{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Lidt hjælp til valg (bmw, audi, vw) {{forumTopicSubject}}

Heey champs.
Jeg har i lang tid siddet og overvejet hvilken bil der skal erstatte min nuværende Opel Corsa B, og jeg mangler derfor lidt informationer som jeg håber i kan give mig.
Det drejer sig om dette:
- BMW 320/325 E36
-Audi A4 1,8t (årg. ~97'-99')
- vw golf4 1,8t highline/gti

- Først og fremmest, hvor ligger benzinøkonomien på disse biler ca..?
- Hvordan er de forsikringsmæssigt
- Hvordan med reparationer, er det dyrt, og er der ofte problemer med nogle af dem?

Man kan sige at grunden til jeg ikke kan beslutte mig er pga. følgende:
Bmw'en er den jeg bedst kan lide, men jeg kender ikke til økonomien, derfor jeg godt kunne tænke mig lidt svar her, desuden synes jeg at de er meget gamle (91'-94')

Audien er okay cool, men personligt er jeg bare ikke til A4 designet, synes det er meget neutralt. Og så er der samme problem med at jeg ikke ved hvordan økonomien er (brændstof og reparationer)

Golfen er sådan set cool nok, jeg synes bare at de er ALT for dyre.. og så er der sgu efterhånden så mange der har dem så det taler også lidt imod... Og samme som de to foregående, kender ikke økonomi og problemer med den.

Jeg håber i vil bruge lidt tid på at oplyse mig engang her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp til valg (bmw, audi, vw)
  • #1   27. feb 2010 Og hvad er forskellen forresten på highline og GTI modellen? smiley

  • #2   27. feb 2010 jeg vil tro for alle bilerne at de køre omkring 10 pr liter

    E36´eren er lavet frem til 97...

    jeg ville nok snuppe BMW´en en 325, da jeg syntes godt om designet, men golfen er nu også helt fin


  • #3   27. feb 2010 Lige præcis Christian, jeg ELSKER designet på BMW'en.. men jeg er ikke superglad for alderen på dem.. Det er fordi vil vil gætte på jeg har omkring de 60.000 -70.000 til rådighed (dejligt hvis man kunne bruge mindre) og der synes jeg sgu ikke rigtigt der er nogle bimmere nyere end i hvert fald '94

    Hvordan er motorene i bilerne sammenlignet med hinanden, altså den 2,5 bimmer motor mod 1,8t...?


  • #4   27. feb 2010 Alle GTI'er er highline smiley Bare til info. Men der kan være mere eller mindre udstyr i uanset hvad. Min er en Exclusiv model med klima f.eks.

    BMW motoren har noget flere hk standard og er umiddelbart hurtigere. Men med en chip i Golfen æder den BMW'en. Det samme gælder Audien.

    Ville personligt vælge golfen selv om det er den mindste. Synes Audien er stor at køre selv om den vejer det samme som golfen. Og BMW'en virker bare ældre når man kører i den. Det er som om der er 10 år til forskel på BMW'en og VAG bilerne. Det er lidt synd for det er en flot bil ellers.


  • #5   27. feb 2010 jeg har ikke selv haft en 325, men det var godt nok en e36.. havde den 1½ år, og der var ingen problemer, den kørte altid..

    bmw´en trækker mere ved højere omdrejninger, men jeg syntes at 1,8t motoren trækker jævnt fra konstant..

    tror jeg jeg ville have et problem med at køre en ældre bmw, bare tjek om standen er i orden..

    den her ser da meget fin ud
    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=952037

    en 4 dørs er billigere end en coupé, jeg ved ikk om du har haft det med i din søgen


  • #6   27. feb 2010 Hmm okay..
    jeg synes netop også golfen er fed nok fordi det er en hatch.. men jeg synes bare ikke prisen på golf afspejler bilen særlig godt.. Og så er der så mange der har dem..

    Hvordan er forsikringerne på de forskellige?
    Og hvordan med reparationer.. er bmw'en dyrere/billigere eller går oftere eller mindre i stykker?


  • #8   27. feb 2010 Enig i at en standard 1,8T'er mister pusten allerede ved 5000-5500 rpm. Men det ændre en chip rimelig meget på smiley BMW'en er jo en sug maskine og yder mest moment og effekt ved høje omdrejninger. smiley

  • #9   27. feb 2010 Virkelig flotte biler du finder Christian smiley
    Men som du kan se så er de noget ældre end f.eks audierne.. sådan ca. 5 år til samme pris.. og det synes jeg er ærgerligt smiley


  • #10   27. feb 2010 Hvordan med forsikringer..? Er det tæt ved det samme på begge biler eller..? der er jo alligevel 42 hk forskel std.

