{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.386 visninger | Oprettet:

Kenneth Ø
Kenneth Ø
Tilmeldt:
12. maj 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 10

Misundelsesafgift??? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har intet forstand på ovenstående, men har et spørgsmål som jeg håber I kan kaste lys over.

Jeg ejer i dag en Honda CR-V 2.0 benzin på gule plader fra 1/2005 som benyttet til fuldt ud privatkørsel. For et par år siden blev den nedvejet så der idag står på reg.attesten at den har en tilladt totalvægt på 2000 kg. Jeg betaler i strafafgiften 5040 kr årligt.

Når jeg tjekker Skats hjemmeside http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1659391 og ser nederst på siden - ser det ud til at biler med en tilladt totalvægt på under 2000 kg, betaler 900 kr i årlig strafafgift for privatkørsel..hvorfor betaler jeg ikke os kun 900 kr i årlig strafafgift?

Hvad er det lige jeg ikke har taget højde for?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Misundelsesafgift???
  • #1   10. maj 2010 det er noget med at du skal betale en afg på bilen for at du kan få den til de 900kr om året i misundelse afg. du kan læse noget om det i det her link

    http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2372195&ForumID=9


  • #2   10. maj 2010 Prox, prøv dog at svare folk på deres spørgsmål hvis du ved noget om det. Der findes mennesker der har brug for en varebil privat og derfor køber på gule plader.

    Kenneth, jeg er ikke klar over reglerne. Jeg havde en Golf Plus på gule plader før, og nu en Tiguan. Jeg betaler halv misundelsesafgift pga bilen bruges i mit firma.

    Årsagen til at du fik den vejet ned var vel netop at undgå den afgift!?? Ved at de ret hurtigt lukkede hullet den gang, men kender ikke reglerne nærmer.


  • #3   10. maj 2010 Der er godt nok en der har ondt i røven hva

  • #4   10. maj 2010 Ja tak, der er dømt sur røv........

    Hvis man er alene og ikke har behov for et bagsæde forstår jeg godt folk køber en bil på gule plader. Man får meget mere bil, og glæden er mindst den samme som for ham der betaler det dobbelte.


  • #5   10. maj 2010 Med de gulplade biler jeg har haft har de holdt prisen ret godt.... Det har også noget med mærke at gøre.

    Omkostningerne er nøjagtigt de samme bortset fra misundelsesafgiften, og i mit tilfælde er den halveret. Så er der ikke meget forskel, bortset fra 400.000 på prisen.


  • #6   10. maj 2010 Ja, du har ret i det med levetiden..... Man vil gerne forny sig ind imellem.

    Klart at hvis man køber X5, XC90 eller andre af de helt store modeller at så er afskrivningen uforholdsmæssigt større på gule end på hvide plader.

    Holder man sig til kvalitets mærkerne og har man noget de andre ikke har, så er der normalt potentiale til en fornuftig handel når man sælger.


Kommentér på:
Misundelsesafgift???

Annonce