{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

En gulpladebils nypris? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nu har jeg været på SKAT og spørge om den korrekte metode til at kunne slippe for privatbenyttelsesafgiften (misundelsesafgiften) på en gulpladebil.

Bilen skal være registreret første gang mellem d. 3. juni 1998 og d. 24. april 2007. Er bilen nyere, kan man aldrig komme til at slippe for misundelsesafgiften som privat på en gulpladebil.

Vi påtænker måske at anskaffe os en Renault Scenic II i diesel. Jeg har prøvekørt denne i dag: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Renault-Scenic-II-1,9-dCi-Dynamique-Comf.-5d_ID168400571.htm

Den står jo til 89.900 kr., og den er fra 10/2006 (de har skrevet forkert på skilt og annonce) Dette taster jeg selvfølgelig ind i beregneren, de 89.900 kr..

Men problemet er, at jeg ikke ved, hvad den kostede fra ny. Jeg har sat to priser ind, 200.000 kr. og 180.000 kr. Hvis den kostede 200.000 kr. fra ny, ville jeg skulle betale 12.083 kr. i afgift, og derved er der aldrig mere misundelseafgift på den. Hvis den kostede 180.000 kr. fra ny, ville jeg skulle betale 11.590 kr. i afgift.

Er der et sted, hvor man kan se, hvad en gulpladebil har kostet fra ny? Sælgeren vidste det nemlig heller ikke.

Hvis bilen kostede 200.000 kr. fra ny, skal jeg af med

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En gulpladebils nypris?
Kommentér på:
En gulpladebils nypris?

Annonce