende.

• #35   1. mar 2010 ENDELIG fik jeg mail fra dem.

"Hej Troels

Tak for din mail.

Det er korrekt at din bil xxxxxxx er blevet forsikret hos os til en pris på 16.865,25 kr. i årlig præmie

Som vi tidligere havde skrevet til dig i marts 2009, så ønskede vi ikke at tegne forsikringer til dig.

Da du så vælger at forsikrer denne bil hos os alligevel, så bliver denne til en højere præmie da vi ikke ønsker
    At tegne dine forsikringer.

Jeg kan se at forsikringen på bilen er udgået den 25.02.2010 på grund af manglende betaling.

Du vil derfor få en opkrævning for beløbet for perioden 01.10.2009 – 25.02.2010 som skal betales.

Jeg sender denne til dig i dag."

Hvor morsomt. De skrev d. 30. januar 2010 at forsikringen var ophørt, hvorfor skal jeg så betale indtil 25. februar? Og jeg indregistrerede bilen d. 14. oktober 2009 så vidt jeg husker - det giver vidst ikke 1. oktober.

Jeg kan iøvrigt oplyse at jeg aldrig har fået brev fra dem om at de ikke ønskede at forsikre mig. Nok fordi de som skrevet tidligere har haft for vane at sende til en adresse jeg ikke er bosat på.

• #36   30. aug 2011 jeg har selv ETU forsikring men jeg har da aldrig haft nogle problemer med dem ..

• #37   27. sep 2011 jeg har også etu forsikring, har prøvet engang hvor det kom til at koste 500kr mere end aftalen, men ellers synes jeg altid der er iorden service.

• #39   22. jul 2013 smiley ellers noget af en gammel tråd at hive frem!

• #41   23. jul 2013 Min søn har haft ETU , med en E30 til 8500 kr , ansvar ... ingen bøvl der

Kommentér på:
Advarsel omkring ETU forsikring!!!

Annonce