{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  olie ud af oliepinden
  • #1   19. mar 2010 Det har ikke noget med for højt olietryk at gøre... Din motor er slidt op..!!

    Det der sker når der bliver for meget plads mellem stempler og cylindre, fiser luften ned imellem i stedet for at blive komprimeret.. Det blæser så olie med på vejen...

    Nye stempler i overstørrelse.. Så kører maskinen igen smiley



  • #2   19. mar 2010 det er fordi din vogn er slidt op
    kan være oliering på stempler
    så går trykket ned forbi stemplerne og gør at den vil forsøge at komme af med tryk i gennem oliepind eller låg til olie
    prøv at drej dæksel til olie og se om den ikke selv vil forsøge at lyfte det
    det var den måde man i gamle dage så om en mortor var slidt op
    man bruger det også i dag til gollertest tror jeg nok det hedder


  • #3   19. mar 2010 Og tjek lige at det ikke er din krumtaps udluftning der er stoppet, så kan den heller ikke komme af med trykket, ( dog somregel ved flere omdrejninger end tomgang )

  • #4   19. mar 2010 Nå ja havde jeg glemt det sker tit på volvo 850

  • #5   19. mar 2010 ja motoren er slidt men tjek event slangen der går fra motor til indsug den kan være stoppet men motoren er helt sikkert defekt måske du kan være heldig at du bare skal hone motoren og nye ringe det kan være at det bare er en knækket/slidt stempelring
    er det lige sket ?
    hvor meget har motoren gået ?
    hvad for en motor er det ?


  • #6   19. mar 2010 kig lige på din krumtaphus udluftning inden du dømmer din motor død smiley

  • #7   19. mar 2010 ja som de andre siger... volvo er slemme til det... tjek din krumtaps udluftning først

  • #8   21. mar 2010 helt klart krumtaps udluftningen der er stoppet. jeg har for nået tid siden skiftet det på en volvo 850 2.5 gle der havde gået 280 og den skød olie pinden op konstant pga den var TOTAL stoppet i krumtaps udluftningen og slanger og den skulle havde været skiftet ved omkring 200, og vis du ikke skifter det hurtigt begynder den også at skyde pakninger rundt omkring i motoren.

  • #9   22. mar 2010 Tusind tak for alle de fine svar, jeg fandt ud af at det var Krumpats udluftningen som var stoppet.

    Endnu engang tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
olie ud af oliepinden

Annonce