{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækmontering - hva sker der?
  • #1   23. apr 2010 I Jylland???

det lyder sygt... sidst gav jeg 300 incl moms.... pr hjul

• #2   23. apr 2010 Det sku prisen.. 100kr stk. er sku kun hvis du finder en som gider lave lidt til kaffe kassen.

• #3   23. apr 2010 ja der er jo ikke nogle der vil arbejde gratis mere

• #4   23. apr 2010 Det var sku dyrt smiley
    Jeg plejer at give omkring 100-150kr pr hjul.

• #5   23. apr 2010 gå ind på www.daekonline.dk og find af deres samarbejdsmontører i dit område. Koster ca. 150 pr hjul.

Det fandt jeg også ud af, da jeg blev krævet 1000 + moms for dækskifte hos et dæksalgsfirma. Det tog dem 15 min.

• #7   23. apr 2010 der er squ langt fra en timeløn til 2000kr for 4 stk

• #8   23. apr 2010 Det er jo en lidt træls dækstørrelse og mont. Den går jo ikke lige så let på som en 195-65-15 feks. derfor den høje pris vil jeg mene.

• #9   23. apr 2010 Jeg synes det lyder sindssygt... men sådan er det jo nok bare. Men er prisen ikke røget i vejret de sidste par år? Mener sgu ikke jeg gav mere end 500 kr for 4 stk. sidst jeg fik monteret... på kvittering that is smiley

Tue P: Det prøver jeg lige...

• #10   23. apr 2010 125 pr hjul hos mig, men det er nok lige langt nok at køre (6920 Videbæk)

• #11   23. apr 2010 thansen tager da kun 100kr pr stk.

• #12   23. apr 2010 S T E F F E N J: Det er rigtigt nok... meeeen, synes det er lidt voldsomt smiley

Prøveplader er ok... .: Det har du bestemt ret i - men stadig, sidst blev det klaret på en halv time cirka, så det er dælme noget af en timeløn. Kan selvfølgelig godt forstå, at man altid jacker prisen lidt op, når en eller anden tard kommer og bare vil have monteret - men daaamn lidt af et chok. Havde regnet med MAX 800 kr inkl. alt.

* Den blå bisse TEAM BORCH *: Selvfølgelig ikke... men det er sgu lige voldsomt nok, vil jeg mene smiley

• #13   23. apr 2010 Thansen tager 140kr pr dæk når du kommer med dæk som ikke er købt hos dem, men stadig billigt.

• #14   23. apr 2010 Thansen skriver : Indlevér dine fælge når du køber dæk. Så sørger vi for, at dækkene er monteret, afbalanceret og klar til afhentning i løbet af ca. 3 arbejdsdage

Og de 99kr gælder kun for hjul købt hos dem.

• #15   23. apr 2010 kim O: hehe, det er lige langt nok... ellers tak smiley

www.daekbanditten.dk
    Delticom © 16.67 Luftlinie ca. 16 km
    Gl Skanderborgvejtdaekonline.dk
    8472tSporup© Delticom 4.69402

Åbningstider:

•Mandag-fredag Tisdbestilling nødvendig

Tue:
    www.daekbanditten.dk
    Monteringsomkostninger for et dæk, dvs. demontage,
    indsætning af nyt ventil, og afbalancering. DKK 100,00
    Samt bortskaffelse gammelt dæk (efter aftale). DKK 10,00
    Aluminiumfælg: DKK 25,00 Pristillæg
    Maximale fælgstørrelse : 18 "

Takker for linket - der synes at være lidt mere humane priser. Måske det så bliver 150-200 pr. hjul, pga den smule stræk der vil være.

