{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille bil Turbo 4x4 / RWD
  • #1   27. apr 2010 En Nissan Sunny GT-R eller hvad den nu hedder smiley

  • #2   27. apr 2010 Simon B - kan man få dem til 30k ?

  • #3   27. apr 2010 ^^ Nissan Sunny GTI-R

    Men ja også sådan en ville jeg gå efter hvis jeg skal have en lille bil med permanent 4 hjultræk og trykladning fra standard!!!..


  • #4   27. apr 2010 MR2, Celica

  • #5   27. apr 2010 Subaru legasy.

    Kan ikk rigtig komme i tanke om flere til den pris...


  • #6   27. apr 2010 Polo G40...

    Men der har du godt nok ikke 4X4...

    Men det er da en lille hurtig bil...


  • #7   27. apr 2010 GTI - R hænger ikke på træerne og de er ret dyre

  • #8   27. apr 2010 det bliver vist uden afgift og rhd tl den pris..

  • #9   27. apr 2010 havde ikke lige set det med prisen.. så får du ikke meget GTI-R for de penge...

    men så er man nok ude i som du selv siger noget mazda 323 4x4 eller noget i den stil...

    er det ikke også noget med at en daihatsu charade er lavet med 4x4 standard?? ved så ikke lige om den er med turbomotor der.. men det var da også et bud


  • #10   27. apr 2010 Niels Har tænkt på G60 eller G40 men vil sgu gerne ha dem med 4x4 eller baghjuls

  • #11   27. apr 2010 Steffen C

    Den skal bruges som vinterbil så der er sgu ligemeget med standen på den


  • #12   27. apr 2010 Jeg har en Daihatsu charade 4WD, men nej de er ikke født med turbo.
    Men en sjov bil alligevel :o)

    Men standart charaden er født med turbo, så smid den motor i, så kan det vel godkendes :o) og så tun videre på den :o)



  • #13   27. apr 2010 men du kan sikkert godt finde en starlet med turbo til den pris. dog ingen 4 wd.

  • #14   27. apr 2010 Min behøver i hvertfald ikke turbo for at være sjov :o)

    http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=32562


  • #15   27. apr 2010 arh.. ellers skulle det være rwd.

  • #16   27. apr 2010 Ja, vil bare gerne ha noget tryk på den så den er lidt sjovere.

  • #17   27. apr 2010 Mazda 323 4x4 turbo
    Nissan Sunny GTI-R
    Nissan silvia (Sx modellerne)
    Toyota Supra Mk2
    Opel Vectra A 4x4 turbo
    Opel Calibra 4x4 turbo
    Subaru Legasy
    Toyota MR-2
    Toyota Celica

    Er der flere?


  • #18   27. apr 2010 tryk er ikke altid sjovere, men dyere at køre med og forsikre samt vedligeholde, konversionelle krafter er også tit og ofte mere anvendeligt i det daglige :o)


  • #19   27. apr 2010 I know, men tryk er sjovere smiley

  • #20   27. apr 2010 S3- T - hvorfor er tryk sjovere ? den charade brabus snakker om har næsten samme kg/hk som en del biler med tryk smiley

  • #21   27. apr 2010 Alfa 155 2,0 16V Turbo Q4

    Saab 900 Aero Turbo



  • #22   27. apr 2010 Nej Kenneth.

    Lars K. En bil med tryk trækker jo helt anderledes og er sjovere at rode med ifølge min mening.


  • #23   27. apr 2010 S3-T det kommer jo meget an på hvad man mener er sjovt, en turbo bil er noget hø til bane kørsel, her vinder den moment stærke konversionelle tuning over tryk som regel.

    tryk kan være sjovt når man bruger det, men ellers er det bbare pisse irriterende at krafterne ikke er til stede ved de lave snoninger hvor bilen så fæles bov lam :o)


  • #24   27. apr 2010 sådan en gti-r er rigtig dyr. de koster over 100 lapper hvis den skal være fin+ du får ikk meget bil for pengene

  • #25   27. apr 2010 Er stadig mest til tryk.


  • #26   27. apr 2010 Så find dig dog en charade GTti den er født med tryk og nok det eneste du finder til den slat penge du har tænkt dig at bruge :o)

    Den kan du i hvertfald få op på 200HK + og så skulel jeg hilse og sige at 200HK. er MEGET til 775Kg. bil :o) så kan man godt pakke den Mazda 4WD sammen :o)


  • #27   27. apr 2010 Eller bare denne her :o)

    http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=33052


  • #28   27. apr 2010 BRABUS

    det passer da ikke helt, jeg kunne forestille mig en 3,0 eller 4,0 var dyere end 1,8t eller 2,0t selvom de har turbo...
    i det daglige syntes jeg da klart en turbo motor er at foretrække den lader jo ikke hvis den ikk får pedal og bruger mindre benzin.


