1.709 visninger
|
Oprettet:
Ny Octavia => PAVA? {{forumTopicSubject}}
Jeg har bestilt den nye Octavia Combi 1.6TDI. I den forbindelse får den Pava behandling af forhandleren (deres egen anbefaling) når den bliver leveret til dem fra fabrikken.
Men nu har jeg hørt fra anden side at man ikke mener at importøren SMC anbefaler Pava behandling på deres nye biler.
Nogle som ved noget nærmere om hvad man kan stole på og ikke stole på?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Om det er fordi behandlingen fra fabrikken mister sin effekt ved en ny behandling, ved jeg ikke. Jeg har heller ingen faglige argumenter, der kan bekræfte det.
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
Pava er en godt produkt, dog skal du ikke skifte til andre når først den har fået pava
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 668
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
PAVA er ikke grundige, og deres behandling af bilen sviner helt af H til på lakken osv.
Det er heller ikke for sjov at Dinitrol er verdens bedste undervognsbehandling.
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
Hvad som helst andet end Pava! Og det ville være rigtig ærgeligt at ødelægge en VAG med det, da den har fået fin voksbehandling fra fabrikken af. Så hvis jeg var dig ville jeg gå efter en voksbehandling istedet for pavas klamme olie. Desuden undrer det mig at Pava kan tage 25 biler igennem på en dag, og andre må knokle røven ud af bukserne for at nå 8. Men det er jo op til en selv hvor man vil have behandlet sin bil.
maj 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 8
God dag til alle!
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
okt 2003
Følger: 667 Følgere: 660 Biler: 3 Emner: 136 Svar: 4.316
De nyvogne vi smed til behandling fik ALTID Dinitrol !
dec 2006
Følger: 2 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 2 Svar: 668
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
Helt sikkert det skal du nok blive glad for.. eller..
De er også pisse sjusket med at bore huller ind til hulrum etc. De er slet ikke boret symetriske, men bare hist og pist.
Du kan også bruge flere måneder på at få alt det lort af lakken, ihvertfald før det er helt forsvundet.
Ydermere glemmer de tit hulrum, og derved ruster disse med tidens løb.
PAVA egner sig bedst til store køretøjer som lastbiler og busser, hvor det kan være ligemeget med en grundig behandling.
maj 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 8
Ja, det gør det absolut ikke nemmere med alle de forskellige tilbagemeldinger. Jeg tager en ny snak med forhandleren og prøver at høre SMC direkte
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
Man kan jo så vælge om man vil have at der bliver brugt god tid på ens bil, eller om man bare vil smide sin bil ind til en gang samlebåndsarbejde, hvor folk har så travlt at de glemmer halvdelen.
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
Flere steder på bilen var der skrammer og ridser.
Hullerne ind til hulrummene var gentagne gange boret forkert fordi de ikke ramt plet ind til dem i første forsøg.
Ydermere var lakken fuldstændig indsmurt i deres lorteprodukt.
Enkelte steder var der slet ikke blevet sprøjtet med PAVA.
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
Dinitrol er altså ikke et gudeprodukt bare fordi der sidder en mand i kørestol og anbefaler det. Brug tid på at køre rundt til centrene og få dem til at forklare hvordan de behandler bilen, skridt for skridt.
Det er ikke produktet der gør arbejdet, men manden med spørjtehåndtaget i hånden!!!!!
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
Der er slet ikke noget at diskutere.
Forstår slet ikke hvordan du overhovedet kan overveje PAVA, og så på en ny bil??
Dinitrol, mere er der ikke at sige.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
Enkelte individer kan jo sagtens være tilfredse med amatør arbejde når ikke de ved hvad kvalitet er.
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
maj 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 8
"Hej Rune
Om behandlingen hedder med Pava eller Dinitrol er underordnet, det afgørende er at den udføres korrekt.
Så vælg at få det udført, hvor du har mest tiltro til, at det udføres korrekt.
Vigtig er det, at der ikke bores og sprøjtes i dørene, da tryksensor til sideairbag sidder i dørene, Så ønsker du dørene behandlet, skal beklædning afmonteres inden sprøjtning, da der ikke må komme rustbeskyttelse på tryksensorene, men det er også påført stationernes sprøjteskema".
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
Nej det har jeg faktisk ikke været ude for.
Men synes du skulle tage et kig i det fotoalbum jeg linkede til.
Hvad er din forklaring på dette? Og hvad er din forklaring på at 70% af folk mener det er er gang amatør arbejde.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
Det er da i den grad seriøst.
Det kan godt være det kommer an på manden der udfører arbejdet.
Men hvis 95% af PAVA's medarbejdere er amatører er vi jo lige vidt.
Jeg har selv set massere af biler der har været til behandling hos PAVA i forbindelse med mit tidligere arbejde. Og det forærdeligt at se nye biler blive ødelagt på den måde.
Tilsyneladende er det ikke kun standarden i den region jeg bor i, men over hele landet.
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
maj 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 8
Jeg takker ihvertfald mange gange for alle jeres synspunkter og jeg vil nu tage kontakt til det lokale Dinitrol samt Pava center for at høre lidt nærmere og fornemme "stemningen"
Dette uddrag er fra FDM's hjemmeside fra et gammelt debatindlæg:
"Arbejdets udførelse er vigtigere end produktet
Det er FDMs opfattelse, at produkterne fra de kendte leverandører i det store og hele rustbeskytter lige godt. Der findes ingen undersøgelser, som beviser, at et produkt kan fremhæves i forhold til andre. Det er vigtigt, at produktet kan arbejde sammen med det produkt, som bilen eventuelt er behandlet med fra fabrikkens side. Det er rustbeskyttelsescentrets ansvar, at der anvendes forenelige produkter.
Resultatet af en rustbeskyttelse er efter FDMs erfaring mere afhængigt af, hvor omhyggeligt behandlingen udføres. Herunder er det vigtigt, at undervognen rengøres grundigt og efterfølgende tørres tilstrækkeligt, inden behandlingen påbegyndes. Det er endvidere vigtigt, at rustbeskyttelsescentret har adgang til de rigtige informationer om, hvor bilen skal behandles. Herunder er det også vigtigt at vide, hvor der ikke skal behandles af hensyn til elektriske komponenter mv. Til det formål er det af afgørende betydning, at der forefindes sprøjteskema til den pågældende bilmodel.
I enkelte tilfælde anbefaler bilimportøren et eller flere produkter som værende velegnet til netop deres biler. En sådan anbefaling bør følges."
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
der er ikke meget andet at sige, end Dinitrol, hvis du holder af din bil
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
sep 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 12 Emner: 48 Svar: 643
Man forbinder produktet med at arbejdets udførelse.
Nok derfor folk har det positive indtryk af Dinitrol
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
aug 2008
Følger: 78 Følgere: 77 Biler: 5 Emner: 131 Svar: 3.305
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 57 Svar: 237
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 62 Biler: 3 Svar: 4.059
men noget helt andet er at pava syntes jeg har det med at tørre ud og flække/revne, det har jeg ikke oplevet med fx Dinitrol endnu???..
men ja det er vildt mange forskellige meninger om det, men dette er så bare hvad jeg har oplevet derfor jeg har den holdning jeg har
Ny Octavia => PAVA?