{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

golf 3 eller 206? {{forumTopicSubject}}

jeg har tænkt mig at jeg vil have en af disse 2 biler, men er bare meget i tvivl. ved godt at mange vil mene golf 3 da det er tysk osv osv. men man får jo nok også en lidt nyere bil og bedre stand ved 206?, jeg er meget i tvivl håber i kan hjælpe, og beskrive hvofor, i synes hvad :D.
tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  golf 3 eller 206?
  • #1   16. maj 2010 hvad prisnuveau?

• #2   16. maj 2010 *niveau

• #3   16. maj 2010 Pest eller Kolera?

Golfen er teknisk den bedste af de 2, men ruster uhyggeligt meget. 206'eren ruster ikke så meget (men vær på vagt alligevel), men er generelt en ret ringe bil.

• #4   16. maj 2010 206 meget mere bil for pengene, højere værdi, pænere design, og minimalt med rust sammenlignet med vag

• #5   16. maj 2010 Og dem som siger en 206 er en ringe bil, aner ikke hvad de snakker om men det er en golf derimod for satan en smat kasse at køre rundt i, og Teknisk bedst, ..det tætteste du kommer på teknik i sådan en kasse er opruller håndtag til vinduer + en radio der kan spille cd

• #6   16. maj 2010 Ville tage 206 uden tvivl:)

• #7   16. maj 2010 Jeg havde taget Golfen HVIS den ikke er rådden.

En 206'er ville jeg ikke engang eje om jeg så kunne få den for 1000,-.
    Så hellere køre på cykel!

• #8   16. maj 2010 Og mine erfaringer med 206'eren er at lortet hele tiden går i stykker. Hvis det ikke er i elektronikken, så er det gearkassen eller motoren.

Dog har jeg en kammerat der har en 206 HDI og den er han vidst meget glad for.

• #9   16. maj 2010 jamen prisen, er ca. 50 kg. men hvis det golf, er det nok lidt mindre.
    men jeg har også på fornemmelsen at man får mere ud af en 206, ved bare ikke, for der jo også mange der siger det er noget skrammel.

• #10   16. maj 2010 B4ndit, netop smiley

206'eren er en super fin og gennemtestet bil og der er massere af stumper til dem til billige penge,

Men du burde da prøve de 2 biler og vurdere dit køb selv, jeg er IKKE til VAG og kunne ikke drømme om at købe en VAG bil, men dermed ikke sagt at du ikke føler dig hjemme i den, ud og prøv de 2 og vælg derfra .-

• #11   16. maj 2010 Min erfaringer siger mig faktisk at man generalt skal holde sig fra franske biler der nærmer sig en alder på 10 år.
    Der er jo en grund til at de er så billige!

• #12   16. maj 2010 Retro Ronja, din slags er heldigvis en uddøende race, der er massere af mennesker med fornuft ude i det danske land og gudeske lov for det .

Niclas, jeg har ejet det meste af det franske og har aldrig haft de store problemer med de biler, man kan nok også sige at jeg har en stor viden omkring de biler, køb du trygt en løve hvis det er den du føler dig hjemme i .-

• #13   16. maj 2010 Jeg har lige solgt min peugeot 306 EdenPark "konebilen" , den var 12 år gammel, den røg for 24000 kr og havde 301000 km på klokken, en pæn og funktionel bil også på trods af de 12år . roblemet med mange biler er de manglende service og reperationer, hvis ikke de bliver overholdt, kan man komme ud i store reperationer.

Nu er der købet en 407 SW med hele svineriet til konen .. .. Jeg må nøjes med min 607'er smiley

• #14   16. maj 2010 tak for rådet. jeg skal også ud og prøve dem smiley

• #15   16. maj 2010 Det ville nok være det bedste råd, prøv og vurder selv, herine er der for mange useriøse meninger som bygger på .. ja ingenting .-

Du er velkommen til at skrive en PM til mig, hvis du har spørgsmål omkring de franske biler .-

• #16   16. maj 2010 Har set en 206'er der var rusten overalt.. Men som udgangspunkt synes jeg golfen kører lidt bedre, men klart er der mere for pengene i peugeoten..

Havde taget 206'eren-.

• #17   16. maj 2010 Selv Toyota folket ville vælge Golfén i det her tilfælde..

206 er jo en "folke-sygdom" for folk som ikke er klogere..

• #18   16. maj 2010 Har selv en 206 1,4 hdi, fra 2008. jeg købte den fabriksny da jeg begyndte at have langt på arbejde. koblingen holdte ca 42.000 km, den ville Peugeot naturligvis ikke dække, i år var der så ikke mere kølemiddel på mit aircon, men det er helt normalt siger peugeot. Igrunden godt Peugeot ikke lavere køleskabe og frysere, så kunne man ikke lave andet end at smide madvarer ud fordi lortet var gået i står fordi kølemidlet er væk smiley 206 eren kører egentlig fint nok, men er nok lidt en skrammelkasse. vi har også en gammel mondeo fra 97, med over 300kg på klokken, der går gearskiftet langt bedre end i peugeoten. jeg har tidligere ejet en del andre Ford, et par VW, en BMW, og Saab alle var skruet langt bedre sammen end Peugeoten. Jeg skal ihvertfald aldrig nogensinde igen have en Peugeot. Jeg vil kigge efter noget helt andet hvis jeg var dig, har også haft fingre i en golf 3, den kører super, men for satan hvor har jeg dog svejst meget rust i sådan en. hvis man kunne få mekanikken fra en golf 3 i en 206 karrosse havde man nok noget der kunne du smiley men hvad med at kigge efter noget helt andet?

