608 visninger
|
Oprettet:
opel kadett e 1,4 live {{forumTopicSubject}}
for en opel kadett 1,4 i live med 5 gear længere på litteren og har mer topfart ind en med 4 gear :S ?? har nemlig lige købt en mortor med 5 gear somjeg skal have over i min bil :S?? bare det jeg vil vide
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.222
I så fald, så nej og ja, den vil IKKE komme til at rende hurtigere på toppen med 5 gear,da 5. gear er meget højt, hvilket også vil betyde du vil få en langt bedre brændstoføkonomi, men hvad skal du bruge topfart til i en Kadett 1,4? du må ikek kører mere end 130 alligevel, o gdu mister pappet ved 160 km/t, og med den alder du har har du alligvel ikke nok erfaring til at blæse meget mere, desuden bor du jo også i et område hvor motorveje er noget i ser i fjernsynet.. ;o) Så smid du din 5 trins gearkasse på, og spar nogle penge på brændstoffen, og nøjes med den topfart bilen får ud af det, og den vil jeg anslå til 160-170 km/t på gps... Hvilket er mere end rigeligt...
jan 2003
jun 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 30
Sys ikke det er svært at se, hvad manden spørger om?
jan 2003
Du vil IKKE få en hurtigere bil med et ekstyra gear, snarer tværtimod, til gengæld vil den være mere økonomisk, og MÅSKE også mere driftsikker da du ikke skal jagte omdrejninger konstant for at opretholde en fornuftig hastighed... Ergo kan det svarer sig meget at skifte til 5 gear....
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.536
Jeg har haft en 1,3S og en 1,6S. 1,3S var en 3-dørs med 4 gear. Den gik rigtig godt, bedre end 1,6S, som jeg havde et år efter i stationcar og med 5 gear.
Jeg tror, at topfarten i min 1,3S med 4 gear var højere. Og generelt gik den meget bedre. Jeg kan desværre ikke huske, hvad de to biler kørte pr. liter brændstof.
Jeg målte det dog engang på min 1,3S med 4 gear, som var fra 1987. Det var på en tankfuld V-power, og jeg nåede 16,66 km/l. Men jeg kørte også meget økonomisk.
opel kadett e 1,4 live