  • #29   27. apr 2010 BRABUS

    det med bane kørsel er vel fordi de ikke må lave tryk på bilerne, diesel seat som har turbo klare sig fint i tyskland sidst jeg så


  • #30   27. apr 2010 Ja, men vil man have sjov eller skal det være en kompromi løsning som jeg kalder turbo for :o)

    Hvorfor kun have kræfterne ved et bestemt omdrejningstal, hvis den pludselig skal have pedal er det da nederen at skulle skifte gear eller først lige bygge tryk op :o)

    Og du behøver da ikke en 3.0 eller 4.0 for at følge en 1.8T haha...

    Det gik rigtig fint for min charade 1.6er som igen køre meget længere på litteren end den 1.8T nogen sinde ville kunne.

    Eks. hvis du skal trække noget, det kan være alt fra noget på krogen eller en stigning osv, så er det da nederen at skulle svine den ud i omdrejninger bare for at kunne lavere det samme som en alm. ligeså stærk motor kan gøre det stille og ved rolige omdreninger.
    Det er sådan noget der taler i mod en turbo motor og det at du ikke har krafterne til stede når du bare vil bruge dem "uanstrengt" og uden at skulle tæve den ud i omodrejninger.

    Så turbo er sjovt nok, men så er det også alle down siderne. så som når du ikke ligger og føler for at give den kvinen men alligevel godt vil afsted med en hvis shargon :o)


  • #31   27. apr 2010 BRABUS: det er jo et spørgsmål om den rigtige opsætning..
    jeg har træk helt fra bunden i min turbo bil, og max moment på 300nm kommer ved ca 3000omdr. det vil jeg ikke kalde og tæve den ud i omdrejninger..
    personligt ELSKER jeg turbotrykket, og vil nødig nogensinde undvære det igen. . smiley


  • #32   27. apr 2010 Turbo på bane har den fæle downside at når du skal ud af et sving, så har du for det første en kæmpe turbo tøven at kæmpe i mod samt det faktisk at ydelsen først leveret når der er maks tryk.

    Her har man større glæde af en konversionel motor der har et godt moment til at komme ud af kurven med og her har du krafterne i det sekend du træder på pedalen uanset hvilke omdrejinger eller hastighed elelr gear du lige ligger i.
    Med en turbo motor skal man konstant være vågen over om man nu befinder sig i tryk området og det er ikke altid du kan nå at bremse og så skifte hurtigt til speeder uden at du taber tryk og eller befinder dig i det forkerte omdrejnings område til at det lige passer med du har tryk på dyret, men klart en diesel vil have en mindre problem da den har krafterne fra et lavere område, tilgengæld så spænder dens krafter over et meget kort område og man skal bruge mange gearskift


  • #33   27. apr 2010 J.

    Misforstå mig ikke, jeg elsker også selv turbo fornemmelsen smiley

    Men nu siger du fra bunden... 3000 er jo langt fra bunden...

    Eks. min brabus den yder 272Nm allerede ved 1500 omdrejninger, der tror jeg neppe din bil har noget der bare ligner tryk der kan bruges til noget :o)


  • #34   27. apr 2010 BRABUS

    nej nej nej du har ikke en kæmpe turbo tøven. hvis bilen er i omdr. som en ræser bil gerne er har den ikke kæmpe turbo tøven kommer self. an på hvor stor lader vi snakker om en gt45r på en 1,3 jo så er der nok en hel del.
    en turbo bil har moment ved lavere omdr end med samme heste bare større i liter. tag fks en 1,8t mod deres v5 på 2,3l . begge har 150 hk med 1,8 t har nm langt langt før.


  • #35   27. apr 2010 BRABUS - hvor mange Nm har din charade ved 1500 omdrejninger ? smiley

  • #36   27. apr 2010 BRABUS du har også 300 hk det har hans vel ikke

  • #37   27. apr 2010 har lige tjekket en rullefelts udskrift, men den starter førsrt ved 2000omdr. og der har jeg så ca 200nm.. og de 3000 omdr. er jo også kun der hvor mit moment topper. .
    men klartt nok, 272nm kan jeg ikke klare ved 1500 omdr. men det er jo også en noget større motor.. så er det bar JEG tænker på, hmmm.. hvad mon man kan få ud af den motor med tryk på så. . smiley


  • #38   27. apr 2010 Hehe ja precis.