• #19   16. maj 2010 Ken > Jeg er da rigtig glad for at se at du bliver nødt til at angribe mig personligt. Det betyder jo bare at du ikke kan forsvare din sag for de franske lorte biler.
    Jeg bygger min holdning på mine egne erfaringer, og det er jo så synd for dig at du ikke kan tåle det.
    Af alle de mennesker jeg kender (inkl. mig selv) der har / har haft fransk bil, er der kun én der er glad for sin franske pis potte. Han har en standard 206 HDI som han bruger som pendlerbil.

• #20   16. maj 2010 Griner Retro ., du er jo så usaglig som nogen overhoved kan være. alle kan skrive det er en pissebil, dine agumenter viser bare at du ikke er klogere.

Jeg har et hav af historier om rust i VAG , ødelagte motore, gearkasser osv, men øser ikke ud af det da det ikke hjælper denne mand, alle biler kan kvases om det er japansk, fransk , tysk .

Jeg har ejet en meget stor fransk hjemmeside og vil mene jeg ved meget om de biler.

• #21   16. maj 2010 martin j, hvad ville du så anbefale?
    og ja, ved også godt at en golf 3 kan ruste en del!.

• #22   16. maj 2010 Troels H, så er der sku mange dumme mennesker i DK, kender du den om ham der får en info på trafikradioen omkring en spøgelsesbilist på motorvejen ??, han svare .. der er sku da mange ... tænk lige over den . Kan så mange danskere tage fejl i bilkøb og gentagne gange købe det samme mærke igen og igen ????

• #23   16. maj 2010 Honda ? eller noget ford - det holder !

• #24   16. maj 2010 jeg syntes helt klart du skal vælge en 206 de kører sku godt og har heller ikke så mange problemer, nu jer jeg selv peugeot mekaniker så ved godt hvad jeg snakker om, men self syntes jeg du skal vælge det du selv helst vil have

• #25   16. maj 2010 Ken > Ja men du har da så evigt ret i at alle biler kan gå i stykker. Jeg hjælper bare manden ved at ytre mine egne erfaringer.
    Han kan tro på det jeg læser eller lade være.
    JA Golf 3 er en lortebil, hvis man tager alle de andre Golf'er i betragtning. En Golf 3 ruster fuldstændig vandvittigt, men gearkasse og motor kan sgu i det mindste holde til noget i modstætning til en 206.
    Og så er det måske også værd at tage op at Golf 3 er en del ældre model, end en 206. Hvis man nu tog en Golf 4 der er samme årgang om en 206, så tror jeg vidst godt selv du ved hvad der holder bedst!

Jeg startede ikke med at skrive i dette emne for at diskutere med en tosse som dig der er overbevist om at fransk er vejen frem. Hver vores smag, og hver vores økonomi. Men penge på fransk bil bruger jeg ALDRIG mere.

• #26   16. maj 2010 - og er der noget der holder - så er det satme japansk!

• #27   16. maj 2010 Hahaha! Ups! Der skulle stå "Han kan tro på det jeg skriver eller lade være. "

• #28   16. maj 2010 Jeg deler skam bare min erfaring med min Peugeot og den er ekstremt dårlig. Desuden er Peugeot kundeservice elendig, det kan andres naturligvis også være. Hvis jeg skulle købe bil til omkring 50 kg. villle jeg nok købe end gammel mondeo eller noget, dem har jeg sku været glad for. Der er mange biler derude til de penge også nogle lidt mere spændende.

• #29   16. maj 2010 hvad er det for nogle martin?

• #30   16. maj 2010 Ford mondeo fra 1997 (faceliftet) er en knald go bil, køb sådan en, eller honda. Opel Vectra holder også.

• #31   16. maj 2010 Jeg vil give KingZ fuldstændig ret ang. ford mondeo fra 1997, jeg har også sådan en holdende i garagen. og den kører sku bare, der er virkelig aldrig noget med den. hvis vi skal tale sjove biler til de penge er der jo en række bmwer, jeg havde selv en 535i den var sjov men virkelig tørstig. Eller en saab 9000 2,3 16v turbo. Det er sku den bedste bil jeg har haft. den havde gået 450.000 km da den blev solgt til Peugeot i bytte med min 206er. den var chippet til ca. 250 hk og 400 nm, den slog heller aldrig en forkert prut. Det var faktisk en speciel dag at aflevere Saaben og køre hjem i en 206 med 68 hk haha... men en driftsikker bil til 50 kg. køb en mondeo smiley

• #32   16. maj 2010 Den kører sku også utroligt godt smiley

Kommentér på:
golf 3 eller 206?

Annonce