{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.776 visninger | Oprettet:

taksator svindler! {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen

Min bil (daværende) er lige blevet konstateret total skadet... har selv været 110% uskyldig da jeg holdte for rødt lys, og blev påkørt bagfra.

Taksatoren siger han vil give mig 40.000
og så beholder han alufælgerne

Ellers kan jeg få 50.000 UDEN fælgerne....

det er da total urimeligt... for 6 uger siden gav jeg 55.000 for den og har så derefter købt småting til den...

Hvad fanden siger jeg til ham? Jeg STÅR på jeg VIL have 50.000 plus mine fælger......

Det kan squ ikke være rigtig alt andet.. den er i tip top stand (eller var) med service bog på ALT (100% overholdt)

altså et eller andet sted så ved jeg godt at man ikke for noget forærende..

men det er da heller ikke urimeligt med 50 plus fælger...

LANGTFRA....

Se bilen her:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=36511

Dvd udstyret sad dog ikke på da jeg købte den.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  taksator svindler!
  • #1   28. okt 2005 har du prøvet at snakke med ham det plejer at hjælpe lidt det du har købt til kan du prøve at vise ham de kviteringer det kan være det hjælper

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 204
    #2   28. okt 2005 Hej
    Det lyder da som en svindler af rang... Måske skulle du kontakte det sted han kommer fra og spørge til om det er normal fremgangsmåde og så kræver en uvildig synsmand fra et andet sted.
    P

• #3   28. okt 2005 Kunne det tænkes at en fiat bravo ikke er mere værd?? Jeg mener de blir handlet for 20-40.000,- Den er jo ikke lavet af guld.... Det er vist bare dig har har givet lidt for meget for den, tror du ikke?

• #4   28. okt 2005 Nikolaj H

Hvad du har betalt for en bil, har jo ingen ting med erstatningen at gøre... Det kommer an på hvad bilen er værd - det er jo ikke forsikringens skyld hv

• #5   28. okt 2005 Nikolaj H

Hvad du har betalt for en bil, har jo ingen ting med erstatningen at gøre... Det kommer an på hvad bilen er værd - det er jo ikke forsikringens skyld hvis du har givet for meget for en bil..

• #6   28. okt 2005 hvis du føler dig urimeligt behandlet kan du ringe til hans overtaksator.. medmindre det selvfølgelig er prisen.. du har jo krav på de finder en bil i samme stand som din... dvs hvis din var nysynet skal den de finder os være nysynet.. og ca samme km tal..

• #7   28. okt 2005 Jeg har ikke lige prøvet det med bil, men med en scooter.. hvor taksatoren prøvede at vurdere min med andre brugte i avisen og sådan, men min var total god stand osv.. men endte med han blev fjernet fra sagen og fik ny taksator på.. og så fik jeg så fuld erstatning.. så bare være hård og klø på. de er nogle svin de taksatorer der!

• Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    sep 2005

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 204
    #8   28. okt 2005 Uanset hvad så vil et forsikringsselskab altid prøve at "spare" penge.. så man skal bare give den gas og ikke være bange for at klø på..

• #9   28. okt 2005 Syntes da godt nok også det stinker lidt, bare bliv ved. Så må man håbe han bøjer sig til sidst. Held og lykke med det.

• #10   28. okt 2005 Tryg prøvet at bolle mig i røven, Da jeg vinteren 2002 smadret min Rover. jeg gik helt sukkerkold og forklaret hvor mange biler jeg havde forsikkeret hos dem, og de ville ryge over i et andet selskab inden for 10 min hvis jeg ikke fik 20kg mere en han ville give, dagen efter fik jeg et brev at at jeg ville få den det jeg havde sagt. Så det kan bestemt godt betale sig og skabe sig tosset
    ps skal han selv bruge de fælge eller hvad<?????

• #11   28. okt 2005 Det er bare igang med at finde andre der er tilsalg samme årgang og ca. samme km-tal.

Print eksemplerne ud. Hvis taksatoren dem...

Jeg fik 18.000 kr ekstra ud af den taksator, der først havde vurderet min 306, i forhold til hvad han havde budt til at starte med...

• #12   28. okt 2005 Du skal bare presse ham med prisen.. Kender en der fik den presset 10.000 op.
    Bare sig, at hvis de ikke vil betale hvad du forlanger, så må de repererer den istedet.. Plejer at hjælpe smiley

• #13   28. okt 2005 Men de vurdere jo udfra standart biler.

Jeg i lære som kok, ung har squ ikke råd til at spendere flere millioner i bilen... Men var pisse glad for den og syntes da det er rimelig fair at jeg for min 50 plus mine fælger også kan han beholde den...

sagen havde jo været en hel anden hvis nu det var mig der havde påkørt en...

Men det gjorde jeg squ ikke...

Men tja, det jo bare med at klø på... for VED de tager røven på folk.. og det er da heller ikke en dårlig handel for ham hvis jeg for mine 50 + fælger.. Det jeg også sikker på han ved, men skal jo tjene lidt ekstra hvis han kan. (jeg er jo ung, og dum!!!! kender jo ikke til regler o.s.v) men fandeme nej jeg skal nok få ham!*G*

Takker for hjælpen til alle...

• #14   28. okt 2005 Kan man egentlig det???

Hvis den er dømt TOTAL skadet... kan man så det egentlig??? Det squ da et trumf kort der vil noget...
    hvis man kan

• #15   28. okt 2005 det er ikke tryk det er NYKREDIT!

• #16   28. okt 2005 Jeg for 40.000 kroner i hånden.... plus mine fælger

eller jeg for 50.000 i hånden også ser jeg ALDRIG de fælger mere*S*

• #17   28. okt 2005 ja.. så må jeg jo gøre det...

Men jeg MANGLER jo en bil. He He....

• #18   28. okt 2005 Du skal bare holde på, at du vil ha en bil i nøjagtig samme stand, som den der blev smadret! Dog skal det jo være standen inden den blev smadret....

• #20   28. okt 2005 Som strange p er inde på.. skal de finde en ligende bil... Det var bla. det jeg holdte hårdt på.. At jeg skulle have enten det jeg forlangte i kontant erstatning eller en tilsvarende bil...

• Henning N
    Henning N Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
    #21   28. okt 2005 Det er desværre meget almindeligt at taksatorer lige skal markere sig en gang. Hold på din ret, og lad være at lade dig skræmme af at han evt. snakker om en tidskrævende retssag - tag den tid det tager.

• #23   28. okt 2005 De kan da være fløjtende ligeglade hvad du har givet for bilen... De vurderer det udfra hvad de står til nu.... 50k er da også en fin pris....

• #24   28. okt 2005 Find en bil nogenlunde magen til som er til salg, og så vis ham priser.. Det plejer at hjælpe..!

Kommentér på:
taksator svindler!

Annonce