• #16   23. apr 2010 Joachim R: det er sgu fair pris... har dog hørt lidt om, at de er nogle tards til at afbalancere - men nu må jeg se. Takker for oplysningen ihvertfald smiley

• #17   23. apr 2010 Håndværker inkl mekanikker tror at de er guld værd, med deres priser..
    Ikke en skid!!
    Det er simpelthen at tage folk godt og grundigt i røven, at kræke 1600kr for at skifte 4 dæk

• #18   23. apr 2010 Der er vist nogen der glemmer at der både skal betales forsikring, timeløn, husleje, maskiner og apparater + hjælpemidler og materialer. Think you lige a little about HANSI!

• #19   23. apr 2010 Dami.. .: plus moms endda... så euromaster er altså på 2000 kr...

Nu er jeg normalt meget høflig når jeg ringer rundt, og siger normalvis aldrig noget til priserne, andet end "foreløbig tak". Men må sgu erkende at der røg et "seriøst?" ud smiley

• #20   23. apr 2010 OO==[][]==OO 4ever ! - Hvor langt tid tager det at skifte 4 dæk + afbalancering ?

• #21   23. apr 2010 OO==[][]==OO 4ever !: jojo, men ikke hver kunde ;D hehe

• #22   23. apr 2010 Aner det ikke. Jeg er ikke dækmand. Men vil tro det tager 30-45min med af- og påmontering på bil også.

• #23   23. apr 2010 Prøveplader er ok.. - Advokat og revisor har en 10-12årige uddannelse og derfor kan tillade sig at tage de høje priser..
    Mekanikker har hvad ? 3-4 årig uddannelse inkl. læretid og vil havde de samme lønninger som advokater osv ?
    Det hænger sku ikke sammen i mit hoved

• #24   23. apr 2010 Skal lige siges, de skal ikke monteres på bilen... Der er ingen gamle dæk der skal afmonteres. Det er nye fælge og nye dæk der skal sættes sammen, thats it.

• #25   23. apr 2010 4stk 13 tommer stål tager vel 20min incl afbalancering

4 stk 20 tommer fælge med 30 profil tager hurtigt 45-60-75min....det er jo engang sjovest hvis kunden får fælgene med hjem i samme stand som han kom med dem.

skal hjulene så også af og på bilen, så tager det hurtigt tid og personligt gider jeg ikke arbejde gratis.

jeg tager 125 pr stk, kommer der en med 2 stålhjul så slår jeg lidt af prisen, men generelt ligger prisen fast og jeg har rigeligt at lave, der er jo mange penge sparet.

• #26   23. apr 2010 Det lyder måske lidt dyrt, MEN husk på at der er forskel på hvordan det bliver lavet: Personligt giver jeg det ekstra og får hjulene rullet og optimeret, m.v., så jeg bare er sikker på det kører som det skal.

Husk endvidere på det er 4 montering, 4 afbalancering og 4 ventiler der er tale om. Det løber desværre op.

Men det er blevet dyrt i de senere år: Dengang i halvfemserne jeg arbejdede med dæk og sporing, kostede eksempelvis en sporing 387,50, nu koster det 1000,- til 1200,- mange steder.

• #27   23. apr 2010 kim O - 125 pr stk giver 500-600kr for ALLE 4 dæk.. Det er da også fair nok, ingen skal arbejde gratis..
    Men 1600kr for 4 dæk er da at tage folk i røven !

• #28   23. apr 2010 Jeg skulle f.eks have lavet 180.000km service på min Leon..
    En mekanikker ville have 4200,- + moms for det..
    Det er da sindsygt når det tager ca 45min og materieller i sig selv koster under 1000kr

Det var forresten UDEN skifte af tandrem
    Det ville hav have yderligere mellem 6-7000kr for !

• #29   23. apr 2010 Ja, det er dyrt. Gad vide om det et eller andet sted har lidt med finanskrisen at gøre (ja, den får skyld for meget *G*), men at firmaerne tager lidt ekstra hårdt fat på de færre kunder der kommer igennem - man kunne godt tro det.

