{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.259 visninger | Oprettet:

omregistrering til personbil af Altea. {{forumTopicSubject}}

Ifølge et par kilder, har jeg hørt at der er et lille hul i loven.

Først betaler man afgiften mellem 50% og 95% også derefter betaler afgiften til personvogn.

Har lavet et regnestykke og er der nogen der gider fortælle mig om dette er sandt ?

Jeg nået frem til ca. 25.000kr, med både afgiften fra 50 til 95 og så til personvogn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omregistrering til personbil af Altea.
  • #1   8. mar 2010 ring til told og skat, folk har misbrugt det heldt vildt, så ring hellere og spørg af inden du begynder på noget. for hvis de ikke har lavet loven om, så blir den ihvertfald

• #2   8. mar 2010 Mener du skal kontakte skat, for at få det eksakte tal.

• #3   8. mar 2010 det er korrekt nok med de tal som du har fundet frem til.
    det er ikke et hul i loven sådan er den bare..
    held og lykke med at finde sæder, jeg leder selv efter til min seat altea

• #4   8. mar 2010 Ja, det er en fin fidus, det har dem der har sæder til salg også opdaget..

De er kommet godt op i pris....

• #5   8. mar 2010 ja det er helt vildt, 13000 kr på dba.

• #6   8. mar 2010 hvis din bil har en værdi af ca. 130.000 kr, så vil afgiften bare fra 50-95% være 15-16.000 kr. Derefter kommer så afgiften til hvide plader. Hvis bilen koster 200.000 kr på hvide plader, så løber det nok op i omkring 25.000 kr.

Så det i alt kommer til at koste 41.000 kr i afgift. Derefter kommer ombygning, indkøb af reservedele (sæder, beslag, seler, håndtag i loftet mv.), og så skal den synes to gange (første gang for nedvejning til 2000 kg, og anden gang med sæder til hvide plader. Og du skal have bilen klar og betale afgiften før du igen kan køre i den (og indregistrere den med nye nummerplader).

Det er bestemt ikke helt nemt, og det kræver også at det ikke bliver lavet om. Sidste gang endte det jo med en udligningsafgift til de biler der blev vejet ned. Mon ikke de kan finde på noget tilsvarende denne gang?

Og husk biler uden partikelfilter koster 1000 kr/år ekstra i grøn ejerafgift (på hvide plader).

• #7   8. mar 2010 de kan ikke laveen udlignings afgift, da det vil ramme alle hvid plade biler,

• #8   8. mar 2010 Ninja . >> hvordan det?

De lavede det da på de gulpladebiler der var blevet omregistreret til under to tons. De har da i registret hvilke biler det drejer sig om. Så kan det vel ikke være så svært at finde ud af?

Altså en gulpladebil der er nedvejet fik tilføjet den oprindelige privatbenyttelsesafgift, samt en udligningsafgift, som gjorde det ud for forskellen på vægtafgiften under og over to tons. (890 kr i de fleste tilfælde).

• #9   8. mar 2010 Ikke for at ødelægge jeres Altea tråd, men jeg har en fiesta st van. Hvad vil det ca. koste, har både sæder osv osv.

Den koster på hvide plader brugt ca. 180 k med det samme udstyr og stand, og jeg gav kun ca. 165 k for min ny, inkl moms.
    Brugt er den jo intet værd på gule skilte, vil mene ca. 85 k

Er der en der kan give mig et ca. svar inden jeg kontakter told & skat

• #10   8. mar 2010 Kenneth C >> Jeg tror ikke fidusen er så stor for dig, da den er så ny som den er.

Men det skulle kunne beregnes her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1755101&vId=0

Her er en guide: http://bil.guide.dk/Van%20%26%20varebil/K%C3%B8b%20%26%20forsikring/Familiebil/Love%20%26%20afgifter/S%C3%A6t_hvide_plader_p%C3%A5_varevognen_1767742

• #11   8. mar 2010 Har prøvet at regne det ud, men synes heller ikke jeg kan se fidus i det. Men så må jeg vente til den bliver lidt ældre:-) Vil ikke give 50+ i afgift.. Medmindre det er mig der regner helt forkert

• #12   8. mar 2010 du skal først beregne afgiften for din bil på 50%, derefter beregner du den på 95%, disse to tal trækker du fra hinanden, og differencen er din afgift for at få den op på 95% afgift.
    Derefter beregnes afgiften fra 95% til personbil, ved at markere feltet forneden, og rette tallene.

Men idet din bil er efter 25/4-2007, så ved jeg ikke om der er nogen fidus i det, da den teoretisk set ikke kan komme på 95% afgift, så skal du vælge 50% afgift, og rette tallene efter hvidpladebil, og så beregne. Jeg får det til lige knap 43.000 kr, da jeg gætter mig frem til en totalvægt på 1600 kg (aner ikke hvad den vejer sådan en Fiesta), og satte den til 13,5 km/l i forbrug.

Men så kommer ombygningen så oveni. Den er knap så dyr når du har sæder mv. Men ombygning syn mv. det kan hurtigt løbe op i en 10.000 kr. Så er du på de 55.000 kr. Og bilen vil så være oppe i 120.000 kr, hvis du lige havde købt den for 65.000 kr. Det giver en besparelse på 35.000 kr i forhold til at bytte til en hvidpladebil.

Men jeg ved ikke om den holder vand.

• #13   15. mar 2010 Hey

vil lige høre om der skulle være nogen der har hørt om hullet skulle blive lukket

mvh boye s

Kommentér på:
omregistrering til personbil af Altea.

Annonce