{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

synes regler {{forumTopicSubject}}

Hej, skal til at bygge en udstødning og istarten havde jeg tænkt mig der bare skulle være et langt rustfrit rør, men det syntes jeg kommer til at larme for meget. Derfor sætter jeg en mellempotte på, men hvis jeg nu også monter en sports katalysator der er godkendt, ville bilen så kunne synes?
og hvad siger de til anden knastaksel og evt dårlig tomgang hvis man ikke når at få den chippet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  synes regler
  • #1   1. jul 2010 Hvis den overholder grænserne for støj og forurening så er der intet problem i selv at lave en udstødning.

• #2   1. jul 2010 Går udfra at sådan en godkendt kat overholder reglen, men lyden er jeg da i tvivl på. Det er alligevel 2½" rør med remuspotte der har en stor afgang. har ingen ide om hvor meget den ville sige i db.

• #3   1. jul 2010 dem må ikke larme mere end 3db i forhold til standard.

• #4   1. jul 2010 dem=den

• #5   1. jul 2010 er det i tomgang eller når den får pedal. For alle bagpotter giver da en højere lyd end 3db

• #6   1. jul 2010 læs lige hvad jeg skrev igen,,

• #7   1. jul 2010 (4) For ibrugværende bil, motorcykel og knallert må støjniveauet ikke overstige det
    ved første registrering efter metode IV målte støjniveau med mere end 3 dB(A).

I tilfælde af udskiftning/ændring af lyddæmpere til andre konstruktioner, ved fjernelse
    af luftfilteret, eller ved udskiftning/ændring af bilens oprindelige luftfilterkasse
    til anden konstruktion, må det vurderes, om køretøjet afgiver unødig støj i
    strid med bestemmelsen i punkt 7.05.001 (1). Såfremt synsvirksomheden vurderer,
    at der er tale om en væsentlig ændring, kan synsvirksomheden – uanset
    tolerancen på de 3 dB(A) er opfyldt – kræve, at køretøjet opfylder de gældende
    støjgrænser ved forbikørselsmetoden, med tillæg af en tolerance svarende til
    den forværring, der kan forventes ud fra køretøjets alder. Derudover skal der
    foreligge dokumentation for det nye standmåletal, der af synsvirksomheden anføres
    på bagsiden af anmeldelsesblanketten. Der skal ikke udstedes ny typegodkendelse.
    På stor personbil (M2 og M3) og lastbil (N2 og N3) kan en lyddæmper dog erstattes
    af et partikelfilter, uden at det anses som en væsentlig ændring.
    Bemærk, at på EF-typegodkendt personbil M1, på EF-typegodkendt motorcykel
    og på enhver knallert må man kun udskifte til original eller EF-typegodkendt reservedelslyddæmper
    (se Bilag 5 i afsnit 17.04, og Bilag 6 i afsnit 17.05).
    Et eksempel på »e-mærkning«:

Kommentér på:
synes regler

Annonce