• #30   23. apr 2010 Dami.. . Så det kun folk der har en håndværksmæssig uddannelse der tager røven på folk? Hva med dem der står og sælger et par levis bukser til 1000kr ? Eller gutten nede i fona der sælger et fjernsyn til 20000kr?

Folk bruger 3,5 år af deres liv på at uddanne sig og de får en viden som almindelige mennesker ikke har. Plus de kan lave arbejdet på den halve tid.

Og som en anden siger så er maskiner og afbalancerings klodser heller ikke gratis og manden der skifter hjulet skal også have løn, Også er der lige huslejen. Så hvis det koster 100 kr så er det fordi han bare vil have noget og lave. kig på det samme firma om 5 år (hvis det stadig lever) og se deres priser der;)

Self er der også grænser for galskaben. 1000kr for hjulsskift er lidt for meget syntes jeg os. Men folk driver en forretning og skal have den til at løbe rundt.

• #31   23. apr 2010 Prøveplader er ok... . - Advokat begynder først at tjene penge som 30årige ca.. Og en mekanikker som 19årige..
    Siger det noget ?

Igen - Håndværkbrancen priser sig selv alt for højt !

• #32   23. apr 2010 1000-1200 for en sporing?:O, sidst fik jeg lavet en komplet 4 hjulsudmåling til 580kr. med regning.

• #33   23. apr 2010 4 dæk udsk. hvor hjul afmonteres fra bilen tager 1,2 time. hvis det alu 18" + med rette dæk app.

Eks når vi skifter Runflat bmw hjul er der givet næsten 2-2.5 time for udskiftning... af 4 dæk

• #34   23. apr 2010 Dami.. .: Så vi skal simpelthen have mindre i løn, som ufaglærte?, der hvor jeg er, får svendene sgu ikke noget helt vildt, og mester er heller ikke millionær, og tror ikke et firma kan køres ret meget bedre økonomisk..

• #35   23. apr 2010 Ingen tvinger dig til at bruge revisor, advokat, bank osv...
    Det et DIT eget valg

• #36   23. apr 2010 Ergo vi tager 862.- for udsk. af 4 alm dæk.

• #37   23. apr 2010 Billig Golf 4 gti sælges ©: Enig... Derfor havde jeg også regnet med max 800 kr for alle 4. Synes det andet lyder temmelig vildt (også med omkostningerne i mende) - også fordi der er ingen gamle dæk der skal afmonteres først, og der er ingen montering eller afmontering af hjul på bilen.

Fortsætter med at ringe lidt rundt og høre ad... så må jeg se hvilket mønster der tegner sig smiley

• #38   23. apr 2010 Anders N: Ja, det kan være der også er forskel på hvad der bliver lavet, og forskel alt efter hvor i landet det bliver lavet - det kunne jeg godt forestille mig. Den pris jeg nævner her er så hos SMC, og de tager jo som bekendt ved smiley

• #39   23. apr 2010 Dami du edermame lam i bøtten det er netop folk som dig der bare skal toastes

• #40   23. apr 2010 Anders N: Haha, hvor fik du sporet? Jeg har fået priser på 1200 kr + timeløn hvis noget sidder lidt fast....

Tror kraftedme deres ringetone siger "SUCKER" når jeg ringer rundt, med de priser jeg får smiley

• #41   23. apr 2010 Om jeg brokker mig ved jeg nu ikke..
    Jeg synes at det er urimelig høje priser håndværker vil have (set på uddannelsen osv)..
    Det er ikke kun mekanikker, men tømrer, murer osv..

Jeg kan jo være ligeglad, da jeg få lavet mine ting syd for grænsen til 1/3 pris med kvittering på autoriseret værksted..

Nu snakkede du om ufaglærte.. Det er jo hele det dange system som er skruet sammen på den måde.. Men det er jo en større diskution..
    - Men det er jo bare ENDNU en grund til at flytte på den anden side af ørresund smiley

• #42   23. apr 2010 B4NDIT: Men 862 kr er da også meget fair? smiley

• #43   23. apr 2010 Dan > ja det meget okay det vælter ind med kunder de klager ikke ? så mon ik prisen er ok..