    Men normalt når folk tænker på de vil have turbo, så er det jo det der skub i toppen og ikke en der trækker som en Saab :o)

    Men der vil altid være tøven ved banekørsel når man kommer ind i en kurve så har man foden på bremsen og sluppet speederen og dermed "intet" tryk og så snart man så træder på speederen så skal motoren altså lige bruge noget tid i forhold til en konversionel motor på at finde krafterne igen, ingen udstødning = ingen tryk det er natur lov :o)


  • #39   27. apr 2010 bare rolig.. bryder aldrig loven.. i hvert fal ikke naturloven. . smiley
    men det er så det jeg mener med opsætning igen.. en stor turbo, med forsinkelse til feks 402m, og til baneræs, vil man jo vælge en mindre turbo, der levere kræfterne tidligere. . smiley
    det er en forholdsvis lille turbo, som man måske godt kan sammenligne med saab smiley vil dog helst ikke. . smiley
    og vil påstå turbotøven der er et pænt stykke under 0.5 sekund.. man kan knap nok mærke det. .
    men grunden til jeg blandede mig her, var det med momentstærke sugemotor jo.. og det holder jo ikke.. din brabus i standard trim, har jo 20hk mere end min, men 35nm mindre. . .
    derfor jeg mener at tryk er altid godt til at give moment.. så er det bare et spørgsmål om at sætte det rigtig op, til det den nu engang skal bruges til. . smiley


  • #40   27. apr 2010 BRABUS

    som regn går du ikke ud af et svig ved 0 km/t
    hvis fks det er et 2 gear ved 80 km/t som mange svig er ved jyllandsringen
    har du 4000-5000 omdr så går der ikke lang tid før der er tryk.

    men nu det heller ikke ræs han ville have en bil til men det daglige og der kommer vi ikke uden om den går længere på litteren og nemmere at køre


  • #41   27. apr 2010 Ja, ok, men en bil til det daglige har jeg svært ved at se hvad man så skal med en turbo, når nu vi lige tænker over hvilke biler det er som der ellers blvier snakket om Mazda 4WD turbo og GTI-R osv. det er jo ikke ligefrem hverdags biler vel :o) og som vinterbil kan jeg da SLET ikke se behovet for turbo da det er meget sværre at køre med turbo om vinteren da du ikke er herre over hvornår og hvordan krafterne pludselig kommer i forhold til en alm. motor :o)

    Så man vil både det ene og det andet uden at synes det har noget med hin anden at gøre, det hænger jo ikke helt sammen vel :o)


  • #42   27. apr 2010 så kan man jo også sige det unødvendigt med en 3,0 eller 4,0 L
    man er da herre over hvornår kræfterne kommer, lige så meget som en suge motor?


  • #43   27. apr 2010 mathias T

    Nej men nu spiller du også lidt dum ik :o)
    Men går du ind i et sving som kræver en nedgearing eks. hvor du træder på bremsen så har du jo ikke omdrejninger på motoren og dermed turboen før at du træder på gassen og der vil turbo tøven have noget at sige, og ja man kan få smp turboer, men igen hvor meget nytter de så rent ydeles messigt... så er der ikke meget vundet på det.

    Og så snart man er oppe i størelse så uanset hvordan man vender og drejer det så vil en turbo motor være mindre effektiv på bane med samme effektkurve som en alm. bil uden turbo.
    Så skulle man vælge kompressor i stedet da den jo altid er klar bare der er omdrejninger på motoren :o)

    Men turbo, nej det er sgu ikke helt det perfekte til vherken øko bil, vinter kørsel eller på banen :o)


  • #44   27. apr 2010 mathias T - moment kurven er meget stejlere når man kører med turbo, jeg tror det er det brabus mener, man skal højere op i omdrejninger med turbo for at få momentet. Den perfekte løsning er efter min mening en wankel motor hvor moment kurven er noget af det fladeste jeg har set smiley

  • #45   27. apr 2010 J.

    Det kan godt være du har et stort moment ved 3000 omdrejinger, men hvor stort er det så længere oppe, altså hvor stort et spektre ligger effekt kurven over :o) næppe på højde med en konversionel motor.

    Så ja måske har du mere moment grundet den lille turbo, men den makser så også ud relativt hurtigt.
    Så ja dit opsæt viker fint til en dagligdags bil, men som sjov og balade turbo bil, ej, der skal du nok lede længe efter det samme kick som man får af ketchup turbo setups :o)
    Man skal tage et valg, og her maner jeg stadig at en konversionel tuning vil give dig både moment og ydelse uden at det går ud over motor responsen.


  • #46   27. apr 2010 BRABUS
    jeg spiller ikke dum, er bare ikke uvidende.
    det giver ikke mening " hvor du træder på bremsen så har du jo ikke omdrejninger på motoren " du kobler ikke ud når du går ind i et sving den motor bremser når du skal ud jokker du til den og der går måske 0,5- maks 1 sec så har du mere moment end en suge motor drømmer om.
    en turbo bil går længere end en suge motor det derfor vw har downsized deres motorer fks. r32 til r20 det noget med 3x % bedre mener jeg.
    det wankel er sikkert super har aldrig skruet i en eller kørt en så kan jeg ikke udtale mig om. men i det daglige er den da langt at foretrække du kan køre en turbo motor helt ud hvis uden den lader. hvor den køre ganske normalt. men rigtigt momentet kommer ret hårdt.


