{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Ny Octavia => PAVA? {{forumTopicSubject}}

Jeg har bestilt den nye Octavia Combi 1.6TDI. I den forbindelse får den Pava behandling af forhandleren (deres egen anbefaling) når den bliver leveret til dem fra fabrikken.

Men nu har jeg hørt fra anden side at man ikke mener at importøren SMC anbefaler Pava behandling på deres nye biler.

Nogle som ved noget nærmere om hvad man kan stole på og ikke stole på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Octavia => PAVA?
  • #1   10. maj 2010 Jeg har også ladet mig fortælle, at man ikke skal PAVA-behandle en ny VAG, da de bliver behandlet fra fabrikken.

    Om det er fordi behandlingen fra fabrikken mister sin effekt ved en ny behandling, ved jeg ikke. Jeg har heller ingen faglige argumenter, der kan bekræfte det.


  • #2   10. maj 2010 du kan faktisk få evigheds garenti hos pava !

    Pava er en godt produkt, dog skal du ikke skifte til andre når først den har fået pava


  • #3   10. maj 2010 Pava er et voksprodukt, og det påvirker ikke bilens egen rustbeskyttelse, så det kan aldrig nogensinde skade. Jeg kan ikke se noget problem i at få dem rustbeskyttet allerede nu, hvis du planlægger at have bilen i mange år.

  • #4   10. maj 2010 Kan ikke se Pava skulle gøre nogen skade..


  • #5   10. maj 2010 få den bare givet en tur,pave er så vidt jeg ved de eneste der giver levetidsgaranti,

  • #6   10. maj 2010 Drop PAVA, og send bilen til en Dinitrol behandling i stedet.

    PAVA er ikke grundige, og deres behandling af bilen sviner helt af H til på lakken osv.

    Det er heller ikke for sjov at Dinitrol er verdens bedste undervognsbehandling.


  • #7   10. maj 2010 Jeg havde aldrig nogensinde valgt at ødelægge min bil med Pava. FØJ!
    Hvad som helst andet end Pava! Og det ville være rigtig ærgeligt at ødelægge en VAG med det, da den har fået fin voksbehandling fra fabrikken af. Så hvis jeg var dig ville jeg gå efter en voksbehandling istedet for pavas klamme olie. Desuden undrer det mig at Pava kan tage 25 biler igennem på en dag, og andre må knokle røven ud af bukserne for at nå 8. Men det er jo op til en selv hvor man vil have behandlet sin bil.


  • #8   10. maj 2010 Mange tak for alles lynhurtige svar. Vi lader det blive ved den Pava behandling, som den allerede er bestilt med.

    God dag til alle!


  • #9   10. maj 2010 Volkswagen > Pas nu på du ikke kommer til at gå i detaljer med deres arbejde. Jeg har selv Pava på nakken fordi jeg beskrev deres arbejdsmetoder på feliciaklub.dk for 4-5 år siden. Jeg er vokset op i branchen og har set en del. Men hvad man ser må man åbenbart ikke ytre for Pava.

  • #10   10. maj 2010 Stakkel bil... Du skal huske at takke dem mange gange når du har fået en gennemhulet bil tilbage, og din kabine ligner noget der været frokoststue på en olieboreplatform....

  • #11   10. maj 2010 Kan klart anbefale en Dinitrol behandling i stedet - eneste grund til at netop den forhandler har valgt Pava , er vel fordi de har en intern aftale ?!

    De nyvogne vi smed til behandling fik ALTID Dinitrol !



  • #12   10. maj 2010 Min Golf 2 fik pava sidste sommer, det var helt fint..

  • #13   10. maj 2010 Rune S

    Helt sikkert det skal du nok blive glad for.. eller..

    De er også pisse sjusket med at bore huller ind til hulrum etc. De er slet ikke boret symetriske, men bare hist og pist.

    Du kan også bruge flere måneder på at få alt det lort af lakken, ihvertfald før det er helt forsvundet.

    Ydermere glemmer de tit hulrum, og derved ruster disse med tidens løb.

    PAVA egner sig bedst til store køretøjer som lastbiler og busser, hvor det kan være ligemeget med en grundig behandling.


  • #14   10. maj 2010 Nå, havde ikke lige set de sidste negatove svar på mit spørgsmål.

