{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

hvad kan man dumpe på til syn? {{forumTopicSubject}}

Vores bil "dumpede" lige til syn i onsdags--
Pga manglene refleker i baglygterne, tågelygter for lavt nede og sådan nogle latterlige ting...
Bilen fejlede ikke noget, andet end nedslidte bremseskriver...men hører da om mange andre der bare får en anmærkning på sådanne ting?

Hvor skal man gå til syn med en bil man har gjort noget ved1? Skal jo omsynes inden for en måned...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kan man dumpe på til syn?
  • #1   1. okt 2005 Biler med nedslidte bremseskiver dumper altid.
    MVH Finn

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #2   1. okt 2005 Jeg vil da mene at netop lys er en vigtig ting. Måske ville den kun have fået en anmærkning hvis een af tingene havde været galt, men ved flere fejl tror jeg det er meget almindeligt at den dumper.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #4   1. okt 2005 Ja det glemte jeg lige at tilføje smiley

• #5   1. okt 2005 Ok..Syns manden sagede selv til os at vi bare skulle fjerne tågelygterne næste gang, pga bilen er sænket var de længere nede end de 25cm de skal være..
    jeg tror vi har været uheldige, for de tjekkede den meget grundigt, også udstødningen tjekkede de larmen på..Unødig støj blev der skrevet..
    Og vores nye fælge til 13.000kr, er åbenbart ulovlige, selvom dækimporten garanterede os at de var lovlige! Skal lige have fat i ørene på dem ...!

Gode synshaller til lidt stylede biler? Nogen siger en i advedøre? skal være omegn af kbh..

• #6   1. okt 2005 Jahh den med bremseskriverne var ik så god..de var 16mm og må mindst være 18mm....

Men så ved vi da et eller andet sted hvad der er galt med bilen, og kan få det fixet

• #7   1. okt 2005 en citroen ja..mega svær at finde fede fælge til.
    det var noget med at vi har spaces på, og hvis det var løse skiver var det ulovligt, de skulle sidde fast på fælgen, så vi skal skaffe dokumentation for at de er lovlige. piller dem self af til næste syn, men aligevel blev vi sgu garanteret noget andet..

• #8   1. okt 2005 du skiftede vel så bremseskiverne og lygten ik martin?eller gik den igennem på det den dumpede på til at starte med?
    Nå ja, vores positions lys virker heller ikke! ved ikke hvad der sker for vores lygter ;-D

• #9   1. okt 2005 hvis de/spacesne sidder fat på fælgen skulle de være lovlige i dk. Fik et udsnit med af det på papir.

• Synsmanden
    Synsmanden Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Svar: 28
    #10   2. okt 2005 bremser skal give et omsyn og lygter med placering ukorrekt skal også, og der burde ikke være den store variation mellem synsfolk og steder, der er meget klare regler i vores vejledning fra færdselsstyrelsen!

Fortsat god aften

• #11   2. okt 2005 Når du har været til syn er der ikke megety at gøre, du skal lave alt det der står på rapporten desværre.
    Ellers er Avedøre et godt sted synes jeg, de er sq til at tale med derude

• #12   2. okt 2005 Havde ikke lige set det med skiverne, dum ting at køre til syn med ting man ved bilen fejler, og slet ikke bremser. Bremser og lys er jo de grundlæggende 2 ting der bare skal være iorden

• #13   2. okt 2005 Vi havde haft bilen på værksted dagen før for at blive tjekket, den var på lift, fik fjernet solfilm, skiftet dæk, lygternes placering blev målt osv, mekanikeren sagede at skiverne var lidt slidte, men han tjekkede det så ikke efter--men åbenbart da han kørte i den virkede de ikke så slidte som synsmanden målte dem til, måske målte han forkert ? I dont know! Ret ligeglad lige nu !

Vi gjore selv hvad vi kunne og havde den på værksted dagen førfor at blive tjekket igennem.

-- men den bremser sgu helt fint, så nej RONNIE det er ikke noget man bare lige kan mærke!..

(desuden henkastede synsmanden det bare, nå ja jeres bremseskiver er nedslidte, så det virkede ikke lige som det mest alvorlige, de gik mere op i vores udstødning...)

At vores fælge var ulovlige, hvad fanden skal vi stille op med det? og reflekserne i baglygterne og vores positions lys, det anede vi simpelthen bare ikke.

Som om vi bevist ville køre rundt på den måde og være ligeglade, så kan give dig ret i 1 ting Ronnie, bilen skal være iorden hele året.-

• #14   2. okt 2005 Jeg er jo ikke ligefrem mekaniker..Vi kan ikke mærke at vores skiver er nedslidte, men hiver selv fat i målebåndet for fremtiden. Vi var for dumme at ligge troen over på at andre ville vide hvad der var lovligt og forsvarligt. man skal åbenbart ikke stole på andre i sådan en sag.

• #15   2. okt 2005 self ordner vi alt det der står på rapporten jimmi..

Og umiddelbart er der stor forskel på synshaller "synsmanden". Vi var på fdm, og der siger folk jo at man skal holde sig fra og tage de mindre og mere private steder hvis man vil have større chance for at gå igennem, så måske i skulle stramme op omkring jeres regler.?

• #16   2. okt 2005 Kort sagt-Jeg tror du tager fejl. Eller overdriver bare en smugle.

• #17   2. okt 2005 Men nu har du jo ikke ligefrem været ude og køre i vores bil, så jeg tror du skal dæmpe din attitude og smarte bemærkninger bare en smule --Ronnie N...!

Kommentér på:
hvad kan man dumpe på til syn?

Annonce