peugeot 306 +/- {{forumTopicSubject}}
Jeg skal ud og se på en kommissions bil imorgen hos en forhandler.
Bilen i tankerne er en Peugeot 306 1,9 XRDT fra 1994 (diesel)
bilen er nysynet og med plader, hvilket er et stort plus for mig, da jeg gerne skulle bruge den på søndag.
MEN hvad skal jeg holde ekstra øje med når jeg skal ud og se/prøve den? Hvor kan sådan en peugeot finde på at ruste, og hvad er der ellers man skal holde øje med af det mekaniske og andet?
Og er der nogle der har nogle erfaringer med hvor langt de kører på literen (nogle der har målt på deres) da det eneste jeg kan finde på nettet er en 16-17km/l hvilket også lyder meget fornuftigt med størrelsen på bilen.
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 112
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Svar: 12
aug 2009
Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 35 Svar: 112
aug 2009
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 23 Svar: 117
aug 2009
Derefter ser jeg så lidt på bilen, og ser så et motorrum oversmurt i olie, sædevarme forklarer han selv at det ikke virker, selvom han skriver det som salgsargument i annoncen.
Så kommer det til at jeg skal prøvekøre bilen, og som sådan kører den ok, men den trækker så ekstremt meget til venstre at jeg får svært ved at tro at den kan være synet med det, da min egen gamle ford blev kasseret netop på det punkt (med mindre træk end denne peugeot) Og når den så skulle bremse var det 3x så slemt.
Jeg kommer så tilbage til forhandleren med den, og kigger lidt på dækkene. og konstatere at dækkene er af 3 forskellige mærker (begge i højre side af samme mærke) men ikke nok med det, dækkene er forskellige størrelser, venstre side er 175/70 og højre 165/70 (hvilket så vidt jeg er orienteret ikke er helt lovligt med forskellig størrelse på samme aksel)
Derefter kigger en af mine kammerater lidt rundt på bilen, og ser at udstødningen hænger løs, og at ophænget ikke er gjort fast. (dette er vel heller ikke helt tilfredsstillende ved et syn)
Forhandleren forklarer så at han ikke kan forstå at den trækker, for det gjorde den ikke da han kørte til herning (og lige efter sagde han at han fik den synet i ikast på samme tur (hvad laver en forhandler fra brande i ikast for at få synet en bil, når de har synshal fra samme kæde i byen))
Så hvis der er andre der har tænkt på at tage ned til Brande for at se på en peugeot 306 til 15k, så vil jeg råde jer til at lade være, da det er spild af tid.
(vil ikke nævne forhandleren ved navn, da det vist nok er imod BG's regler, men kan konstatere at forhandleren håber på at der kommer en kunde der kun ser på at den er "nysynet" d. 31/3-10 af en meget doven synsmand (eller en i telefonen))
peugeot 306 +/-