    Ja, det gør det absolut ikke nemmere med alle de forskellige tilbagemeldinger. Jeg tager en ny snak med forhandleren og prøver at høre SMC direkte


  • #15   10. maj 2010 Ja hvis Pava gav sig lidt bedre tid til deres behandlinger, ville det faktisk være udemærket. Men som jeg skrev længere oppe - Pava kan tage 25 biler igennem på en dag, og andre må knokle røven ud af bukserne for at nå 8.

    Man kan jo så vælge om man vil have at der bliver brugt god tid på ens bil, eller om man bare vil smide sin bil ind til en gang samlebåndsarbejde, hvor folk har så travlt at de glemmer halvdelen.


  • #16   10. maj 2010 Der var faktisk en bruger herinde som havde oprettet et fotoalbum med sin bil som havde fået PAVA behandling.

    Flere steder på bilen var der skrammer og ridser.
    Hullerne ind til hulrummene var gentagne gange boret forkert fordi de ikke ramt plet ind til dem i første forsøg.

    Ydermere var lakken fuldstændig indsmurt i deres lorteprodukt.

    Enkelte steder var der slet ikke blevet sprøjtet med PAVA.


  • #17   10. maj 2010 Af andre produkter kan nævnes Suvo, Mercasol og Tectyl.
    Dinitrol er altså ikke et gudeprodukt bare fordi der sidder en mand i kørestol og anbefaler det. Brug tid på at køre rundt til centrene og få dem til at forklare hvordan de behandler bilen, skridt for skridt.

    Det er ikke produktet der gør arbejdet, men manden med spørjtehåndtaget i hånden!!!!!


  • #18   10. maj 2010 Endnu et eksempel på PAVA´s "effektive" arbejde: http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=61077

  • #19   10. maj 2010 Rune S

    Der er slet ikke noget at diskutere.

    Forstår slet ikke hvordan du overhovedet kan overveje PAVA, og så på en ny bil??

    Dinitrol, mere er der ikke at sige.


  • #20   10. maj 2010 haha,det kommer helt an på manden som skal sprøjte bilen,hvis han ikke duer til det kan produktet være helt lige meget,men jeg er fuld ud tilfreds med pava

  • #21   10. maj 2010 j !

    Enkelte individer kan jo sagtens være tilfredse med amatør arbejde når ikke de ved hvad kvalitet er.


  • #22   10. maj 2010 PRÆCIS!

  • #23   10. maj 2010 SMC har allerede svaret mig tilbage på mit spørgsmål (ros for hurtigt svar til dem)

    "Hej Rune

    Om behandlingen hedder med Pava eller Dinitrol er underordnet, det afgørende er at den udføres korrekt.

    Så vælg at få det udført, hvor du har mest tiltro til, at det udføres korrekt.

    Vigtig er det, at der ikke bores og sprøjtes i dørene, da tryksensor til sideairbag sidder i dørene, Så ønsker du dørene behandlet, skal beklædning afmonteres inden sprøjtning, da der ikke må komme rustbeskyttelse på tryksensorene, men det er også påført stationernes sprøjteskema".



  • #25   10. maj 2010 Kasper C

    Nej det har jeg faktisk ikke været ude for.
    Men synes du skulle tage et kig i det fotoalbum jeg linkede til.

    Hvad er din forklaring på dette? Og hvad er din forklaring på at 70% af folk mener det er er gang amatør arbejde.


  • #26   10. maj 2010 det er useriøst,det er det samme som at sige at der er ingen auto malere der kan male biler

  • #27   10. maj 2010 j !

    Det er da i den grad seriøst.

    Det kan godt være det kommer an på manden der udfører arbejdet.

    Men hvis 95% af PAVA's medarbejdere er amatører er vi jo lige vidt.

    Jeg har selv set massere af biler der har været til behandling hos PAVA i forbindelse med mit tidligere arbejde. Og det forærdeligt at se nye biler blive ødelagt på den måde.

    Tilsyneladende er det ikke kun standarden i den region jeg bor i, men over hele landet.


  • #28   10. maj 2010 Kasper > Ja det er jo så også det jeg skriver. Problemet er bare at Pava har så forpulet travlt med at få bilerne igennem at de bliver sløset på steder hvor kunden aldrig opdager det. Og jeg har sgu også set lortearbejde fra Dinitrol og Suvo for den sags skyld. Men når gud og hver mand kan starte et rustbeskyttelsescenter uden nogen form for uddannelse, er der vel ikke så meget at sige til at der bliver lort rundt omkring?!

