{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Hvide w5w Led springer {{forumTopicSubject}}

Først havde jeg nogle fra bilxperten alm diode på et lille stykke printplade, de sprang under 3 mrd. Så købte jeg nogle andre hos bilxperten med en hvid plast sokel og en diode med flad top, de var så lilla og den ene begyndte at blinke efter 3-4 mrd. Jeg prøve så at købe jeg 1 Watts SMD diode i Kina, de sprang efter en uge. Hvad kan jeg gøre ?? hvorfor springer de. Og jeg vil kun have hvide ikke blå, lilla eller andet.. Nolge der kender nogle der holder/virker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvide w5w Led springer
  • #1   6. jun 2010 www.matronics.dk smiley

    De har det meste, og du får dem bytter hvis de springer inden for urimelig tid.


  • #2   7. jun 2010 Ja vil også tro at du mangler at montere korrekt modstand...

    Nogle har jo 5000 levetimer, og andre 10.000 men hvis modstanden er forkert, så brænder de selvfølgelig hurtigere af... smiley


  • #3   7. jun 2010 Det har INTET med formodstanden at gøre.
    Hvis du vil vide hvorfor LEDs i nogle biler ikke holder, så læs teksten igennem: http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=35247


  • #4   7. jun 2010 Essal AKA Aze . - nu har jeg jeg læst det, men jeg forstår deværre ikke rigtig. Det vil sige man ikke kan få den til at holde, med mindre man bygger noget filter dims ?? eller ??

  • #5   7. jun 2010 Niklas: I enkelte tilfælde ja, der SKAL man have noget filtrering ind over...MEN...Som start er der nogle ting du kan gøre, for at eliminere den "støj" der går ind og ødelægger dine LEDs.
    For det første er det vigtigt at dit batteri har en RIGTIG god afkobling, dvs en god stel. Så det første du bør gøre er at opgradere din stel.
    Benyt som minimum et 25mm2 kabel med CRIMPEDE ringkabelsko og lav en forbindelse fra "-"polen og til et renslebet sted på karossen med SUPER gennemgang. Altså ikke noget blik/plade, men en forbindelse til eks en tårn-del, eller andet sted hvor du virkelig har fat i karossen.
    Sørg også for at din batteri-terminal sidder RIGTIG godt fast. Har oplevet mange "løse" batteriterminaler, og dette er en stor synder, støjmæssigt.

    Efterfølgende bør du lave en opgradering af din stel fra generatoren. Lav en forbindelse direkte hen til batteriets "-"pol med et 25mm2 kabel, eller mere. Dette vil gøre at den støj der måtte blive udskilt fra generatoren bliver "afkoblet", altså simpelthen bliver fjernet, inden den når videre i systemet.

    Så...Start med disse to opgraderinger...Så er du rigtig langt...

    Har din nuværende generator været overbelastet?


  • #6   7. jun 2010 overbelastet!! hmm jeg har ikke mont. noget i bilen der ikke er std. jeg har kun min mobil lader i 12v udtaget.

  • #7   7. jun 2010 OK. Så er det ikke derfor.
    De var mere hvis du havde haft et spil på, eller én eller anden strømslugende ting.

    Men så er det simpelthen bare for dårlig afkobling fra fabrikken...Så start med de nævnte opgraderinger...


  • #8   7. jun 2010 Essal AKA Aze - Jeg takker mange gange for hjælpen og vil prøve at kigge på disse ting du har nævnt... smiley

  • #9   7. jun 2010 Velbekommen og god fornøjelse med det...

  • #10   7. jun 2010 Som KRAGH ' ' siger, så køb dem hos Matronics. De kommer med indbyggede snydemodstande og spændingsregulator. Formodstanden "snyder" kun bilen, så bilen ikke melder at en pære er sprunget. Spændingsregulatoren siger sig selv. Sørger for at den ikke for for meget strøm.

  • #11   7. jun 2010 Essal AKA Aze .

    Har aldrig gået så meget ind i de tekninke, men dejligt der er en der også mener at støjen skal fjernes fra kilden, for samme princip må vel gælde ved "generatorstøj" som så mange bøvler med... ;-))

    Eller er det ikke gældene.....


Kommentér på:
Hvide w5w Led springer

Annonce