forvirring omkring restgæld {{forumTopicSubject}}
Situationen forholder sig sådan. Vi var ude og kigge på en bil igår, der var nogen små ting og vi er så blevet enige om en pris. Imellem tiden har jeg så tjekket for restgæld. Og det viser sig, at Nodea har pant i bilen. Men, dette var den nu værende ejer ikk klar over og da han aldrig har haft Nodea er det ikke ham der har gæld i bilen, så nu er vi så tilbage til den tidligere ejer, som jeg også kender.
Men hvordan skal man lige forholde sig til det her ? Jeg kan ikk få oplyst hvor meget gæld der er i bilen, fordi jeg ikk er kunde ved nodea, men da den nuværende ejer heller ikk er kunde ved nodea så kan han jo heller ikk få det oplyst ??
så hva fanden skal man lige gøre her for, at få orden på det. For jeg vil selvfølgelig ikk købe noget med gæld i jo.
Vh Kim
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 1.299
okt 2003
Følger: 76 Følgere: 72 Emner: 159 Svar: 883
*Mac* ---> Ja det undre også mig hvorfor de ikke har gjort krav på gælden, men der var tale om en bytte handel mellem nuværende ejer og tidligere ejer. Jeg har snakket med nodea men de ville ikk oplyse noget til mig, da jeg ikke var kunde ved dem.
The-Jobbe ! ---> Så det vil sige i princippet så er det nuværende ejer der hænger på gælden og ikke tidligere ejer ?? Men skal sådan noget ikke oplyses ved salg ?? har man ikke pligt til det som sælger ?
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Tåbeligt, tåbeligt, at vedkommende ikke har tjekket det da han købte den, hold dig nu langt væk, indtil du kan få det på skrift fra et pengeinstitut at der ikke længere er gæld/pant i bilen.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 35 Svar: 1.299
Men ja. det er den nuværende ejer der Ejer gælden.
Men hør lige hvad der er sket.
banken ved muligvis ikke at den forige ejer har solgt bilen, så derfor har de ikke krævet gælden. og hvis den forige ejer stadig afdrager på den, er det jo find nok, det skal bare lige cleares med banken inden jeg ville købe noget.
sep 2005
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 26 Emner: 24 Svar: 94
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 518
Det er desværre et problem mange har været ude for, og hvis man ikke kan få fat i tidligere sælger, så skal man igang med et privat søgsmål osv osv......så lad ejer tage sig af den sag, du skal bare sige at du venter til han har styr på det.
okt 2003
¨°º©!!BILGAL!!©º°¨ .---> Som skrevet tidliger har jeg snakket med Nodea men de vil ikk oplyse noget som helst til mig, med den begrundelse, at jeg ikk var kunde ved dem!
Skal bare have mit på det sikre og så længe jeg ikke har flyttet eller betalt nogen penge så kan det ikke gå helt galt.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
okt 2003
forvirring omkring restgæld