• #44   23. apr 2010 B4NDIT: Men de priser jeg har fået hedder jo 1600-2000 kr... 862 kr kunne jeg godt gå med til på kvittering... smiley

• #45   23. apr 2010 vi tager 575+moms i timen..

der er 5 bilmærker, tester til hvert mærke, 13 lifte, 14 mekanikere, og bare den ene nye tester som er påtvunget at have for at være servicepartner har lige kostet 250.000 kr, .. samt alt andet special værktøj der kræves trods man aldrig bruger det.

hvem skal betale for alle disse sager hvis man tager 500 kr for at skifte hjul rundt.. det jo også galt når folk ik kan få en tester på bilen på et aut. værksted.. såå

• #46   23. apr 2010 det var ellers nogle priser..
    sidst fik jeg skiftet til 50 + moms pr dæk, og en 4hjuls måling til 500 + moms. men det var også i det mørke jylland

• #47   23. apr 2010 B4NDIT - Sådan en kommentar kunne man finde på scootergalleri..
    Kan du ikke argumentere for dine påstande ?
    - Jeg har jo ingen indflydelse på regeringen eller prisdannelsen. Det er bare mine personlige meninger..

Hvis du ikke kan klare dem, så er det bare ærgeligt. .

• #48   23. apr 2010 Urimeligt høje priser?, timelønnen som udlært elektriker er sgu ikke noget man bliver rig af, og det er da også sjældent at installatøren, som har 2 år på skole, foruden uddanelsen er specielt rig,

• #49   23. apr 2010 Dami.. .

ja det passer fint min kommentar findes på scootergalleri, ....
    Men det gør din bruger så tilgengæld også.

• #50   23. apr 2010 samtidigt skal dem der skifter dækkene også give garanti på evt. skader på fælgene.. det glemmer i også .. og hvad koster en 19-20" fælg hvis den blir baldret..

• #51   23. apr 2010 Anders N - Hvad er timeprisen for en udlært elektriker f.eks ?

• #52   23. apr 2010 B4NDIT: Det er netop pga garantien, at jeg gerne vil have det lavet på kvittering - så jeg har bestemt ikke glemt den. Men du må da give mig ret i. at ~800 kr er ok, men 1600-2000 kr er for sindssygt? smiley

• #53   23. apr 2010 udlært mekaniker i østjylland ca. 150 kr i snit, elektrikker 160 kr

• #54   23. apr 2010 Den er alt lige fra 137 til 200kr. Dami

• #55   23. apr 2010 Yep.. men kør da ud og snak med nogen forskellige ring evt. og hør Langå dæk de har maskiner til store hjul, og fair priser, og gerne til kaffekassen hvis man gider at køre efter det var det måske ok

har selv fået skiftet 19" lavprofil dæk derude for 200kr pr hjul

• #56   23. apr 2010 Hvis vi siger 200kr timen og 37timer om ugen
    200*37*4 = 29,600kr om måneden

En ejendomsmægler, som har en meget længere uddannelse få omkring 35.000kr om måneden..

Siger det noget ?

• #57   23. apr 2010 ja vi siger hvis du får 200 kr i timen er du minimum på nathold som mekaniker

• #58   23. apr 2010 HA med specielle i økonomi og finans..

• #59   23. apr 2010 Jeg er dog stadig i gang med studiet..

Her kan du læse lidt om, hvad HA er.
    http://www.sdu.dk/Uddannelse/Bachelor/ErhvervsoekonomiSamlet.aspx

• #60   23. apr 2010 Det er den øverste svend i firmaet der får 200. Han har mange års erfaring, og han ved nærmest alt. En alm. svend får 160-170. Nyudlærte får 150 det første halve år mindst.