  • #47   27. apr 2010 Lars K.

    Ja sådan noget lignende., jeg mener bare at de bilvalg så som Mazda 4WD turbo, så leder man jo ikke bare efter en dagligdags bil til vinterbrug, så vil man jo have turbo fordi det skal komme som spark fra en hest og ikke som en Saab :o) eller 406 Turbo :o)

    Der er jo også en grund til at nogen bruger både turbo OG kompressor eller 2 turboer, det er fordi man kan ikke få det hele, altså både god maks effekt sammen med god bund effekt med bare en turbo, det vil altid blive et spørgsmpl om et kompromi mellem de to ting.


  • #48   27. apr 2010 de 300nm, ligger ret jævnt, mellem 3000 og 5000 omdr. den falder i hk ved ca 6000omdr.
    men vil godt give dig ret i, at de biler der bliver snakket om her, virker atypiske som vinterbiler..


  • #49   27. apr 2010 BRABUS

    du får da langt mere ud af at købe en turbo hvis du vil have sjov og ballade, det meget meget billigere. vi kan sammenligne en gti-r med din den er noget billgere at få til 400 end din. for slet ikke at snakke om pris forskellen uden at vide det kostede din langt over 1 millon fra ny og vel stadig over 300.000.
    sjov og ballade = turbo. smiley


  • #50   27. apr 2010 det vinterbil tror jeg vi skal glemme for det giver ikke rigtig mening den skal være en reket og vinterbil :S

  • #51   27. apr 2010 mathias T

    Du kan vende og dreje det som du vil, men turbo biler har altid haft svært ved bane kørsel med trænge kurver, fordi du bliver jo ligesom ikke i det samme gear som du kommer ind i kurven med vel... du geare som regel ned og ja får nogle flere omdrejninger på, men så længe du er under nedbremsning så har du ingen tryk og din speeder respons vil derfor altid på en turbo motor være enten meget eller en del dårligere når du går fra nedbremsning og direkte over til acceleration som man ofte gør ved bane kørsel, jeg snakker jo ikke om de store sving hvor du bare holde gassen på ... :o) så har du nemlig ganske ret.
    En turbo motor er jo væsentlig sløvere i det område hvor den ikke har tryk eller lader end den alm. motor uden turbo som ofte har den højere kompresion osv. og det er det jeg personligt synes er udueligt til hverdags kørsel hvor man måske ligger i byen og køre op og ned i hastighed så er sådan en bil pisse nederen at køre i :o) altså dem hvor man har monteret turbo fordi man vil bruge den til effekt forøgelse og sjov og ikke bare et lille løft som på en 1.8T


  • #52   27. apr 2010 BRABUS
    du skal heller ikke bruge heste under nedbremsning :S ?
    du skal bruge dem når du skal ud og det har du relativt hurtigt. det rigtig der ikke er mange turbo biler i ræs men det Tror Jeg nu mere er fordi reglerne siger man ikke må bruge det, kan godt se hvor du vel hen med det og til dels følge dig.
    lille løft på 1,8T ? forstod ikke lige det, uddyb smiley


  • #53   27. apr 2010 mathias T

    Ah, nu er min bil nok også lidt andet end bare en lejetøjs æske på 4 hjul kan man sige :o) men ja hvis det bare handler om at komme billigt i mål, så skulle man nok have købt sig noget helt andet.

    Men nu var min bil også blot et eksempel på at konversionel tuning sagtens kan hive en masse ud af en motor og enda få et super resultat ud af det uden at det absolut behøver at være turbo.

    De twin turbo kit der fåes til min model fra dengang de ydet måske en smule mere, og ja var billige, men det er også en helt anden slag maskine man får ud af det som er langt mindre dagligdags bil end den er til sjov.


  • #54   27. apr 2010 Jeg har aldrig snakket om HK under nedbremsning ? øh nu leger du vist igen lidt med opfattelses evnen :o)

    Du har derimod brug for at have din fod plantet solidt på speederen hvis du skal have spoolet din turbo up under nedbremsningen og med en fod på bremsen så er det nok lidt svært :o) derfor jeg sammenlignet det med at du jo har nememre ved det i et sving hvor du blot vedligeholder farten da du så har foden på speederen og ikke på bremsen.


  • #55   29. apr 2010 En GTI-R finder du ik lige til de penge. Man kan dog være heldig at finde en RHD uden afgift til de penge, men koster kassen i afgift. En LHD finder du ik til under 140.000,- herhjemme

Kommentér på:
Lille bil Turbo 4x4 / RWD

Annonce