{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

Hvorfor koger den? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og diskuterede med en, hvorfor hans markracer koger.
Ved normalt kørsels er der ikke noget, men så snart man køre lidt frisk, så koger den over.
Speedometeret virker ikk.

Væskestanden svinger meget op og ned, når den er kold, er den på minimum, og når den er varm, er den langt over.
Og skruer man låget af beholderen, bobler den meget, når man giver gas.

Hvad siger i? Hvad ville jeres bedste bud være, hvis bilen koger ved frisk kørsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor koger den?
  • #1   3. jul 2010 hvis den bobler er det nok toppakning..
    Ellers tjek termostat og termostaten til blæseren.


  • #3   3. jul 2010 At den mangler ordentlig køling, ent kølerblæseren ikke virker, for markræs giver jo ikke den høje fart, men giver en meget varm motor, ligeledes så er det jo generelt varmt lige Pt. så disse ting lagt sammen giver en varm bil...

    Obs. man teger ikke låget af en kølevæskebeholder når bilen er varm, da den arbejder under tryk, og fjerner du trykket så kan den sagtens boble og koge yderligere, mens den holder stile..


  • #4   3. jul 2010 Hvilken bil er der tale om ?

  • #5   3. jul 2010 Jeg tror det er fordi speedometeret er gået i stykker..
    Og når i nu er igang med at lave det, så skift også toppakningen.


  • #6   4. jul 2010 Neerup > Den metode til at afprøve toppakning holder ikke en meter.

  • #7   4. jul 2010 Kunne det ik være vandpumpen?

  • #8   4. jul 2010 Hvis det var toppakningen, så ville den også koge og smide vandet ved normalkørsel...
    Og vandpumpen nope, så ville det også være galt ved normal kørsel...

    Og den ville også ryge hvidt og bruge vand hvis det var topakningen....den var gal med,, og ikke mindst hvis det var termostaten så ville den også blive varm ved normal kørsel..

    Men ak ak,,,


  • #9   4. jul 2010 Toppakningen kan godt være smutte selvom den ikke ryger hvid.. det kommer an på hvor den smider vandet hen. Smider den vand i olie´en , smider den olie i vandet ? smider den kompression i vandet, ? . Jeg tror det er toppakningen der smider kompression i vandet...? , når det kun er til markræs så pil termostaten af.. så letter det en del på trykket . ( ikke noget jeg ville bruge mønter på at lave, så er det nemmere at finde en anden markræsser

  • #10   4. jul 2010 Bruger ikke vand eller olie. Ingen olie i vandet, og ingen vand i olien.
    Men den med kompression i vandet, kunne jeg godt hoppe med på, men ville der ik komme olie med så?


  • #11   4. jul 2010 Det er ikke din toppakning, for den ville stadig smide vandet hvis den ikke ryger, og den VIL også gøre det ved normal kørsel, og især lige når bilen er kold, for der vil symptomerne være mere synlig....

  • #12   4. jul 2010 Hehe Nu er alt jo udelukket? smiley
    Der er slør i vandpumpen, kan jeg tjekke på nogen måde, om den virker? Det er nemlig der jeg tror fejlen ligger.



  • #13   4. jul 2010 Det er en mulighed.. men jeg tror stadigvæk det er en toppakning smiley

  • #14   4. jul 2010 ud med termostaten så den kan få noget mere vand rundt

  • #15   4. jul 2010 Hmmm Så længe den kører uden at blive varm ved normal kørsel, så udelukkes toppakning og vandpumpe og måske endda også termostat...

    Derimod som jeg skrev tidligere, mangler den sikkert køling i denne varme,, så måske blæseren til køleren ikke kører, eller køleren er færdig i lameller, eller der mangler nogle skjolde rundt om køleren der gør t den ikke trække luft nok igennem køleren...

    Det næste bud der kommer er val venstra blinklyspære.. ;-))) LOL....


Kommentér på:
Hvorfor koger den?

Annonce