{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Michael C
Michael C
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 15

Totalt skade en bil? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad folks erfaringer er med kasko udbetalinger på gamle, men ombyggede biler?

Har en bil fra '92, som standard kan erhverves brugt for omkring 20.000 med samme km stand som min. Men bilen er komplet ombygget for omkring 50.000 kroner.

Hvordan ville en evt. udbetaling lyde? 20.000, eller går de ind og regner ud hvad der sidder af udstyr?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Totalt skade en bil?
  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 15
    #1   14. maj 2010 Mener at jeg tegnede en ekstra forsikring til omkring 800 kroner om året der skulle dække det..
    Men man kan jo ikke købe brugt styling i den forstand, så hvordan takserer de det?

• #2   14. maj 2010 Hvis du har forsikret den med ekstraudstyr så må de jo finde en bil i samme stand og købe ekstraudstyret.

Elektronik falder dog meget i pris alt efter hvor gammel det er.

• #3   14. maj 2010 Tjek lige hvad de dækker af ekstra udstyr, såden en forsikring dækker nemlig oftest kun alu fælge og lign alm. ektra udstyr.

• #4   14. maj 2010 Jeg har en lang liste på hvad min forsikring dækker.
    både brand, eftermonterede dele, ekstra udstyr, anlæg m.m.

Det må du også have fået, ellers må du be om det smiley

• #5   14. maj 2010 En god ting man ALTID skal huske på er. At alt hvad man har af kvitteringer på reperationer køb af reservedele m.m skal man ALTID gemme fo den dag uheldet er ude og bilen bliver totalskadet, så tæller de med , når en taksator opgør summen for udbetaling...... Det bliver takseret som vedligeholdelse af bilen....

Lige en egen erfaring jeg lige ville dele med jer.....:-)

• #6   14. maj 2010 Jesper - Jeg havde så kvitteringer for 90.000 da min MR2 blev totalskadet, og jeg fik nu kun hevet taksators beløb 10.000 mere op og fik bilen med i handlen.

Det er chancen i branchen at smide så mange penge efter en bil medmindre man vil betale kassen for værdi forsikring.

• #7   14. maj 2010 CJ har nemlig ret, det hjælper, men du får SLET ikke erstattet de beløb du har smidt i bilen.

• #8   14. maj 2010 man taber altid penge med den hobby vi har . sådan er det. det er en dyr hobby smiley

• #9   14. maj 2010 Christina..... det kommer godt nok bag på mig at høre om din oplevelse, for det er sgu da for sygt at den pågældende taksator ikke har taget højde for det i sin vudering....... kan da så kun konstatere at JEG har et godt forsikringsselskab........ selvfølgelig får man ikke dækket sine udgifter 100%, men en stor del af det, hvis de takserer det til at være vedligeholdelse af bilen.........:-)

• #10   14. maj 2010 de vurdere hvad bilen kan koste ved et evt salg og er fuldstendig ligeglade med hvad det har kostet at bygge den så du skal ikke regne med at få de penge til bage som du har brugt på at bygge den om. moske du kan få nogle af dem hvis du har kviteringer på det

• #11   14. maj 2010 Jesper M - Har nu Tryg, hvilket i mine øjne er et ganske udemærket selskab, men havde flere taksatorer på sagen, og ens for dem alle var at de kunne finde "fejlfrie/rustfrie" tilsvarende modeller til små penge, så det var ligemeget at jeg havde skiftet hver en skrue og clips i min og brugt formuer på rustarbejde, lak, og alle sliddele.

• #12   14. maj 2010 normalt dækker de kun op til 10000kr extra udstyr, resten er de ligeglade med, så skal du extra forsikre din bil, for hvad den værd

• #13   14. maj 2010 Du skal forsikre bilen som den står. Dvs. er den meget mere værd ringer du til forsikring og får dem til at dække hele bilen. Det koster så naturligvis også ekstra

Kommentér på:
Totalt skade en bil?

Annonce