{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.366 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 86

Dårlig lugt fra aircondition {{forumTopicSubject}}

Hey BG.
Jeg har observeret at min aircondition lugter surt / af prut og kattepis.
Jeg har læst mig frem til at man kan spraye noget ind i dysserne på bilen som så renser og descinficerer anlægget.

Jeg har læst på produkterne at man skal sætte aircon til at recirkulere også spraye ind i dyserne hvor luften suges ind..
Men hvor faen gør den dette ? Kan ikke mærke hvor den suger og sådan.

Det drejer sig om en Skoda Fabia Combi fra 2004.

Andre der har erfaringer, evt. nogle produktanmeldelser eller lignende smiley

På forhånd tak !
Holst

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig lugt fra aircondition
  • #1   18. apr 2010 tjek dit pollenfilter

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

#2   18. apr 2010 Det vil jeg skifte i samme omgang smiley
    Har haft det ude, og det er ikke ligefrem hvidt, men lugter dog ikke som det gør når anlægget kører.

• #3   18. apr 2010 normalt sprøjter man rens ind samme sted som pollenfilter sidder , derved får du det igennem hele systemet

husk og lufte godt ud , da det ellers kan give en slem hovedpine gg

• #4   18. apr 2010 den suger bag ved føresæderne

• #5   18. apr 2010 Du piller pollenfilteret ud, og så sætter du systemet på recirgulering, og så bare fuld skrald på blæs, og så tømmer du en aircon rens derop hvor pollenfilteret sidder.. og så skifter du jo self. filteret sammen med..

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

#6   18. apr 2010 Det er modtaget. Det vil jeg så gøre. Ud med pollenfiltret også tøm sådan en dåse med re-circ. på også lad det stå i 15-20 minutter og køre.

Skal bilen være tændt for at få ordentlig gang i aircon anlægget eller er det ligemeget ?

• #7   18. apr 2010 du skal lige være sikker på hvad du bruger for, der hvor jeg arbejdede havde vi 2 forskellige en hvor den sku stå og rense med en maskine der laver røg og ryger med rundt i systemet, den anden var mere en slags deo der bare gik ind og skjulte lugten i noget tid.

• #8   18. apr 2010 NEJ, du skal ikke sprøjte det ind ved pollenfilteret.. Det siger jo sig selv, hvis du sætter den på recirc. vil den ikke suge ved pollenfilteret, men inde fra bilen.
    Den type rens du har købt, skal ind i kabinen der hvor den suger luft ved recirc. prøv at sætte den på fuld knald og recirc. så vil du kunne mærke hvor den suger, typisk et sted under instrumentbrættet. Brug evt.et stykke toiletpapir, det bliver hængende der hvor den suger fra, hvis du er i tvivl.
    Den type der skal sprøjtes ind ved pollenfilteret virker også rigtig godt..

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

#9   18. apr 2010 Dan F. Okay. Jeg har ikke købt noget endnu, blot læst på nettet..
    Må ud og mærke og lytte hvor den suger også beslutte mig for produkt derefter.

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

#12   18. apr 2010 høhø. En af de bedre smiley
    Kun vasket pissemanden, plejer at være den der har den lugt. smiley

• #14   18. apr 2010 evt dødt dyr i indsugningen

• Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    sep 2007

#15   18. apr 2010 Tak per smiley
    Mekanikles @. Var også min første tanke. At en killing eller lign. var død i motorrummet smiley

Men har læst flere der har samme problem, men uden rigtig at kunne komme det til livs uden at det kom igen 2-3 uger efter.
    Kan være man skal til mekaniker og få det renset helt igennem

• #16   21. maj 2010 http://oliebiksen.dk/shop/comma-air-conditioning-342p.html

Mener den sidder i "fodbrønden" i forrest i højre side, under handskerummet.

• Jesper C
    Jesper C Tilmeldt:
    okt 2014

Følger: 1 Svar: 7
    #17   25. jul 2015 Her er en nem måde at gøre det på:

http://autodrom.dk/saadan-renser-du-selv-bilens-ac-anlaeg/

Jeg har selv gjort det flere gange, og det er vigtigt at skifte kabinefilteret i samme omgang.

Kommentér på:
Dårlig lugt fra aircondition

Annonce