{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med Grande Punto
  • #1   28. jun 2010 Min mutti har sådan en grande punto. Det er godt nok en beziner. Men utrolig fin bil til prisen. Vi sammenlignede med den nye Corsa og med C1 og 107'eren inden hun besluttede sig for fiaten.

Der har dog været nogle elektroniske fejl, det er vidst nogle følere som fuckede up.

+ at samtlige grande punto(de første der kom ud) skulle forbi fiat og har strammet en bolt i selve ratstammen(gik selvfølgelig under garantien).

Men ellers kan jeg kun sige at det er en fin bil til prisen. Kører godt, bremer godt(utrolig godt faktisk) og ligger ganske fint på vejen(dog kan det godt virke som om den gynger lidt i blæsevejr), men langt bedre køreegenskaber end de andre biler vi prøvede.

Ang. kabinestøj så synes jeg ikke det er særlig slemt, hvis man holder stille kan man næsten ikke høre motoren er igang...

Jeg synes hvert fald det er en fin bil, bortset fra de elektriske fejl min mor har haft med hendes.

Håber du kunne bruge det...

Dennis

• #2   28. jun 2010 Hej Dennis

Det kunne jeg i hvert fald..

Hvordan er det med benplads for passagerer på bagsædet. (jeg har 2 børn der skal være der.)
    Og ligeledes bagagerummet, er det stort nok i forhold til størrelsen på bilen.??

• #3   28. jun 2010 Benplads på bagsædet er ganske fint. Vi var 4 knægte der blev hentet sidst i byen og de havde ingen problemer med at være på bagsædet.

Ang. bagagerummet synes jeg snart du skulle tage ud og kigge på én, for det er svært at vurdere. Men kan sige så meget at der kun kan være et 19" tommer fælg med dæk:-p

• #4   28. jun 2010 Helt fint, så længe de kan være der.. smiley

Men ja, jeg må nok ud og prøve den og se hvor stort bagagerum der er.. Der skulle jo gerne kunne være lidt deri, hvis vi evt. skal på ferie og lignende.. smiley

• #5   28. jun 2010 Altså bagagerummet er egenligt stort nok, men det er meget smalt øverst hvor hattehylden ligger, og det er lidt dumt hvis man har større ting(kufferter osv.) som skal stå op....

Men vil da sige i skal prøve en tur, kan være det slet ikke er noget for jer. En anden "dum" ting er at der ingen sidelister er, og det resulterer i ridser/buler hvis man ikke passer på. Men flot ser det jo ud;-)

• #6   28. jun 2010 Der har været en del fejl på turboerne på 1,3 mtj motorerne, så lyt efter om den hyler mere end normalt.
    Er den ikke undervognsbehandlet, så skal den blive det.

• #7   28. jun 2010 Okay, mener du det vil være bedst at gå efter JTD versionen istedet.??

• #8   28. jun 2010 Kan kun sige at de 2 mekanikere vi har som Fiat mekaniker synes de er utrolig ringe. Alt går i stykker på dem. De er ringe i komforten. En af dem købte selv en, dårligste køb han har gjort længe siger han

• #9   28. jun 2010 Hmmmm, okay...

Var det også dielsel versioner, eller benzinere..??

• morten c
    morten c Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 10
    #10   28. jun 2010 har selv en, samme årgang og model. 2 halv store børn fin plads til dem.
    ville uden betænkning købe en igen, har ingen problemer overhovdet haft. kan måske godt støje lidt ved motorvejskørsel....men ud og prøv.
    der var forresten en test af en i auto motor og sport for noget tid siden(tror det er 1 år siden) af en der havde kørt 100000 km, de skildte den ad, og kunne ikke måle noget slid i motor, det var noget af det bedste de havde testet..
    ps det er samme bil som opel corsa

• #11   28. jun 2010 Hej Morten

Det lyder jo godt det du fortæller

Hvordan har i det med bagagerumspladsen i den.?? Er det nok til jer, eller kræver det ekstra plads for at være der ved evt. ferie..??

• morten c
    morten c Tilmeldt:
    dec 2007

#12   28. jun 2010 forresten julian....alt går i stykker uddyb gerne..
    er ikke fiat fanatiker eller noget, men du kan da ikke skrive alt går i stykker

• #13   28. jun 2010 1,2 diesel godt nok. Men som der bliver skrevet. Så regn med turboen ryger på et tidspunkt. Hvis den da ikke er blevet skiftet. Jeg synes personligt den køre meget ringe. Men køre også mange nye biler hverdag. En bil i samme klasse skulle være en hyundai i30. Eller en bravoen. Dog en lille smule dyre. Men alle kræver jo noget forskelligt af en bil.

