{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

Leon Cupra R 1999 - 2005 ekspert søges {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG.

Jeg søger en eller flere der ved noget om Leon Cupra R fra perioden 1999 - 2005, til at besvare nogle spørgsmål.

Da jeg har kastet min kærlighed over denne skønne vogn og bestemt mig for at give mig selv en i fødselsdags gave næste år er der nogle ting jeg lige skal have på plads.

1.
Hvad er forskellen på motoren i Cupra R og Top Sport el. alm 1.8 20vt.

Mener de er begge er en 1.8 20vt motor. Den ene har blot 180hk og den anden har 225hk.
Er motoren identisk bare forskel på lade trykket eller er Cupra motoren mere "robust" bygget.

2.
Findes der en Cupra R model i 4x4 eller er det KUN Top Sport model det fås i?

3.
Da der jo i forvejen er næsten alt i udstyr i sådan en Cupra kan jeg se de faktisk alle har automatisk nedblænding af spejle og regnsensor.. Men er der nogle modeller der osse har det der ambient lys som standard? Det der svage rødlige skær ned over instrumentbordet. Ved de nye leon'er har det, men har denne model det osse?

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leon Cupra R 1999 - 2005 ekspert søges
  • #1   14. mar 2010 Jeg hører osse gerne fra folk som har personlige erfaringer med bilen,
    Plus og minus ved bilen? Styrker og svagheder.

Hvad skal man være opmærksom på ved køb af bilen. Særlige punkter?

• #2   15. mar 2010 1. Begge er 1,8T, topsport har k03 og cupra r har k04 lader. Indmaden skulle så vidt jeg er orienteret holde til det samme (Ca 300-320hk).
    Cupra R har andre dysser, 2 intercooler(mod topsports ene), EGT, og sikkert noget andet.

2.Cupra R findes kun i 2wd

3. En Cupra R har kun det udstyr ejeren har valgt at få i den, så glem "alt i udstyr", med mindre det er tysk import.

Hvis du "drømmer" om at hive mere effekt ud, så tag en Audi s3 til at starte med, indkøbsprisen er dyrer, men vedligehold er det samme, da de deler stort set alle mekaniske dele et langt stykke hen af vejen.

Eller køb min, så kan jeg skifte til S3'eren... haha :o)

• #3   15. mar 2010 Audi S3 eller Cupra R er ved ligegyldig hvis man tænker på effekt og tuning da det er den samme motor??

Synes begge de er nogle lækre biler. S3'eren er bare dobbelt så dyr smiley

• #4   16. mar 2010 Ja, men der er kæmpe forskel hvordan de kommer ud af hullet med mere end standard effekt.

S3'Eren er ikke dobbelt så dyr, ellers held og lykke med at finde en Cupra R til 120K :o)

Kommentér på:
Leon Cupra R 1999 - 2005 ekspert søges

Annonce