{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtafgift Golf 2 1,6D
  • #1   15. mar 2010 Giver 2500 kr for min

Karsten

• #2   15. mar 2010 2500 + 1000 kr da den er uden partikel fliter

• #3   15. mar 2010 The M det med partikel filter kan du godt glemme, bilen er højest sandsynglig for gammel til den regel gælder? smiley Og jeg giver 1698 for min om året (van) 1,8'er smiley

• #4   15. mar 2010 jeg troede det gjaldte alle diesel biler ?

• #5   15. mar 2010 jeg giver omkring 2400kr..

• #6   15. mar 2010 patikkelfilter gælder alle dieselbiler på hvide plader så gulplade biler slipper ind til hvidere

• #7   15. mar 2010 fuck så ser det ud til jeg skal ha lavet min om til gulplade. giver 4200 om året. og hvis jeg skal give en 1000 mere. fuck sådan noget lort

• #8   15. mar 2010 ja jeg overvejer også at lave min peugeot 309 diesel om til gule plader hvis det er mugligt

• #9   15. mar 2010 Ahh det var sådan det var Bo, tak for reminderen smiley

• #10   15. mar 2010 Hvad vejer den?

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html#tabel5

Mellem 501-1000 kg.: 1610kr. i vægtafgift om året.

Mellem 1001-2000 kg.: 2520 kr. i vægtafgift om året.

• #11   15. mar 2010 Mike F

Ja men det er total vægt man går efter, så desværre ender den på 2520 kr om året

Karsten

• #12   16. mar 2010 Nemlig, totalvægt:-)

• #13   16. mar 2010 så ingen afgift for partikelfliter? smiley

så skaljeg overveje at købe en 1,6 D som første bil smiley

• #14   16. mar 2010 The M

Det er lige meget hvad bil du vælger, bare den er på guleplader og ikke for ny smiley

Karsten

• #15   16. mar 2010 karsten: men har søgt ligt på google og stødt på det her?

Afgiftschok til ejere af gulpladebiler
    Af DANIEL SEBASTIAN LARSEN

Offentliggjort 06.03.09 kl. 07:29

Med skattereformen bliver det langt dyrere at bruge en ældre varebil på gule plader til privat brug.

Relaterede artikler
    Flere angiver naboen til Skat
    Kør privat i firmabilen på dagsbilletter
    Nye biler skal have nye nummerplader
    Se alle >>
    I den skattereform, som regeringen og Dansk Folkeparti er blevet enige om, er der en række punkter, der er trist læsning for ejerne af biler på gule plader.

Hidtil har biler på gule plader, som første gang er indregistreret før juni 1998, været fritaget for det årlige tillæg for privat benyttelse af bilen – et tillæg, der lyder på 5.040 kr. årligt.

Men fremover skal den afgift også betales af ejerne af de gamle biler. Privatanvendelsestillægget bliver ifølge aftaleteksten indfaset over to år.

Også vægtafgiften bliver skruet i vejret, så den kommer på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler.

En ejerafgift, der i modsætning til vægtafgiften er afhængig af bilens brændstoføkonomi. Også på vægtafgiften har der indtil nu været en besparelse at hente, hvis man havde en varebil fra før 1998.

Manglende partikelfilter koster
    ”Aftalen specificerer, at vi rent miljømæssigt ikke kan leve med, at man har kunnet hente en kæmpe økonomisk fordel i at holde liv i de gamle biler fra før 1998,” siger Joel Nielsen, der er konsulent i Skatteministeriet.

Er der tale om en dieselbil uden partikelfilter, resulterer det med den nye reformaftale i et yderligere tillæg på 1.000 kroner.

De endelige satser er endnu ikke fastlagt, da man i Skatteministeriet er i fuld gang med at lave forslaget om til lovtekst. Men nedenstående priseksempel baseret på de nuværende takster viser, at der kan blive tale om en gevaldig afgiftsstigning for især ejerne af de aldrende biler på gule plader.

Et priseksempel:
    En dieselvarebil uden partikelfilter på 2.000 – 2.500 kilo, der kører 10,2 – 11,3 kilometer på literen, anvendes til privat brug og er indregistreret første gang før juni 1998.

Den pågældende bil har indtil nu kostet 4.030 kr. årligt i vægtafgift. Den kommer nu til at koste 9.620 kr. årligt i vægtafgift, der er på niveau med en ejerafgift svarende til den, der gælder for personbiler.

Indtil nu har den været fritaget for privatanvendelsestillægget på 5.040 kr. – det er den ikke længere.

Dertil kommer tillægget for manglende partikelfilter på 1.000 kr. – i alt 15.660 kr. årligt i stedet for de nuværende 4.030 kr.

• #16   16. mar 2010 The M

Ja det var en gammel ide som ikke blev vedtaget..

Det med partikelfilter ved jeg ikke med 100% sikkerhed, men jeg ved jeg kun giver 2520 kr om året, og jeg har lige betalt min for godt en måned siden..

Karsten

• #17   16. mar 2010 okay smiley

ved det er OT i dette emne men

hvilken golf 2 ville du anbefale? en 1,3 benzin? eller 1,6 gtd med intercooler?

Kommentér på:
Vægtafgift Golf 2 1,6D

Annonce