{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW Electric Super Charger - Plus 30HP
  • #1   4. maj 2010 Ha ha ha.. 1PSI = 0,07BAR. Det er jo ikke til en skid. Den elmotor bruger jo større effekt end den kan tilføre motoren. Så det er ren underskudsforretning. DONT BUY!

  • #2   4. maj 2010 følger lige med

  • #3   4. maj 2010 Jeg tror sku ikke det giver en dyt det der! Så heller lav noget Ram air, men effekten vil stadig være på et minimum.

  • #4   4. maj 2010 tror ikke det er noget du skal tro på

  • #5   4. maj 2010 Det virker bare det der.. Gav 10hk på min havetraktor.

    Hallo.. Come one.


  • #6   4. maj 2010 tror hellere du skal have fat i et ægte kompressorsæt

  • #7   4. maj 2010 nej det virker da kanon det der smiley hvad gør det når man frminsker hullet med en blæservinge der ikke engang kan transpotere nok luft til at fylde motoren ved del last

  • #8   4. maj 2010 Måske kun 1 psi, men den kan levere meget luft. Den bruger trods alt 60 ampere, så det er en decideret elektrisk kompressor, og ikke bare en lille ventilator.

    Så engang på en E30 325i med noget der minder om det nævnte system, det havde sit eget batterisæt i motorrummet, og hold kæft det virkede.

    Er dog stadig skeptisk, kan ikke rigtig se hvor seriøst det er i størrelsen.


  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #9   4. maj 2010 der er større chance for at den reelt begrænser mere.... det kan godt lade sig gøre at lave en elektrisk kompressor men den skal være meget større end den der og så vil den bruge meget mere strøm = man skal måske have større generator....nej så er det sq bedre med en remtrukken kompressor fra start af

  • #10   4. maj 2010 man an købe en decideret elkompressor som virker. Men husk på at for at lave effekt via el skal man jo lave den el der skal bruges og hvordan gør man det i en bil? Der er en grund til det aldrig er blevet et hit

  • #11   4. maj 2010 Der er for meget tab forbundet med EL-motorer. Derfor laves alt også remtrukket.

  • #12   4. maj 2010 BMW:

    Det passer jo ikke det du siger...

    Der er en grund til at servo idag er elektrohydraulisk og at en remtrukket kompressor let tager 10-15" effekt før den leverer brugbart tryk.


  • #13   4. maj 2010 Så meget tager en kompressor ikke. Den tager 5-10% alt efter størrelse og type. Du kan have langt større tab i transmissionen på gammel olie end det der. Men som sagt der skal laves el for at kunne forbruge el. Og det skal laves et sted. Modstanden i generatoren bliver større i og med magnetfeltet ændres så man vil miste effekt for at lave effekt som sikkert ikke engang kommer til at hænge sammen i sidste ende.

  • #14   4. maj 2010 En generator vil aldrig komme til at tage så meget effekt, med mindre den er underdimesioneret.

    mange bilproducenter arbejder jo også med tanken om el-motore ved hvert hjul istedet for en mekanisk forbindelse.


  • #15   4. maj 2010 Ja ja, nu er servo jo altså også noget andet. Det er jo for at holde ordentlig tryk på ved lave omdrejninger.

    Lad os sige at den blæsermotor bruger 60A ved 13,8V. Det giver 828W/0,828KW og at den er 70% effektiv. Det gir en udnyttet effekt på 0,579KW resten er spild. Dernæst skal generatoren som vi også antager er 70% effektiv, levere 0,828KW. Derfor skal den yde 1,4KW. Igen er der tab i for af remme og remhjul. Så hvis vi er flinke siger vi at generatoren optager 1,5KW for at fodre elmotoren. Det er 2HK motoren taber ved den samlede belastning, og jeg nægter at tro at den ELmotor nogensinde kommer til at udligne det forbrug ved at give motoren en mer-effekt der er stor nok med de påståede 0,07Bar tryk. Det var mit regnestykke.


  • #16   4. maj 2010 ..::Polo doktoren::.. .Effekt er effekt. Spørgsmålet er at holde effektiviteten oppe. Men det har nu ikke noget at gøre med om generatoren er under eller overdimensioneret. Det er et spørgsmål om at holde tabet på kraftoverførslen nede. Og evt. bruge vandkølet generator. Men det giver igen en højere vandtemperatur osv osv.

  • #17   4. maj 2010 ..::Polo doktoren::.. .- Du skal vidst lære lidt om varmetab og effekt. Hvis du kan lave mere strøm end du forbruger ved at lave samme effekt har du opfundet den eveige elektrisitet. Og det ved vi jo begge ikke er tilfældet. Som der så rigtig skrives ligger effektiviteten på en el-motor fra 55-85% alt efter om det er gammeldags elmotor eller en brushless motor. Alt den tabte energi omdannes til varme. Og for at lave denne ernergi skal motor arbejde hårdere og bruge mere kræft på at lave den end den kan få lov at bruge. Simeplmatematik via ohmslov

  • #18   4. maj 2010 Alternativet er at lave en gevaldig stor batteribank som nok vil fylde hele bagagerummet. Så har du godtnok ingen belastning på generator, men motoren skal slæbe de ekstra 100-200Kg. batterier der er i bagagerummet. Og det er vist næppe fordelagtigt.

  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 88
    #19   4. maj 2010 Køb den bare. Den vil helt sikkert imponere naboens dreng på 14 når du lige åbner hjelmen og viser din "kompressor"

    Hvad er 400 dollars + told + fragt... Max 3.000.- Der er da under bagatelgrænsen og det kan jo være det virker.....Ellers lyver sælgeren jo.......


  • Lasse K
    Lasse K Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 88
    #20   4. maj 2010 Polodoktor@ Hvad har elmotorer ved hjulene med elkompressorer at gøre.

  • #21   4. maj 2010 De undersøgelser der er lavet med de der elektriske turboer/kompressorer har jo vist, at den energi de giver motoren, bruger de selv igen, da de jo får strøm fra generatoren, altså er de ikke en skid værd.

Kommentér på:
BMW Electric Super Charger - Plus 30HP

Annonce