{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia? Er de nye biler dårlige biler?
  • #1   30. apr 2010 Det er sku goe biler.. det er jo ikk for sjov der er 7 års garanti.. ;o)

• #2   30. apr 2010 PISSE dyre i res. dele.. bare så du ved det.

• #3   30. apr 2010 Nej det tænker jeg også. Har de ikke også gode finansieringer af lån og sån?

• #4   30. apr 2010 Køb ikke en splinterny, du taber KASSEN!!!!!!!

• #5   30. apr 2010 min mening er de altid vil være "discount" kasser, og efter få år fejler de 117 ting, og er nogen skrallerkasser at køre rundt i + de koster spidsen i reservedele + service / rep.

• #6   30. apr 2010 Det er rigtigt gode biler - men som med Mitsubishi er de dyre i reservedele, og de mister derfor hurtigt værdi. Det kan godt betale sig, at købe en brugt Kia der er < 1 år gammel, hvis du kan finde en.

• #7   30. apr 2010 Har du tjekket hvad de 7 års garanti dækker?!

• #8   30. apr 2010 hvis deres garanti skal dække så skal du overholde alle service hos dem og alt muligt andet bare en lille fejl fra din side og du mister dine 7 års garanti men tag lige og tjek med dem inden du køber smiley

• #9   30. apr 2010 Der er mange fordomme om KIA. Og det er også begrundet, for de ældre modeller er sku noget skrammel!! Men den nye Cee´d er på mange områder en rigtig god bil. Og de 7 års garanti dækker sku meget! Og ved en ny bil skal man selvfølgelig overholde service mm.. Er det ikke en selvfølge?

• #10   30. apr 2010 Sådan en Kia Ceed 1.6 diesel med automatgear kører virkelig godt, og samlekvaliteten er rigtig god.

B4NDIT: Det er jo ikke nogen BMW, men som almindelig billig hverdagsbil er de rigtig gode. Som sagt er der en grund til at der er 7 år/150.000km garanti. Hellere KIA end Ford/Opel osv..

jacob T du ved ikke hvad du snakker om. Så længe du overholder almindelig service holder garantien, og det SKAL ikke være hos autoriseret værksted.

• #11   30. apr 2010 Ceed er af de nye generationer, så det er en udemærket bil, den er ikke på højde med de dyrere europæiske mærker, men de kommer godt efter det.

Til prisen er det en god bil, men som andre siger, så er de tit lidt dyrere i reservedele. De kører rigtig godt. Eneste anke jeg selv har på den er at jeg ikke bryder mig om sæderne, men prøv en tur, så skal du nok finde ud af om det er noget for dig.
    Jeg ville gå efter en Diesel. Til prisen tror jeg ikke du finder noget bedre, hvis vi snakker samme størrelse. Ved andre mærker skal du nok lidt ned i størrelse. Alternativt ville jeg kigge på Skoda, de er lidt dyrere, men billigere at servicere. Dog har de ikke så lang garanti.

• #12   30. apr 2010 Jannik C >> Det skal ikke være på autoriseret værksted, men du står væsentlig bedre i en garanti-situation, hvis det er.
    Det samme gælder andre mærker. Fx har du et års kulance udover garantien på en VW, hvis du har autoriseret service, her får du dog også mobilitetsservice, så du kan ringe til dem hvis din bil ikke kan starte.

• #13   30. apr 2010 Ceed er et rigtig godt køb...

• #14   30. apr 2010 Brian D, det er sikkert rigtigt nok, men de penge du sparer ved at køre til f.eks. automester eller andet frit værksted, kan jo så eventuelt gå til de små reparetioner.

Desuden så har Kia stadig garanti 4 år efter VW's udløber, så der er man jo stadig bedre stillet.

• #15   30. apr 2010 Der er sgu ikke meget skidt at sige om en Ceed. Bilen er bygget af udelukket europæiske stumper... Navnet Kia er forholdsvis nyt i DK og nok derfor folk er lidt kritisk men bilen er iorden og du får meget for dine mønter der. Bilen skal du nok bare regne med at beholde i nogle år da afskrivningen er lidt større end normalt de første år men det flader ud. Sælg evt en brugt bil efter 5 år med to års garanti og så endda ved en privat handel... Ikke dumt.

Fakta er at bilen er iorden og iøvrigt også en pæn og funktionel...

Held og lykke med købet.

Gør det bare... smiley

• #16   30. apr 2010 Tør VW nu give deres biler 3års garanti ?
    Troede de stadigvæk kun tilbød 2års garanti på deres biler.

• #17   30. apr 2010 ronni M
    Tror du ikke at det var en Chervolet cruze? :0)

• #18   30. apr 2010 Suo@Manden : Griner, ja du har sikkert ret...
    VW England giver kun 2års garanti hvis bilen har gået over 97.000km - men man får et år ekstra hvis bilen ikke har overskredet 97.000km på sit tredie år.

• #19   1. maj 2010 Claus A >> VW giver 2 års garanti i Danmark, men tredje år kan du få kulance hvis du har overholdt autoriseret service.

Jannik C >> Min kærestes Fabia fra 02 fik vi serviceret autoriseret, det kostede 2300 kr ved Meca, 2500 kr ved AutoMester og 1800 kr ved Skoda, den havde kørt 105.000 km. Så jeg ved ikke hvor meget man sparer ...

Andet eksempel, en bekendt kørte til automester med sin VW, en måned efter går gearkassen, bilen er 2 år og 3 md. VW dækker ikke noget, så det ender med at koste 35.000 kr, hvis han havde kørt til autoriseret service havde VW dækket en del af udgiften, og regningen ville have blevet omkring 8.000 kr.

Så skal du spare mange penge når du kører til automester før det kan betale sig - Hvis uheldet er ude.

• #20   1. maj 2010 Men hvad gør de så også ved bilen til det service?

Ved mit tidligere arbejde fik vi en Mitsubishi Outlander ind til 60.000km service, og den havde tidligere været serviceret hos Autoforum i Roskilde. Bilen skulle have skiver + klodser for og bag, da bremseklodserne skulle bankes af. De bremser havde aldrig været skilt ad. Ud over det, så kostede selve service mindre end ved autoriseret.

Og det er bare et ud af mange eksempler.

Det er rigtigt at man mister evt. kulance, men så kan man så spørge sig selv om det er VW, og ikke Kia man skal have næste gang.. smiley

Kommentér på:
Kia? Er de nye biler dårlige biler?

Annonce