{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.604 visninger | Oprettet:

Ferie, hvilken bil ? :) Holdbar diesel {{forumTopicSubject}}

Halløj Bg..

Damen og jeg er igang med at planlægge ferie, vi overvejer at køre i bil til italien / ungarn, = ca 1700km.

Derfor ska vi ha os en bil der køre langt på literen og er generalt billig, her snakker vi om en bil til max 50.000kr

Den ska være billig i forsikring og vægt/grøn afgift.

Biler vi har overvejet:

Lupo 3l, - Ved sku ik om jeg tør satse på gearkassen i sådan en spand.

Golf 4 Tdi - Til max 50tusind, så har bilen sikkert kørt jorden rundt 50000000 gange, så igen tør jeg ik satse på sådan en bil.

Golf 3 tdi /gtd - muligvis, hvis man finder en uden alt for meget Rust.

Golf 2 - komfort er der intet af, så det blir en træls tur.

Corsa cdti- grim bil, og aner intet om dem, men den har været oppe at vende. smiley

Eller en Lupo benzin model, < indtil videre har vi intet negativt om dem.

Ellers ved jeg ik hva det ska være, som i kan se på de biler vi har overvejet, så er det forholdsvis små biler, da vi kun ska 2 afsted, og den ska være billig i afgifter og forsikringer..

Kom gerne med noget input, andre forslag til biler er meget velkommen, ellers må i gerne komme med plusser og minusser ved de biler jeg har skrevet..

På forhånd tak smiley

MvH Morten // Snooz

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ferie, hvilken bil ? :) Holdbar diesel
  • #2   23. jun 2010 hvad med fransk ? en med HDI motor f.eks.

• #3   23. jun 2010 Per-> Jo det kan du ha ret i, men så det en lejet bil, har det bedre med at eje smiley

Lars-> Jo har os kigget lidt på 206 2.0 Hdi, men det er en fransk bil, tror muligvis jeg har ejet de franske biler jeg ska ha ejet,. hehe

• #4   23. jun 2010 Snooz - hæ hæ ja jeg har godt nok hørt mange rygter men min citroen klarede det nu helt ok i det år jeg havde den smiley

• #5   23. jun 2010 Synes det er lige voldsomt at købe bil efter at i skal en enkelt tur til italien... Men det er måske bare mig,

Som lars siger - Fransk??

Evt. en 406, der får du meget for pengene, du skal bare ha lavet et service og sådan inden smiley

• #6   23. jun 2010 Lars-> Ja man kan jo være heldig,, hehe..

Kreo-> ved som ik, er lidt skeptisk med det fransk, og en 406 er en noget større bil end dem jeg har skrevet..

Ingen der har noget ris / ros til de forskellige biler jeg har skrevet ?

Sådan en Lupo Benzin model de går da 16-18km/l det er os fint nok. Men er de holdbare til sådan en tur ?

MvH Morten // Snooz

• #7   23. jun 2010 altså jeg hader franske biler, men har selv haft en 306 2.0i stc den kørte fejlfrit i 2 år ofrede kun en tandrem på den... eneste minus, masser af knirke lyde over alt, og lidt knækkede ledninger i dørene, .. det var faktisk det eneste den fejlede, så til prisen fik vi en kanon familie bil godt med plads, billig i drift, og stabil.. samt alt i udstyr..

• #8   23. jun 2010 og keine rust iøvrigt, og min bror har nu en 206 gti den har heller ikke fejlet noget den tid han har haft den, men 100% det er nogen gryder at køre rundt i kvallitets mæssigt.

• #9   23. jun 2010 Snooz Ja okay smiley men en 206 kan også findes billigt, når vi snakker fransk vil jeg sige at det er fordomme det meste af det. Jeg har haft min Citroen i 5 måneder nu, lavede et service da jeg fik den (120.000km) og har nu kørt 15-16.000km uden det der ligner fejl eller mislyde smiley
    synes sku det er meget godt klaret. Men ellers så find en Lupo, læs lidt på bilbasen om hvad folk siger (i bunden af annoncerne er der anmeldelser)
    hvilket er en god funktion.

• #10   23. jun 2010 Tænkte på er de ikke fornuftigt at leje en i tyskland evt? i stedet for dk? ville det ikke være billgere der..

• #11   23. jun 2010 vw passat den model fra ca 95 kører faktisk ok...og så i en 1,9 tdi....og stc er der rigtig god plads...så meget at jeg må rykke sædet frem når den er helt tilbage for at kunne nå

• #12   23. jun 2010 Okai tak ska i ha smiley

Michael-> Jo vi var et par kammerater der forrig år lejet en Bmw E60 525d, sprit ny bil, det gav vi 1200kr for i en weekend, også kommer diesel ved siden af og vidst os en forsikring man sku tegne..

Men vi ska afsted i 14 dage regner vi med, så blir det hurtig over 10.000kr for at leje en bil, det er lige til den stive side, så hellere finde en bil også ha den noget tid hvis man blir glad for den, så kan man altid sætte den til salg når man blir træt af den.. Så bar håbe på man kan få næsten det samme ind igen smiley Heh

• #13   23. jun 2010 det er jo fuldstændig ligemeget hvad bil i køber bare i har vejhjælp på den smiley om den har kørt 100-eller 500.000 km , er jo underordnet dem der køber den der har gået 100 ved jo aligevel ik om den er spolet 300 tilbage på klokken de er bare naive og stoler på hvad sælger siger..

men de kommer jo aligevel frem og tilbage i den ..

Jeg havde købt en med Udstyr, som ser fancy ud, .. samt nogenlunde komfort og plads..

så havde jeg smidt pengene ud til en Peugeot 206 Diesel / hdi. i har jo ikke travlt så hvorfor ikke tage en alm. diesel.

