3.429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

DE linser.. DE linser..

Halløj..

Sidder og kigger efter ny bil, da der er kommet nyt familiemedlem.. Og vi ville gerne ha Xenon på, lovligt, og havde læst noget på et tidspunkt hvor der var snak om DE linser..
Nu har jeg taget en tilfældig bil, men er det dem som er betegnet som de såkaldte DE linser..?

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=175310

Og ja, ved godt der skal automatisk niveauregulering og lygtevasker..

På forhånd tak..

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DE linser..
  • #2   27. feb 2010 Ja, den Vectra har DE-linser.

Hvad vil det mon koste at montere lovligt xenon på sådan én?

• #3   27. feb 2010 Det er sådan nogen som sidder på den Vectra.. Der sidder en rund linse inde i lygten, hvor der i en almindelig lygte bare er en parabol.. Men det er ikke nok, at der er DE-linse.. Lygten skal stadig være godkendt til Xenon.. Og det bliver den ikke af at der er DE-linse i lygten..

• #4   27. feb 2010 Allt med Xenon skal være autosytrenede eller hvad det nu end hedder, problemet er jo det blæder din modkørene helt vildt.

• #5   27. feb 2010 Mike F..

Aner det ikke.. Men det kan Opel vel oplyse hvis de skal lave det originalt.. Ellers kan de uautoriserede værksteder også lave det, til billigere pris..

• #6   27. feb 2010 Ice Fox .: Igot no idé ved bare det koster kassen når det skal laves lovligt. og de fleste har endlig ikke penge til det når det kommer til stykket jo,. sådan et sæt koster helt vildt har jeg forkørt mig om.

• Tommy B
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #7   27. feb 2010 Altså, SÅ dyrt er det heller ikke at få lavet på sin bil smiley

Nypris for (lovlig) xenon montering på min VB'er vil rammer omkring 23.000, så vidt jeg husker, måske en smule mere. Jeg har klaret det for ca. 4500kr, i brugte dele og lidt gør-det-selv i stedet for at betale et værksted for monteirng osv smiley

• #8   27. feb 2010 Mick Fey •°- *St®iben - Esbje®g *

Har lige siddet og kigget lidt på Opel HP.. Syns jeg finder en pris på 15.000 for AFL-forlygter (Adaptive forward lightning), bi-xenon..

• #9   27. feb 2010 Ice Fox .: det skal sikkert nok passe, de priser jeg har fundet frem til på bmwerne lægger fra mellem 10og op til 25k,. men tilgængel syndes jeg det er en hel uremli pris for at få bedre lys på bilen

• #10   27. feb 2010 Mick Fey •°- *St®iben - Esbje®g *

Det er vi slet ikke uenige om.. Det er mange penge for bedre sikkerhed.. Men til gengæld er det lovligt, så politiet kan smutte.. smiley

• #11   27. feb 2010 Og man har bedre udsyn..

• #12   27. feb 2010 Det kan gøres for 10kg til min, Alt i original, Som på en R32.
    Jeg har gjort det for 3500kr.
    Der magler godt nok lygte vask, Men det giver super godt lys. Og der er aldrig nogle der blinker af mig smiley

Så det kan nu sagtens laves både billigt og godt smiley

• #13   28. feb 2010 Philip A: det skulle jo være lovligt:-) Og det er dit ikke endnu, for du har vel tænkt dig at montere lygtevaskere?

• #14   28. feb 2010 Mike F
    Ja det er korrekt smiley

• #15   28. feb 2010 Det kan nu sagtens laves... det som er noget pis er niveaureguleringen..

Det med at få xenon til at virke. hvis man har lygterne er bare 1 ledning, også en kodning.

Niveau reguleringen kan man jo så lave på flere måder.. enten via følere.. eller ved at smide niveauregulerende støddæmpere på bag i (Opel har dem til bilen)

hvis man vil have det helt nyt til en VC med xenon go den ikke har det så kræver det følgende dele. (uden AFL)

Nyt motorrumsledningsnet
    Nyt karosseri ledningsnet
    Nyt bagaksel ledningsnet
    Nye lygter selvfølgelig smiley (komplet)
    Xenon styre enhed.
    Sensore til niveau regulering...

Samlet vil det koste over 50K hvis du skal købe delene fra ny hos opel..

Den anden metode er lige så lovlig...
    Nye lygter (komplet)
    Nye bagstøddæmpere (niveauregulerende)
    Der skal så lige laves lidt om på stikket til lyset.

Niveauregulerende støddæmpere bag koster ca. 4500 stykket fra nye hos opel... og lygterne ca. 10000 stykket.

Lygte vaskere på en VC er så nemt at lave, hivs man ikke har det på bilen i forvejen.

Glem alt om at få AFL til at virke.. jo så skal du starte med metode 1 også lige lidt mere for at få det til at virke..

• Tommy B

#16   28. feb 2010 Er du nu helt sikker på at det er lovligt blot at have niveau regulerende støddæmpere? Reglerne skrives jo netop af lygterne skal være automatisk regulerende, ikke bagstøddæmperne.

• #17   28. feb 2010 jeps læs synsvejledningen smiley

du skal blot have dokumentation fra producenten at de er niveauregulerende..

• #18   28. feb 2010 Der står under 6.02.021
    Bil med originalmonteret niveauregulering (fx hydropneumatisk affjedring eller
    luftaffjedring) – eventuelt kun på bagakslen – anses for at være forsynet med
    automatisk lygteindstillingssystem.
    Hvis bilen ikke er forsynet med lygteindstillingssystem, skal der i forbindelse
    med syn med henblik på bilens 1. registrering fremlægges dokumentation for, at
    det nævnte direktiv/regulativ er opfyldt, uden at bilen er forsynet med lygteindstillingssystem.
    For bil med eftermonteret lygteindstillingssystem, herunder automatisk niveauregulering,
    skal der i forbindelse med syn fremlægges dokumentation for, at det
    nævnte direktiv/regulativ er opfylddt.

• Tommy B

#19   28. feb 2010 Der kan man bare se smiley

Kommentér på:
DE linser..

Annonce