{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring ved lovligt race ?
  • #1   7. maj 2010 Står i din forsikringspolice, det er forskelligt fra forsikring til forsikring.

  • #2   7. maj 2010 Intet dækker, da du som hovedregel ikke kører på offentlig vej.


    Nogle forsikringer snakker dog om "trackday"-forsikringer, dvs de dækker ræs og banekørsel...


    Snak med dit forsikringsselskab, men du ved jo nok godt hvad svaret er smiley


    Til gengæld kunne det være interessant at få dem sat igang med at pris-sætte sådan noget "tillæg" smiley


  • #3   7. maj 2010 Når det er et lovligt race så er DASU med i det og de plejer at have en forsikring. løbsarrangøren betaler til. sådan er det i hvert fald i rally sporten

  • #4   7. maj 2010 Det dækker ikke. Du skal tegne ekstra forsikring og så vidt jeg ved er det kun codan der har sådan noget.
    Har haft undersøgt det for 1-2 år siden og de var de eneste der kunne dække af dem jeg snakkede med.
    Det blev så vidt jeg husker et par tusind kr dyrere end normalt.

    Men prøv og ring rundt og snak med dem.


  • #5   7. maj 2010 Det har intet med om du køre på offentlig vej og gøre...

    Men det der har noget at sige er om det er godkendt af færdselsstyrelsen som noget der "forbedre din køre egnskaber", det bliver delt ind i rød, gul og grøn, alle selskaber dækker grøn nogle dækker gul og ingen dækker rød, trackdays og sådan som er decideret race er der INGEN der dækker...

    Mvh Michael (Arbejder i et forsikrings selskab derfor VED jeg det)


  • #6   7. maj 2010 Men som Julian =SSJ= I siger, så plejer arrangørene at have en ansvars forsikring der dækker, men der er stadig intet der dækker skaden der sker på din bil, hvis du køre galt, kun den skade din bil forvolder andre og andres ting...

  • #7   7. maj 2010 Michael H ja det var det jeg mente smiley den dækker de skader man forvolder

  • #8   7. maj 2010 okay tak for svarende gutter

  • #9   7. maj 2010 der er ikke noget vandel722

  • #10   7. maj 2010 Jacob C.

    Jeg har Topdanmark på S6eren og de dækker ikke alm ræs.
    men jeg ringede til dem for at høre om man kunne tegne en ex dækning til sådanne arragementer og de svarede at jeg bare skulle give dem den nøjagtige dato og sted når jeg skulle til noget så ville der være dækning på selve dagen og det kostede GRATIS.

    Så mit råd er ring til dit selskab og forklar hvad det er du skal til og at det jo er ordnet forhold med officials til at holde reglerne så måske de er til at tale med


  • #11   7. maj 2010 Michael H codan dækker til trackdays. De har ihvertfald gjort det førhen. En af mine kammerater har haft hans bil dækket ved dem da han kørte trackday.



Kommentér på:
forsikring ved lovligt race ?

Annonce