{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Tobias
Tobias
Tilmeldt:
24. jun 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 404

første bil - Bora, G4, E30 . {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have bil til sommer, men kan ikke rigtig bestemme mig for hvilken.
Jeg har ca. 50 k til at købe bil for.
og så har jeg selvfølgelig også penge til forsikringen osv, så de 50 k er kun til bilen.

Jeg har kigget lidt på Bora 1.8/2.0, G4 1.8/2.0 og E30 325i

Bora fordele og ulemper:
+ fed bil hvis sænket og pæne fælge.
+ bedste benzinøkonomi af de 3
+ nyere end E30
- prisen
- forholdsvis langsom
-+ forhjulstræk

G4 fordele og ulemper:
+ kan blive rigtig nice
+ nyere end e30
+ ok benzinøkonomi
- ikke særligt hurtig
- prisen
-+ forhjulstræk

E30 325i fordele og ulemper:
+ sindssyg fed bil
+ 170 hk
+ prisen
- alder
- mulighed for meget rust
+- baghjulstræk .

Hvad synes i er den bedste begynder bil, og hvorfor?
er bange for at baghjulstrækket på E30'eren bliver for voldsomt at køre med til vinter, når nu det er min første bil..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  første bil - Bora, G4, E30 .
  • #1   11. maj 2010 jeg ville vælge en bora eller G4 en bmw E30 er ved at være gammel og slidt op de fleste af dem.

    hvad med en nissan primera 2.0GT P11 fra 97 ;o) du kan se den i min annonce. det er også en sjov bil ;o)


  • #2   11. maj 2010 du får ikke specielt meget bora og golf 4 for 50000. og især ikke med de motore du nævner. smiley

  • #3   11. maj 2010 Ville købe en billig bil som den første og så spare i hvert fald 30000 mere op, og så købe en bora eller en G4..

  • #4   11. maj 2010 hva med en honda som min?

  • #5   11. maj 2010 Jeg havde valgt en g4 1.8 20v, en af de bedste VW motorer.

    Efter hvad jeg har hørt, skal man holde sig langt fra 2.0'eren


  • #6   11. maj 2010 jeg havde taget golfen

  • #7   11. maj 2010 naah..

    sådan en 20v er da lidt småkedelig syns jeg personligt, og så bryder jeg mig ikke om kabinestøjen der er i sådan en.

    2.0`eren kører såmænd rigtig fint, den er bare døv af H til. det er vist nok motoren fra en golf 3 gti 8v der ligger deri. det er vist noget med at de bruger lidt olie.


  • #9   11. maj 2010 den 2.0 8v, der ligger i Bora/Golf IV, bruger en del olie, især hvis man bruger det tynde longlife-olie, hvis man skifter til noget tykkere, og skifter for hver 15.000 km, så vil den bruge en del mindre olie. Og de kører rigtig godt, de bruger dog stadig noget benzin, alt efter hvordan man kører dem.

    Man kan godt få en Bora/Golf IV for 50-60.000 kr, hvis man ikke er bange for at de har gået lidt km.
    Eventuelt privat, da forhandlere tager noget mere for dem, da de skal give garanti.

    1.8 20v er lidt dyrere i indkøb, men lidt mere frisk end 2.0 8v.

    Jeg ville tage Golf/Bora, fremfor E30, også fordi de er væsentlig nyrere.


  • #10   11. maj 2010 Forsikrings-mæssigt, vil Golf/Bora normalt også være billigere end BMW'en

  • #11   11. maj 2010 Steffen B: Du har ret i at motoren er fra en G3 gti 8v, og kan garantere dig for den bruger olie..

    Ville hellere købe en 1.8 turbo eller en 2.3 V5 hvis jeg skulle købe noget..


  • #12   11. maj 2010 Eegil - nej tak, alt for mange kilometer, og alt for dyr i vægtafgift .

  • #13   11. maj 2010 Men sørg nu for at få kasko på bilen hvis du bruger så mange penge på den. Og lad være med at lade dig lokke af at købe den i dine forældres navn. Det kan komme til at bide dig i "halen" senere.

  • ED
    ED Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.611
    #14   11. maj 2010 Jesper og Eegil: Bare fordi manden spørger efter forslag til bil betyder det altså ikke at det bliver ok at promovere sin egen annonce i forummet. Hold jeres bilsalg i markedet..

    Jeg ville gøre som Jacob siger og spare nogle flere penge op til du kan købe en G4/bora der ikke har kørt jorden rundt 10 gange. Det er selvfølgelig fedest at springe direkte ud i en nice bil, men så kunne jeg godt holde ud at kører polo 1.3 et stykke tid hvis der stod bora og ventede i den anden ende smiley



  • #15   11. maj 2010 brian: ja, det er nemlig også lidt der at den ligger .
    køber jeg en bora eller en golf, skal jeg have kasko på den.
    køber jeg derimod en e30'er, behøver jeg ikke kasko .


  • #16   11. maj 2010 Tobias S >> Det kan der være noget om, hvis man kører udelukkende med ansvarsforsikring, så er det fordi man har råd til at miste de penge man har sat i bilen.

    Men personligt ville jeg nok vælge en lidt mindre, men nyere bil, således får du en nyere bil, der typisk er billigere i vedligehold.
    Men det er der mange meninger om, jeg selv er blevet træt af ældre brugte biler, da det hurtigt bliver dyrt.


  • #17   11. maj 2010 prøv og tjelk mike fra min venne liste, han har en rigtig fin nysynet E30 320i og den køre rigtig godt, han er heller ik en af dem som fusker eller vold knepper den fine bil. Og forresten mener jeg lige den er blevet synet. og når du synes en 325 er lidt for voldsom til vinter, så tag 320eren den er billigere i for sikring og der er mindre chance for den tager magten fra dig til vinter. Det er den der er i hans foto album mener han vil havde små 30 kilo for den.

Kommentér på:
første bil - Bora, G4, E30 .

Annonce