• #61   23. apr 2010 Nu har jeg bare taget de tal som i har opgivet..
    Hvis vi siger 170kr timen, så giver det omkring 26.000kr om måneden..

Men igen, det er jo kun min personlige holdninger..
    Jeg har somsagt ikke indflydelse på løndannelsen i landet..

Og jeg har da heller intet imod at håndværker tager den pris, da de selvfølgeligt også skal kunne tjene på deres erhverv..

Men det ændre dog ikke på at priserne er latterlige høje.

• #62   23. apr 2010 At de ting jeg kommer til at arebjde med kræver et meget større ansvar..
    Nu har jeg været i gang med at studere i 5år (efter folkeskolen) og jeg har stadig en del år tilbage..

Hvis du f.eks laver en fejl kan det koste en ny fælg (5000kr?) eller en ny motor (20.000kr ??).. Men hvis en økonom laver en fejl kan det koster flere hundrede tusinde eller flere milioner.

Løbende kurser har alle, uanset om de er håndværker eller advokater..

Men igen, som jeg skrev ovenfor.. Det er løndannelsen den er gal med (regeringen), intet ondt om hverken advokater eller håndværker..
    Så lad nu være med at tage det personligt..

• #63   23. apr 2010 Nej, det har du fuldstændigt ret i !

• #64   23. apr 2010 Ha ha ja, og elektrikerne sørger for at der er strøm på mekanikerens værksted, og på økonomens kontor smiley

Mange tror at prostitution er verdens ældste erhverv, men det er usandt.
    Da gud have skabt jorden og sagde at der skulle være lys, ja der havde elektrikeren allerede trukket kablerne smiley

• #65   23. apr 2010 ahh nu må i stoppe.... det er simpelhen bondefangeri at tage 2000kr for et dækskifte.... Hvis værkstedet har så mange udgifter at det kan retfærdiggøre at tage den pris, bør værkstedet kigge sit regnskab efter og lave store ændringer NU....

En elektrikker har en bil fyldt med værktøj samt dele, når han kommer ud, han har også et værksted derhjemme... Men han tager da ikke 2000kr for 1 times arbejde... Hvis han heller ikke laver sit arbejde ordenligt koster det også menneske liv. Han skal som min. have 1 kursus årligt for at forsat kunne forsat arbejde som elektrikker.

Hvor ligger forskellen der refærdiggøre den timepris ved mekkeren

• #66   23. apr 2010 Altså vi kunne diskutere det fra nu af og frem til den dag FCK vinder Champions league..
    Men synes stadig at 2000kr for at skifte 4 dæk er sindsygt.

• csmed
    csmed Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 17 Følgere: 16 Svar: 1
    #67   19. feb 2012 ved godt tråden er lidt gammel. men kan sku blive godt gal i skralden over dami s kommentarer. hvad en i hulen bilder du dig ind. jeg er selv håndværker og tjener gode penge selvom min uddannelse KUN har taget 4 år. tilgengæld bliver jeg møg beskidt hver eneste dag, og bliver sku nok slidt op før en ejndomsmægler eller kontormus gør det samme!!! du dami samligner en håndværker med ejndomsmægler mig bekendt tager det ikke så lang tid blive hussælger. min tidligere kolega er blevet det. han kunne nemlig ikke klare fortsætte som håndværker!!!! og hvad f skulle der ik blive af alle de smarte højrøvede mennesker med høj uddannelse hvis ikke der fandtes håndværkere til bla andet skifte dæk på deres firmabiler og andre til bygge deres kontore osv...

• wheel P
    wheel P Tilmeldt:
    maj 2023

Svar: 1
    #68   15. jun 2023 Hvad er NM på sådan en
    https://wheel-parts.dk/

• #69   15. jun 2023 Han bliver sgu ved med at reklamere for hans hjemmeside på den mest hjernedøde måde...

Kommentér på:
dækmontering - hva sker der?

Annonce