{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.203 visninger | Oprettet:

rep. for 15.500,- for 1. syn.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal lige have lidt galde ud og så er jeg lidt nysgerrig på hvad i andre mener.

Historien er som følger.

For 4 år siden købte min samleverske, en sprit ny skoda Ocatavia til en pris af lige over 260.000,-.
Den har nu kørt 76.100 km., altså ca. 19.000 km om året.
Og da det er hende der altid kører den, primært, er den ikke blevet "voldtaget" på nogen måde.
Vi har overholdt samtlige eftersyn 30.000km og 60.000km, og de er foretaget på autoriseret værksteder.
Nu er den indkaldt til sit første periodiske syn.
Men inden den kom så langt begyndte ESP-kontakten at lyse. Den blev kørt ud på værkstedet som kunne fortælle at det er en sensor i ABS-boksen der er gået i stykker.
Samt at en sådanne sensor IKKE kan købes løst, og vi derfor skal købe hele boksen. Og samtidig får vi af vide af den naturligvis ikke kan gennemgå et syn som bestået, før dette er lavet.
Pris incl. montering: 15.500,-
Da vi ikke mener det kan være rigtigt snakker vi med værkstedet, der vil prøve at kontakte Skoda Danmark, for at høre om det er noget de vil være med til at betale, helt eller delvist.
Svaret er: Nej, bilen er for gammel.
Og nu er det jeg så selv har taget kontakt til Skoda, men er desværre forhindret i at få et svar, som de tilstræber at give efter 5 hver dage, pga helligdage weekender m.m..
Derudover kan det nævnes at kontakten til fartpiloten er gået og at der skal skiftes en arm pga det. pris for det 1.500,-
Hvad er jeres umiddelbare reaktion på sådan en historie/sag.

En 4 år gammel bil skal der ofres mindst 15.500,- på for at få den gennem sit første periodiske syn, er det ret og rimeligt?

Og drop nu bare at skoda jokes'ene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rep. for 15.500,- for 1. syn..
  • #1   1. maj 2010 Det er det med elektronik at man ikke kan forudsige levetiden og en boks koster mange penge. Selvfølgelig er det træls men sådan er betingelserrne desværre bare nogen gange.

  • #2   1. maj 2010 har du nummet på boxen ??
    så finder man da en selv
    mvh
    michael


  • #3   1. maj 2010 Jeg ville prøve at forhøre et af de små værksteder. Syntes tit vi oplever at de autoriserede ikke tjekker op på delene ordentligt.

    Engang skulle vi f.eks. have en bagskærm til en Octavia. Nej det kunne man ikke sagde Skoda, man skulle købe en HEL side... så kiggede vi hos FTZ og de havde et panel på lager..

    Desuden vil det også værre billigere for jer hvis nu hele boksen skal skiftes at få det lavet på et mindre værksted. Du har jo stadig garanti.


  • #4   1. maj 2010 jamen det er før set at der går sådan en boks istykker kender 2 andre der har prøvet det ikk lige med skoda men det er jo også lige meget der ville dem der lavet bilerne hellere ikk betale så det er lidt surt kan jeg godt se tror det er lavet for billigt på mange nye biler eller billig og billig det er lavet for dårligt skal man vist sige. kan du ikk finde en boks ved en hugger måske de får jo nogle gange næsten nye biler ind især efter den her vinter jo..

  • #5   1. maj 2010 Hvis abs/esp boksen til 15.500 er defekt, så skal den skiftes for at bilen kan synes, det er der ikke noget forkert i.. Jeg vil endda mene at hvis det er det eneste der skal laves, så er det da imponerende...
    Mange gange skal der jo også ordnes lys, bremser osv..

    Meeeen.... Synes det lyder meget underligt at man ikke kan udskifte en abs-sensor løst !!!


  • #6   1. maj 2010 Køb Saab næste gang, det er det bilmærke der giver allerbedst kulance.