  • #29   10. maj 2010 Godt nok fra et gammelt indlæg, men det holder vel stadig...ligesom alle andre produkter så er nogen vel mere brand fikserede og måske kan det påvirke ens bedømmelse af det enkelte produkt. Kan se at folk mest hælder til Dinitrol, men kan det være tilfældigt ud fra dem som lige har set mit indlæg i den time det har været på?

    Jeg takker ihvertfald mange gange for alle jeres synspunkter og jeg vil nu tage kontakt til det lokale Dinitrol samt Pava center for at høre lidt nærmere og fornemme "stemningen"

    Dette uddrag er fra FDM's hjemmeside fra et gammelt debatindlæg:

    "Arbejdets udførelse er vigtigere end produktet
    Det er FDMs opfattelse, at produkterne fra de kendte leverandører i det store og hele rustbeskytter lige godt. Der findes ingen undersøgelser, som beviser, at et produkt kan fremhæves i forhold til andre. Det er vigtigt, at produktet kan arbejde sammen med det produkt, som bilen eventuelt er behandlet med fra fabrikkens side. Det er rustbeskyttelsescentrets ansvar, at der anvendes forenelige produkter.

    Resultatet af en rustbeskyttelse er efter FDMs erfaring mere afhængigt af, hvor omhyggeligt behandlingen udføres. Herunder er det vigtigt, at undervognen rengøres grundigt og efterfølgende tørres tilstrækkeligt, inden behandlingen påbegyndes. Det er endvidere vigtigt, at rustbeskyttelsescentret har adgang til de rigtige informationer om, hvor bilen skal behandles. Herunder er det også vigtigt at vide, hvor der ikke skal behandles af hensyn til elektriske komponenter mv. Til det formål er det af afgørende betydning, at der forefindes sprøjteskema til den pågældende bilmodel.

    I enkelte tilfælde anbefaler bilimportøren et eller flere produkter som værende velegnet til netop deres biler. En sådan anbefaling bør følges."


  • #30   10. maj 2010 j ! > Nej det er det samme som at sige at ingen automaler kan omlakere din bil på 4 timer uden fejl.

  • #31   10. maj 2010 ja, når man har set og sammenlignet biler som har fået pava og dinitrol, ja så tror jeg ikke, der er magen tvivl om hvad folk vælger,
    der er ikke meget andet at sige, end Dinitrol, hvis du holder af din bil smiley


  • #32   10. maj 2010 FUCK nu jeres forpulede Dinitrol, og fat at Dinitrol ikke er en skid bedre end alt andet. Det er manden bag arbejdet der står for kvaliteten. Ekstremt irritende at jeg næsten kan blive sur over at folk ikke fatter det smiley

  • #33   10. maj 2010 - Retro Ronja -

    Man forbinder produktet med at arbejdets udførelse.
    Nok derfor folk har det positive indtryk af Dinitrol


  • #34   10. maj 2010 - Retro Ronja - det kan du have ret i, men så sige det på en anden måde, dem jeg har set og sammenlignet, der er pava behandlingerne ikke gjort ordentligt, hvor imod Dinitrol behandlingerne har været iorden,

  • #35   10. maj 2010 Ja det gør "man", men sådan er realiteten jo ikke. Jeg har skam set Dinitrolbehandlinger der var særdeles mislykkes!

  • #36   10. maj 2010 Holdkæft man,..... (undskyld for udtrykket) alt det der om rustbeskyttelse vidste jeg ikke, lige for 5 minutter siden, indtil jeg læste dette indlæg, det eneste jeg vidste før var kun at hvis bilen fik pava før så skulle også få pava igen næste gang, hvis dinitrol så kun dinitrol næste gang, jeg troede det var næstens ens produkt men bare 2 forskellige produkter. fik lige lært en masse på 5 minutter, så tak for indlægene.

  • #38   10. maj 2010 Kasper C: nu har jeg ikke oplevet at de er blevet vasket af ved pava før behandling fx, og fx inderskærme er bare lige vippet til side og kun sprøjtet det der kunne kommes til, hvilket jeg syntes er meget dårligt arbejde, og det er ikke kun én gang det er set desværre..
    men noget helt andet er at pava syntes jeg har det med at tørre ud og flække/revne, det har jeg ikke oplevet med fx Dinitrol endnu???..

    men ja det er vildt mange forskellige meninger om det, men dette er så bare hvad jeg har oplevet smiley derfor jeg har den holdning jeg har


Kommentér på:
Ny Octavia => PAVA?

Annonce