{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

abcon kur til gearkassen?? {{forumTopicSubject}}

hej,,jeg faldt lige over denne produkt fra lindemann,er der nogen der kender den,eller ved hvordan den skal brugs,det er fordi jeg har en smulle utæt pakdåse,og peugoet vil ha omkring 6000,for at lave det!!!!..og det vil jeg ikke være med til 8)
på forhånd tak....
http://www.ja-motorpleje.dk/produkter/drivlinebehandling/roed-aut.aspx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  abcon kur til gearkassen??
  • #1   29. maj 2010 Og så tror du en "kur" vil klare problemet?

    Det hjælper ik en skid, så hvad med om du bare indså at din bil skal "vedligeholdes" en gang imellem, og at det engang imellem er en pære der skal skiftes og at det så desværre en gang imellem er lidt dyrere?


  • #2   29. maj 2010 Det der er måske ikke nødvendigvis 290 kroner ud af vinduet, men det er det hvis du forventer at det kan kurere utætheder.

  • #3   29. maj 2010 Så kør dog et andet sted hen end peugeot for at få skiftet pakdåsen. Jeg havde en utæt pakdåse på min gearkasse, det kostede en tusse på det lokale autoværksted...

  • #4   29. maj 2010 De Abcon produkter virker faktisk imponerende godt. Folk der ikke tror på dem, har aldrig prøvet dem.

    Alt efter utætheden kan det godt afhjælpe problemet. Men endnu bedre så kan du faktisk mindske dit effekttab i gearkassen med det produkt. Benytter det selv på raceren, og kan mærke voldsom forskel.


  • #5   29. maj 2010 sajmon--jeg er godt klar over,og meget nøjagtig med det hvad der angår service og vedligeholdse!!!!,men det er jo grund til at der bliver forsket og lavet noget proudukter som vil mindske/løse problemmet..har kun hørt positivt om lindemann,men om netop denne produkt virker,det er nemlig det jeg efterlyser...

  • #6   29. maj 2010 chis V..hælder du det direkte i gearkassen eller hvordan?

  • #7   29. maj 2010 Det eneste ENESTE der hjælper på "utæt pakdåse" er at SKIFTE UTÆT PAKDÅSE.

    Det nedsætter måske friktionen så man får en smule mindre effekttab i gearkassen - det gør PTFE / Teflon tilsætning også, men det kurerer sgu ikke utætheder.

    Hold op med at tro træerne vokser ind i himlen og at det der er en mirakelkur, for det er det IKKE.


  • #8   29. maj 2010 synes du skal prøve det, det er jo ikke dyrt. og hjælper det så er det sku da fedt nok.. og hvis ikke så må du bare prøve noget andet...

  • #9   29. maj 2010 Ja. Jeg blev anbefalet af Søren Lindemann at hælde 2 dunke i gearkassen, og så gearolie for resten, da min bil er FWD og har gear og differentiale i samme boks. Derfor 2 dunke.

    Jeg bruger så godt nok den type til manuelle gearkassen.

    Sajmon - Alt efter størrelsen på utætheden vil det godt kunne afhjælpe problemet. Selvfølgelig hjælper det ikke noget hvis pakdåsen er rådnet væk, eller lignende. Men er den blevet tør eller lignende, kan det godt have en virkning.


  • #10   29. maj 2010 Jeg tror nu heller ikke at det tætner pakdåsen!
    MEN abcon's produkter er generalt gode, men at det ligefrem kurerer pakdåsen på holdbar måde er nok lidt naivt at tro på.
    Få da hellere skiftet den pakdåse... Det hører med til at køre fransk bil!


  • #11   29. maj 2010 STANGEN. nemlig...længer er den ikke 8)

  • #12   29. maj 2010 Nu skal i huske at Lindemann ikke lever af at sælge produkter til private, men derimod til firmaer. Specielt store skibe. Jeg har snakket med ham flere gange, da han sponsorer lidt til min Racerbil, og han har mange fortællinger om hvordan hans produkter har afhjulpet utætheder på diverse skibe, som han primært leverer produkter til.

  • #13   29. maj 2010 skal lige nævne at pakdåsen er kun en lille smulle utæt,den er ikke på nogn måde er rådnet væk..
    retro ronja..jeg har aldrig været så glad for en bil som den jeg har nu,i al den tid jeg har haft den,har den ikke haft noget problemmer,udover alm.service som alle andre biler...har ogs før været meget tilbagholdene i alt hvad der hedder franske biler,,men ikke mere du..!


  • #14   29. maj 2010 Ja det er jo bare kanon at du glad for din ikke engang 10 år gamle franske bil med utæt pakdåse smiley
    Har selv været der!


  • #15   29. maj 2010 abcon i min bil 350000 km gav en helt anden gearkasse larmede ikke så meget og gik meget blødere i skift.

    Men en utæt pak dåse kurere det ikke, det gør en anden pakdåse


  • #16   29. maj 2010 hvad er der i det abcon , teflon eller hva

  • #17   29. maj 2010 Ja, teflon.

    Læs mere om det her.
    http://www.lindemann.dk/side.asp?main=1&sub=76&lev=2


Kommentér på:
abcon kur til gearkassen??

Annonce