  • #7   1. maj 2010 ja jeg synes også det lyde runderligt at man ikke kan skifte en sensor løst. en sensor sider jo normalt nede ved hjulet (det gør mine ABS-sensorer i hvert fald)

  • #8   1. maj 2010 Jeg ville skifte til en brugt og få det kodet til din bil.

    Fartpilotarmen er ikke i stykker, den skal bare renses. Det er en kendt fejl på VAG biler fra 2004->

    De autoriserede forhandlere skifter bare uden videre, det er jo det letteste..

    Derudover ville jeg få lavet en diagnose hos en 3. part, jeg ser tit aut. forhandlere der vil skifte ditten og datten, uden at have noget at have det i.

    ESP lampen kan f.eks. lyse hvis bremsekontakten er defekt, og så virker fartpiloten heller ikke. Det kunne være værd at forfølge om det er sådan noget.. for så koster der 79 kroner at løse fejlen smiley


  • #9   1. maj 2010 Hvis det er den første "dyre" fejl på bilen, så er det da ok på 4 år og 75.000 km...

    Men kan det gøres billigere, så skal det da undersøges.



  • #10   1. maj 2010 Du kan ikke skifte den løst. Kender godt fejlen, Og tror ikke du får nogen "små" værksteder til og skifte den, med mindre de er meget inde i vag. Hydraulic og boks er samlet enhed. Den skal kodes og grundinstilles diverse føler samt udluftet ved og aktivere hydraulicen.

  • #11   1. maj 2010 jeg ville også se om man ikke kunne få det lavet med brugte dele eller eventuelt ringe til et skoda/VW værksted i sverige eller tyskland det har kunnet svare sig i lang tid smiley hva der koster 20-25000 i danmark koster måske 10-12.000 i sverige eller tyskland...

  • #12   1. maj 2010 Men god ide selv og kontakte importøren, det giver somregel lidt bedre muligheder for dækning, hvis service er overholdt hos skoda servicepartner selvfølgelig

  • #13   1. maj 2010 Hej
    Sådan er livet.....Bilen har en fabriksgaranti på 2 år,og mulighed for kulance i lidt ekstra tid.....dog kun hvis bilen er passet på autoriseret værksted.
    Så når jeres Octavia er 4 år er det altså for egen regning,det tror jeg da de fleste vil mene er okay.
    Men hvis du køber en ny Octavia er der 4 års eller 100.000 km garanti.....men det gælder altså kun model 2009 og frem.


  • #14   1. maj 2010 Hvis det er en sesor i boksen kan den ikke skiftes løs, er jo tilsyneladende ikke den ved hjulet der er ment smiley

  • #15   1. maj 2010 det er en piezzokrystal (stavefejl) tryk føler der er røget. den er støbt sammen med selve abs Hydraulic ventil enheden, der for den ikke kan skiftes løst.
    jeg vil faktisk sige at 15k for en sådan reperation er billigt, ford tager vist 21k for en ligende reperation.

    og ved sku ikke om jeg ville lade et uautoriseret værksted lave sådan en.
    de er sikkert også de færeste små værksteder der kan lave den.


  • #16   1. maj 2010 = STN = M. Elmhøj: Du ringer til skoda så får du afvide, hva man kan få org. De begynder jo ikke og tjekke, hvad andre res. forhandlere har.

  • #17   1. maj 2010 Hmm. Mon ikke dn kan købes løst hos vw. Det er. Jo næste. Samme bil


  • #18   1. maj 2010 Det er ihverfald værd at bruge de 10-20 min det koster at checke op på enten sverige eller tyskland ifht hvad der er nemmest for dig

  • #19   1. maj 2010 tja det er jo det tingene koster på et autoriseret værksted. prøv at høre på nogle af de mindre værksteder.

  • #20   1. maj 2010 straffen for at køre VAG

Kommentér på:
rep. for 15.500,- for 1. syn..

Annonce