  • #11   27. feb 2010 Grunden til der er mange der har en golf 4 GTI kunne jo være fordi den bare er en lækker bil.

    Sådan har jeg det i hvert fald smiley


  • #12   27. feb 2010 Du kan godt finde GTI'er nu til 80.000 som faktisk er fine. Men generelt synes jeg det er blevet svært at finde en med de km som f.eks min har (under 170.000). Det samme gælder så også BMW'erne, men de er generelt 2-5 år ældre også. GTI'erne har i 3 ud af 4 tilfælde været tævet af en eller anden teenager der troede det var en racervogn på 4 hjul. Så det skal man også lige tage til overvejelse. Men igen igen det er BMW'en også. Der har Audien en fordel.

    Til sidst forsikringen. Jeg giver ikke en disse i forsikring. Vi snakker under 4000 kr med fuld kasko og friskade. Men jeg tror også jeg har alder og erfaring på min side.

    Så alt i alt. Hav øjne og øre med dig når du kigger. Men den du får mest for pengene ved er audien uden tvivl.


  • #13   27. feb 2010 min kammerats 1,8t havde en chip monteret, og den trykkede helt godt...

    ring til din forsikring, men det ligger nok ens..

    men igen vil bmw´en være billigere i forsikring, hvis du vælger en 4-dørs frem for en 2 dørs coupé !

    tja... jeg gik fra en citroën fra 2001 til en BMW fra 1992, og fik så meget bedre bil ved gå næsten 10 år tilbage... men nyprisen spiller også en rolle...


  • #14   27. feb 2010 ..........T
    hehe hvis 10 år gammel giver dig en forsikring på 4kilo så burde jeg næsten få den gratis smiley

    Men ja, det er helt sikkert også noget jeg har tænkt over med hvilken gruppe mennesker der har kørt den, og det var egentligt i starten grunden til at Audi kom med i mine overvejelser smiley


  • #15   27. feb 2010 ang a4... så har min kammerat en tilsalg...

    det har været hans forældres, og de har haft den fra ny... !

    den er passet og plejet og køre fint... den har nogle km på bagen, men den køre nu helt fint alligevel..

    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=895439


  • #16   27. feb 2010 Nu kan jeg se der står motorkode AEB, men på mange står der AGU.. hvad er forskellen på disse?
    Den har kørt jævnt meget længere end hvad jeg nogensinde vil købe en bil der har gået.. Har et maksimum på omkring de 250.000 km..


  • #17   27. feb 2010 Altså nu bliver jeg 32 om 2 måneder smiley så det er nok det der gør forskellen hehe...

    Audien er uden tvivl den bil hvor man får den bil der nok har fået færrest over nakken. Samt hvor man får mest standard udstyr. Det er faktisk nok også den billigste af de 3 biler. Men jeg synes stadigvæk Golfen er den med de bedste køreegenskaber. Dog har BMW'en det baghjulstræk som også kan være ganske fedt, dog ikke helt vildt på små snoede veje smiley

    Christian, for fanden... Citroen er jo også 10 år bagefter med deres kasser! (Siger jeg der har været citroenmekaniker i 5 år)


  • #18   27. feb 2010 AEB = AGU men bare som langsliggende motor (Ligger i Passat og A4), AGU ligger i tværstillede som Golf 4 og A3'erne. De er begge uden Egas smiley

  • #19   27. feb 2010 det er det jeg mener... selvom man køber en gammel bil, så kan det stadig godt være en god bil..

    derfor er jeg lige vendt tilbage til en BMW e30 ... herlig maskine smiley


  • #20   27. feb 2010 Ah okay super.. Så ved jeg så ikke hvad Egas er.. smiley
    Men nemlig.. også det at BMW'en er en 6'er.. det er jo en geniaaal lyd fra sådan en fætter smiley


  • #21   27. feb 2010 præcis...

  • #23   27. feb 2010 Ville personligt vælge den første jeg linker til... Forresten er Egas elektronisk gasspjæld

  • #24   27. feb 2010 Gode links!
    Og ja, en 4bener kan da også godt lyde fint.. havde nu ikke lige planer om at sparke 500 heste i slæden smiley


  • #25   27. feb 2010 Nej, men AGU'en og AEB laver nemt 350 hk på standard indmad uden at åbne motoren overhovedet. AGU'erne har JVK fået til at yde over 400 på standard indmad og de holder stadigvæk efter 3 år. Sååååå det er lidt nememre at lave hk på den end på BMW'en smiley

  • #26   27. feb 2010 Ja okay.. det betyder jo så også at delene i motoren er af god kvalitet kunne jeg forestille mig..