• #14   23. jun 2010 forstår ikke folk prøver at stille biler op på den måde, alle biler kan sQ gå istykker, det gælder om at tjekke den ordenligt igennem før i køber den, så er den ikke meget længere...

• #15   23. jun 2010 rasmus C - der er dog nogle der går i stykker oftere og rygtet siger jo de franske biler stadig har nogle problemer smiley

• #16   23. jun 2010 dezmo: Så er budgettet jo bare overskredet smiley

• #17   23. jun 2010 Lars K
    jeg har en 306D fra 95' jeg har prøvet at slå ihjel det sidste år, men efter som det på ingen måde er lykkedes det eneste der er gået istykker på den var et orginalt bremse cylinder bag i, og den orginale træk aksel (som har rundet 360.000 km)... så istedet for at slå den ihjel er jeg begyndt at lave service på den, for en maskine der kan klare mig et år hvor jeg kører i gennemsnit 200 km dagligt, fortjener at blive behandlet godt smiley

• #18   23. jun 2010 Corsa C CDTI kan du ikke finde til 50.000 kr.

• #19   23. jun 2010 Hmm, ifølge din profil har du da en E30 cabriolet... Det er sq da den perfekte bil til sådan en tur???

• #20   23. jun 2010 rasmus C - jeg siger heller intet ondt om de franske smiley

• #21   23. jun 2010 Rasmus B
    ja bortset fra når han er kommet der ned og hjem igen, har han brugt for så mange penge i brændstof han kunne have købt en bil ved siden af smiley

• #22   23. jun 2010 206 hdi helt klart da os den mest smarte af biler til 50.000 kr ok med plads til 2

• #23   23. jun 2010 Gå efter noget hyundai getz eller noget renault clio 1,5 diesel. dem kan man nok gå få med aircon, hvilket i nok ville være rigtig tilfredse med. En kollega pendler i sådan en 82 heste clio diesel, det kan man sagtens, især hvis man finder en med aircon og fartpilot.

• #24   23. jun 2010 Noget gulplader bil?

Focus C-max / Touran

• #25   23. jun 2010 Inden man svarer, synes jeg da, det er en god idé at læse spørgsmålene først, og selvfølgelig kriterierne!!!

Gulpladebil bliver der foreslået. Er de billige i ejerafgift, når vi tager privatbenyttelsesafgiften med?

• #26   23. jun 2010 Tusind tak for de mange svar..

Og ja det er rigtig jeg har en E30 Cabriolet, men som der os er skrevet, sku den jo være økonomisk, og det er bmwén bestemt ikke..

Men i har nok ret, det gælder jo om at ha tjekket den ordentlig igennem, også få tegnet et vejhjælp abb. Selvom jeg helst ville undgå at sku benytte sådan et i udlandet, tror ikk det er så sjovt at stå 1500km hjemmefra også man ska snakke med de gutter dernede.. Det blir noget værre bøvl har jeg hørt..

Der var en gut der sendte mig et link til en golf 4 tdi som har kørt 280tusind km. Den så fornuftig ud, men sku ha skiftet tandrem, og den kosted de 50k.. Nogen indvendinger med sådan en fætter ??

MvH Morten // Snooz

• #27   23. jun 2010 Hvad med denne her

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=1028228

• #28   23. jun 2010 Brug 15-20 k på en corolla 1.3 fra 95 osv. lav service. Og i kør. De køre køre og køre og har ikke brug for vejhjælp hvis de er i oreden.
    Ville fame ikke købe en bil til 50 k bare for en ferie. For fan i har en bimmeren den ved du vel køre. kør pænt så spare du lidt bez. men seriøst købbe en bil for en ferie LOL.
    Medmindre det self. er planen at beholde den i nogle år..
    Kan sku da ikke betale sig alt det andet bøvl.
    ``Klap i panen`` haha.

• #29   24. jun 2010 Michel S - der er ofte km begrænsninger på de aftaler så medmindre den skal stå stille resten af året lyder det da som en dum ide

• #30   24. jun 2010 magnus M
    baseret på den udtalelse du kom med der, er du enden idiot eller en fattigrøv smiley

• #31   24. jun 2010 Hmm, er det ikke kun 1.700km det drejer sig om? Jeg har kørt længere ture i min 323i fra 1978...
    Er E30´eren uøkonomisk? Den burde da nemt holde et snit på 10 km/l på sådan en lang tur.

• #32   24. jun 2010 Rasmus B hæhæ, det er da også dobbelt så dyrt som køre diesel smiley

men ja enlig kan det ikke rigtig betale sig at købe en bil når i afligevel kun skal 2 afsted :S

• #33   24. jun 2010 Rasmus B hæhæ, det er da også dobbelt så dyrt som køre diesel smiley

men ja enlig kan det ikke rigtig betale sig at købe en bil når i afligevel kun skal 2 afsted :S

• #34   24. jun 2010 Det var jo for at vi ville på kør selv ferie, er godt klar over det muligivs er billigere at rejse med fly, men vi vil os gerne rundt og se noget, så er det rart at ha bil med dernede..

Og igen, jeg køre ikk 1700km hvervej i min E30, det kommer til at koste bar i benzin, det jo vanvittigt.. smiley

• #35   24. jun 2010 Men igen tak for svarene smiley Det er vidst en tråd uden ende jeg har startet her.. smiley hehe

• #36   24. jun 2010 det kommer vel ca. til at koste 1700 i benz ? smiley

• #37   24. jun 2010 Ja hvis man er heldig smiley og gang det med 2 smiley

• #38   24. jun 2010 nå det var hver vej vi snakkede her

Kommentér på:
Ferie, hvilken bil ? :) Holdbar diesel

Annonce