Hjælp til valg af bilalarm {{forumTopicSubject}}
Jeg skal bruge noget hjælp til valg af bilalarm. Vi har købt en spritny Fiat Panda 1.2e Ciao årgang 2010 og nøglen er med chip(transponder)
Dette er lidt træls at skulle stå og rode efter hullet hver gang, så derfor er jeg på jagt efter en 2 vejs alarm som hovedesalig skal bruges til kontrol af bilens status og styring af centrallåssystemet. At der er fjernstart på de fleste jeg har kigget på betyder intet, da denne enhed ikke vil blive monteret netop på grund af bilens startspærre og jeg slipper for at skulle købe ekstra udstyr for at "bypass" startspærren, for at bilen kan fjernstartes.
Nu har jeg flere gange stødt på alarmer der er med canbus og jeg mener ikke dette er nødvendigt når jeg kun skal bruge alarmen til åbne/låse dørene og se status.
Er jeg helt gal på den eller virker det fornuftigt nok.. og hvad ville du smide i af alarm.. nu skal det ikke være en Viper eller noget i den tunge ende. De alarmer jeg har set på ligger i en 1300 kr klassen.
Håber der kommer en masse brugbare svar op.
Mvh ejer af en bobslæde
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.886
Bypass af startspærren er sådan set ret let, da du bare klistrer transponderen (også kaldet muselorten) fast under instrumentbrædtet. Ingen grund til at rode rundt i elektronikken
Jeg vil anbefale en alarm med "code hopping" (altså en alarm der hele tiden skifter transponderkode) - det gør det en del sværere at kopiere fjernbetjeningskoden.
Kig på Viper, Cobra og LEA. Billige alarmer virker, men er lette at "knække"
mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 20
Jeg har kigget lidt på den her http://alarmbasen.dk/catalog/spyv2tovejsmedlcd-p-90.html
men betyder det noget i mit tilfælde om bilen har Canbus eller ej, da alarmen kun skal styre centrallåsen og vise status ?
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 5 Emner: 1 Svar: 838
mar 2010
Jeg har også haft en Intech m. fjernstart på min gamle bil og den fungerede ubeklageligt, men den var monteret i en gammel tøs som ikke var spækket til med den teknik som der er i vores nye bil.
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.886
Den er bare generelt af ringe kvalitet, og en ting som batteri-indikator, og afstandsindikator (signalindikator) på fjernbetjeningerne virker slet ikke - de er altid på 100%, selvom det ikke passer. Når batteriet i fjernbetjeningen er ved at dø, så kan det ikke ses, men i stedet så virker fjernbetjeningen bare ikke, med mindre man holder den helt hen til alarmens antenne = skod!
mar 2010
Ak ja jeg genkender tydeligt dine problemer med Intech.. signalstyrken er altid på 100% uanset hvor man befinder sig.. og så batteriinikatoren er også noget øf, den fortæller ikke hvor når det er fladt *gg* Men jeg har aldrig haft problemer med at kunne fange bilen. Det længste afstand jeg har kunne kommunikere på er 800 mtr. Min fjernstart har altid virket fint, så jeg beklager mig ikke over Intech.. fin alarm til de knap 600 kr jeg gav for den den gang, men begge fjernbetjeninger kunne ikke holde, men de virker trods at displayed er knust.
Denne gang vil jeg have noget mere pålideligt.. og helst med en code chopping, så den ikke bliver lyttet.
Er der nogen der ved om en Fiat Panda 1.2e Ciao år 2010 er med CANBUS eller ej, når der ikke er fjernbetjening med til dørene ?
Hjælp til valg af bilalarm