• #14   28. jun 2010 Jamen du har ret. Synes bare der tit er ting på dem der går til, som altså ikke er normale sliddele. Er nok også bare farvet af jeg synes den er meget ringe.

• #15   28. jun 2010 1,3

• #16   28. jun 2010 Jeg har set på bravoen, men den er lige lidt for dyr til mig pt.. smiley

Det skulle gerne være en bil til max 120.000kr. diesel, 5 dørs og gerne i fiat størrelsen..

Jeg ved godt alle biler kan gå i stykker osv.. Mit primære ønske er en mellemklasse bil der går langt på literen, forholdsvis støjsvag.
    Der har jeg så set mig varm på punto'en..

• morten c
    morten c Tilmeldt:
    dec 2007

#17   28. jun 2010 nu har jeg aldrig kørt på ferie i den.....men regn ikke med at i kan ha tøj osv videre med til 14 dage..men det kan jo nemt løses med en tagboks. men til hverdags brug og weekend ture, det kan man godt...
    men det er svært, der er så meget at vælge imellen derude, men hvis du kan li den og den passer i størrelse osv.....så køb den (den er jo flottere en de andre derude i den prisklasse)

• #18   28. jun 2010 Hehe, udseendet er også en af de fordele jeg syntes den har.. smiley

Men ja, jeg må ski ud og prøve den og vurdere derfra..
    Men stadig super rart med folks vurderinger inden man prøver den.

• #19   28. jun 2010 Tårnlejerne foran bliver hurtigt slidt, bagdørerne kan binde og turbo'en på 1,3'erne kan stå af. Det er vidst de typiske fejl.

• #20   28. jun 2010 Anders har ret, bagdørene kan godt binde, gå i baglås

• #21   28. jun 2010 Okay, det må jeg tage højde for i mine overvejelser.. smiley

Eller har jeg et par alternativer jeg skal se på:

Peugeot 207 1,6 HDi fra 2007
    Opel Corsa 1,3 CDTi 75 fra 2008

Har i noget godt og skidt om dem.??

• #22   28. jun 2010 Vi har lige været i Italien, der havde vi lejet to stk Grande Punto, de havde ikke kørt så langt, så det var "næsten" nye biler.
    Det var en diesel og en benzin, de var cirka lige økonomiske, med det kørsel vi havde.
    Men jeg var ikke videre begejstret for dem:
    1. Der var meget støj i bilen ved motorvejshastigheder.
    2. Materialekvaliteten er meget ringe i kabinen, meget hård plast, og man kunne se at det hurtigt kom til at blive grimt (det var det i disse biler).
    3. Bagagerummet var ikke imponerende, bagage til tre voksne i tre-fire dage kunne sagtens fylde det op, men sådan er det med stort set alle biler i den klasse.
    4. Motorkraften var ikke tilstedeværende, de skulle kæmpe meget, og man skulle skifte gear hele tiden, for at holde den igang. De skulle begge have en del omdrejninger for at flytte sig bare lidt.
    5. Der var elektriske problemer, fx duede 12v stikket ikke i den ene bil.
    6. De var ikke så stabile på landevej/motorvej.

Fordele:
    1. De er billige.
    2. Der er sikkert et stort udbud af dem.

Peugeot'en har jeg ikke de store erfaringer med motoren, men jeg er ikke videre imponeret over kvaliteten og udstyret. Sikkert en udemærket bil.
    Jeg ville af de tre nok gå efter Corsa'en, men lige meget hvilken der vælges, så regn med et stort værditab.

Alternativt, så kig på en Kia Ceed, de burde kunne fås brugt i det prisleje, selvom de er lidt større. Men man får meget mere bil for pengene.

• #23   28. jun 2010 Hmm, det var en udførlig forklaring.. smiley

Nu bliver jeg jo helt i tvivl om bilens kvalitet..
    Well well, jeg kigger på den.

Sikke en jungle at bevæge sig ud i... smiley

• #24   28. jun 2010 Jeg håber det hjælper.
    Jeg har også kigget på bilen for tre år siden, da jeg købte min Altea XL, jeg kunne ikke engang få en prøvetur i en ny Grande Punto på det tidspunkt.
    Men efter vores tur til Italien, så var jeg overbevist om at jeg ikke gik glip af noget i 2007 smiley

Jeg har selv købt den nye Polo, super lækker bil, men desværre noget over det prisleje du bevæger dig i.

• Behroz N
    Behroz N Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #25   4. maj 2016 hej christian
    Jeg er igang med at købe en Fiat Punto, 1,3 JTD Active.. ved du noget om den? jeg kan se at du har undersøgt den lidt

Kommentér på:
Erfaring med Grande Punto

Annonce