{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.172 visninger | Oprettet:

Seat leon 2.0 TFSI 185hk erfaringer?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kig på sådan en, hvad er godt/skidt ved den vogn? Noget jeg skal være obs på?

Bilen er fra 2/2006 så det er en af de første årgange, så ved ikke om jeg skulle kigge efter noget nyere?

Er motoren holdbar?

Hvad er forskellen med disse 2 motorer med 185 hk og 200 hk??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat leon 2.0 TFSI 185hk erfaringer??
  • #1   10. jun 2010 Hej Jannick

    Du kan trygt og roligt købe dig sådan en 2.0 tfsi 185hk. Lækkert design, vw/audi dele, bygget på golf 5 platformen "samme som golf 5 gti", perle af en turbo motor som har vundet prisen for bedste motor tre eller fire gange i alt, pålidelig bil osv..

    Når bilen bliver målt på rullefelt standard smider den omkring de 200hk hvis du kører på shell v power 99. Det er præcis samme motor og turbo som i golf 5 gti der er kun forskel i motorstyringen..

    Så hvis du kan finde en med masser af udstyr og få km så køb køb køb:-)=


  • #2   10. jun 2010 Jeg var selv ved at købe sådan en, og set i bakspejlet ærgrer det mig faktisk jeg ikke fik købt den.. Den kørte rigtig godt da jeg var ude og prøvekøre den, dog skulle jeg lige blive gode venner med koblingen og gearene men det vænner man sig hurtigt til..

    Den jeg prøvede var chippet til 240 hk og rykkede ganske fornuftigt smiley

    Har hørt at det kun er på papiret den har 185 hk, men hvis man ruller dem ligger de på de 200 hk smiley


  • #3   10. jun 2010 Bare husk at få tjekket og skiftet Cam followeren især hvis bilen er chippet da det er en design fejl i motoren som først nu er ved at blive anerkendt.

    Delen koster 250kr og tager maks tyve min at skifte så ikke noget problem..


  • #4   10. jun 2010 Skulle det være en anden gang:-)= Selv tak:-)=


    Rune


  • #5   28. jun 2010 Du er da godt nok blevet klog på den motor efterhånden Rune smiley

    Men ja lækker motor og gennemprøvet teknik i sådan en vogn. Forskellen på en 185 og en 200 HK version er en mere restriktiv udstødning og lidt i motorstyringen. Får du lavet bagpotten om og chippet den laver de tit samme effekt som en 200 HK


  • #6   29. jun 2010 Ja det har jeg jo blandt andet lært af dig kim:-)=

Kommentér på:
Seat leon 2.0 TFSI 185hk erfaringer??

Annonce