Hvilken bil med tanke på gensalg. {{forumTopicSubject}}
Hey folkens.
Jeg sidder og skal vælge mig en bil, og nu er jeg ikke god til at beholde en bil i mere end 2 år, så hvis man har i tanke på værditab, hvor populær bilen er og hvordan folk ser på den efter den runder de 100.000 kilometer, hvilken af disse modeller ville i så selv købe:
Fiat Bravo 09 1,9 MTJ 120 Dynamic Evo1 5d?
Opel Corsa 09 1,3 CDTI 90 Sport 3d?
Kia Pro-Cee´d 08 1,6 CRDi Sport 3d?
Seat Ibiza 09 1,4 TDi ecomotive 5d?
Alle har AC og alle har fartpilot. Alle er selvføl Diesel. De har også alle kørt det samme, 18.000, dog har Seat kørt kun 5000.
Jeg hælder selv mest til Fiat Bravo, da dens motor har et godt ry og Fiat har fået lavet sig en rigtig flot bil som holder i design i mange år frem.
Giv gerne en grund til hvad i ville vælge.
God tirsdag til alle.
feb 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 18 Svar: 190
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Biler: 4 Emner: 400 Svar: 2.723
vil ihvertfald holde mig meget langt væk fra den kia
jul 2007
Følger: 75 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 2.019
tysk kvalitet går du aldrig gal med, og ved der er mange der tænker det samme som mig. så den vil også være nem at komme af med.
så det ville helt sikkert være mit valg ..
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
Personligt ville jeg nok gå efter pro ceed eller seat'en hvis du vil have det mindste værdi tab
jul 2007
Følger: 75 Følgere: 74 Biler: 2 Emner: 90 Svar: 2.019
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.033
Havde også kigget på Toyota, men kan bare ikke lide den bil, der skal jo også være en fornøjelse og glæde ved at sætte sig ind i sin bil, må ikke bare tænke praktisk i alt.
Men indtil videre, Seat good, og Fiat bad. Af de biler synes jeg selv Fiat ser bedst ud og kører bedst, men på den anden side, 27 km/l i Seat´en, det er sq også noget man godt lige kan have i tanke.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
Michael M - undskyld undskyld
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.696
Mange springer på diesel for at køre et par km længere litteren, men de er sgu dyre hvis de først går i stykker - man får ikke meget pumpe til under 30K...
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.033
feb 2005
Følger: 167 Følgere: 161 Biler: 21 Emner: 223 Svar: 2.102
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
aug 2002
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 32 Svar: 878
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 7 Emner: 129 Svar: 1.033
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Opel Corsa 09 1,3 CDTI 90 Sport 3d?
Kia Pro-Cee´d 08 1,6 CRDi Sport 3d?
Seat Ibiza 09 1,4 TDi ecomotive 5d?
Jeg formoder det er biler i cirka samme prisklasse:
Fiat: Den er billig i indkøb, men den taber også hurtigt værdi, den er ikke så kendt på det danske marked, så den kan godt være et problem at slippe af med.
Opel: De har desværre stadig ikke det bedste ry, de kører udemærket, men bliver hurtigt kedelige. Ikke en bil jeg ville overveje.
Kia: Den har fordelen mht. garantien, hvis den er passet med service, så har den mulighed for 7år/100.000km garanti. Men dernæst er den nok noget dyrere i vedligeholdelse end den sidste på listen.
Seat: billig at købe, billig at køre i, lidt dyrere end VW at vedligeholde (min Altea XL var i hvert tilfælde dyrere end en Touran, grundet service for hver 15.000 km, samt generelt lidt højere reservedelspriser, selvom delene er ens).
Jeg ville helt klar tage Seat af de nævnte modeller, men jeg ville også seriøst overveje alternativer som Skoda Fabia og den nye Polo, hvis du finder en demobil, eller forhandler dig lidt ned, så kan du være heldig at det kan betale sig i den sidste ende.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Derudover er der brugt et år af garantien, som på de nævnte biler ligger på 2-3 år, med undtagelse af Kia'en.