  • #27   27. feb 2010 yup... det virker smiley den er født med ståltoppakning og smede stempler som der endnu ikke er nogen der har maxet ud smiley Det svageste punkt er plejstængerne og de klarer 1,55 bar ~ 450 hk smiley Men igen BMWerne har jo også trykmuligheder, men jeg kan personligt bedre lide det er noget bilerne er født med.

    I sidste ende er det dig der står med valget smiley Men hvis jeg skulle vælge blev det igen golfen. Med mindre jeg kunne finde en rigtig rigtig fin A4. BMW'en kommer desværre sidst i mine valg (mest fordi den efterhånden er ved at være gammel).


  • #28   27. feb 2010 jeg kan høre vi har nogenlunde samme mening om BMW os to smiley Jeg elsker virkelig den bils udseende (kun E36'eren.. de nye er sgu fesne)..

    Golfen er fed, men hvermandseje.. Og audien er en fin bil, med masser af indhold til pengene.. bare ikke det bedste design..
    Men fuldstændig rigtigt, jeg står med valget.. smiley
    Men i hvert fald tak for alle informationerne.. har givet mig en masse nyttigt


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #29   27. feb 2010 Svært valg må man sige hehe Har selv stået i valg der minder meget om det der men nu er de fleste prøvet ... Men ved sku ikk hvad jeg ville fortrække BMW er sjovt med baghjul men som du selv skriver vil folk jo ha guld for de gamle slæder .. Og tryk er sku oss sjovt , Har du overvejet en A3 evt ?

  • #30   27. feb 2010 casper K
    Jep jeg har også haft kig på A3.. men problemet er at så kunne jeg ligeså godt vælge Golf ville jeg selv mene, fordi A3 har så meget plastik i kabinen har jeg hørt.. og der må sgu også gerne være lidt luksus i kabinen smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #31   27. feb 2010 hehe der vel lige meget plastik i .... Den golf 4 jeg har haft var dog kun en Tdi men synes det var skrammel i forhold til A3 og så synes jeg oss meget bedre om A3's design men det er jo en smagssag =)

  • #32   27. feb 2010 A3 kabinen ser generelt meget ældre ud end den i golfen. Kvalitetsmæssigt kan jeg ikke se forskel. Men designet skille vandene. Nogle kan bedste lige golf andre A3. Og sådan vil det altid være smiley A3 eren er lidt ældre (1 år) end golfen af samme grund fåes de lidt billigere

  • #33   28. feb 2010 VAG alt for morfar

  • #34   28. feb 2010 Ida, jaja... hver sin smag... nogle har dårlig smag andre har ingen og så er der os andre smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #35   28. feb 2010 ..........T Lige præcis ..... Vil dog altid selv fortrække A3eren =) Er nok bare mere til Audi en VW men ellers er de sku meget ens og kabinen er jo nem at lave lidt om på så den bliver som man vil ha den ... Synes Golf 4 ydre er flot men A3 er bare lige lidt flottere hehe =) Men uanset hvad han vælger er det nogen fornuftige valg .. Lige min smag allesammen hehe =)

  • #36   28. feb 2010 at sætte sig ind i en af overnævnte VAG modeller er total morfar stil, og de køre som en pose nødder..

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #37   28. feb 2010 Ida og B4ndit ja kan se i mest til franske spande hehe =)

  • #38   28. feb 2010 B4NDIT - Det er jo en fair udtalelse at have, men der er sgu mere morfar over en 325 med glød velour og trykknapper på størrelse med middagstallerkener så selv en blind mand kan finde elbagruden. smiley Alt kan ændres hvis man ønsker det. Jeg synes ikke den kører som en pose nødder og jeg har nu haft et fint udvalg af biler som har været mere og mindre komfort mindet end den golf jeg har nu.

  • #39   28. feb 2010 det er da netop fuldstændig omvendt, VAG design er noget de har opfundet i 1946 og siden skiftet ud i 2006

  • #40   28. feb 2010 yes yes!!! BMW er de nyskabende... jeg bæjer mig i støvet.... HOST!!! Det er vidst for længe siden du har BWM min ven smiley

Kommentér på:
Lidt hjælp til valg (bmw, audi, vw)

Annonce