Afskrivningen ser stor ud på en ny bil, men den er til gengæld meget billig i de første år, mht. vedligehold.
jun 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 375
Så en Ce'ed vil nok være bedst når man tænker på gensalg.
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Mit valg ville derfor falde på enten seat`en eller Kia`en
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Så har den ulempen at det ikke er et anerkendt mærke, og det kræver at den er vedligeholdt, og kørt til autoriseret service, hver eneste gang. Og hvis den kører mange km, så kan man også komme over denne garanti hurtigere.
Jeg vil stadig mene at Seat'en vil holde prisen bedre, og endnu bedre hvis det er en Skoda eller en VW. Igen fordi det er det folk kender, og det er anerkendt.
Jeg ville personligt ikke købe Kia'en, men den må være faldet lidt i pris, efter den faceliftede model er kommet.
jun 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 375
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Du kan jo få en koreaner til omkring 200-250K og Passaterne, til sammenligning, koster jo gerne et sted mellem 400 og 500K
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
jun 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 375
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 79 Svar: 4.145
Seat Ibiza 09 1,4 TDi ecomotive 5d? Dem gik jeg så ind og fandt hurtigt på bilbasen for at se om tyskeren virkelig kostede 100% mere end koreaneren, det gjorde den ikke i det tilfælde. Hvis man vil gå mere i dybden med den undersøgelse er i velkomne til det
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
*Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude! & Jesper P>> Man kan ikke altid sammenligne bilerne direkte, det kan godt være du kan få en Kia Magentis til det halve af hvad en VW Passat koster, men får du samme bil ud af det?
Her ville jeg sige nej, for Kia'en er næsten umulig at slippe af med, teknikken er meget ældre, og den kører som en vandseng set i forhold til. Ikke at Kia'en ikke er en fin bil, men den er ikke med i mange salgsstatistikker.
Dertil vil jeg heller ikke mene at man kan sammenligne en 08 Kia Pro_Ceed med en 09 Seat Ibiza. Ibiza er nyere, men er også en mindre bil, både i størrelse og motorkraft, men den har en mere økonomisk motor.
Om de tyske biler holder prisen bedre, det kommer an på hvordan man ser det. De dyreste biler koster selvfølgelig mest når man tænker kroner og øre, men procent-mæssigt kan det være en bedre investering.
Men alt andet lige, så har du færre penge at miste på en bil til 200.000 kr op mod en bil til 400.000 kr.
Det samme gælder alle bilerne på gule plader, de er billige i indkøb, og du mister ikke så meget på dem, da de kun koster det halve (cirka). Men der er så en større udgift på dem, og de mister procentmæssigt hurtigere værdien.
Mht. Kia vs. Seat, så skal de til service med næsten samme intervaller, men undersøg priserne på service, forrige gang jeg kiggede bil opvejede jeg selv fordele og ulemper, og det viste sig i det givne tilfælde at den koreanske bil var dyrest at vedligeholde, fremfor den tyske bil jeg ellers kiggede på.
Helt sikkert ville jeg vælge Seat'en hvis det skulle være med tanke på gensalg, men hvis det var for at have det sjovt i en bil, og man skulle have den de næste 5-10 år, så kunne man overveje den større Pro_Ceed, men personligt ville jeg vælge Seat'en alligevel.
Men som sagt der er alternativer, som også er nemme at sælge, de franske biler er som regel altid populære, men på et tidspunkt falder de hurtigt i pris, det vil dog typisk ikke være indenfor de første 2-4 år.
Men ja, der er mange fordomme, jeg syntes Kia er en fin billig bil, men med tanke på gensalg, indenfor en overskuelige årrække, så ville jeg aldrig vælge en Kia.
Hvilken bil med tanke på gensalg.