{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.141 visninger | Oprettet:

Vand i min Audi 100/A6...HJÆLP:-) {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har en Audi 100 fra 91.

Det sidste stykke tid har den engang imellem "sprøjtet" vand ud fra luft udtagene nede ved føderne. men som regel når blæseren kørte, nogle kom der et par dryp, andre gange vælter det ud.

Jeg har skildt det plastic ad ude ved motorrummet, der hvor vandet løber ned fra forruden af...der lå lidt blade osv ved hullerne hvor vandet skal løbe ud, men ik noget videre.

Så har leg skildt det plastic og skum ad som er opppe over fødrene under hanskerum og derop er der driv vådt. Alt det skum der er deroppe under ved ledninger osv er gennem vådt!

Hvad kan det være...og hvad gør jeg.

Kan sagtens selv lave små ting på min bil.

Håber nogen kan hjælpe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand i min Audi 100/A6...HJÆLP:-)
  • #1   15. jul 2010 Har den soltag ?

• #2   15. jul 2010 Evt kunne det være et defekt varmelegeme. Dvs det er utæt og skal skiftes.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

Emner: 24 Svar: 1.294
    #3   15. jul 2010 hvad med afløbet ved batteriet ?? hvis det da altså sidder ca midt under forruden , på nogle af den skal man fjerne batteribunden/holderen for at komme til at rense blade og lort ud

• #4   15. jul 2010 Jeg tror uden at være sikker, at det er regn vand!
    det er også meste når det har regnet at det kommer!

Der er ikke soltag i min bil...

det med batteri kassen vil jeg lige tjekke, for jeg kan se vandet ligge der ned i bunden under det plastic dæksel og ik kan komme ude...syntes bare det er vildt at der kommer så meget inde i bilen?

• #5   15. jul 2010 Lyder Næste helt 100 % som et defekt varmelegeme.
    Har næsten lige skiftet det i en magen til. Det er ikke så dyrt mener det koster 600 plus moms. men hele instrumentbordet plus viskertræk skal af pænt stort arbejde.

Men det var præcist det sammen med vand i kabine.

Bare til info

• #6   15. jul 2010 Ruben M.

Ahhh...det lyder ik godt, så kunne det måske godt tyde på det!!! Hele instrument bordet sidder som et stykke ik? Hvor henne af under instrument bordet ca sidder det?

Har lige skildt alt plastic ad oppe under instrument bordet og det er kun under hanske rum og bag ved midter konsol det er vådt...og kun lige i højre hjørne under ved fødrene i føresiden!

• #7   15. jul 2010 så kommer der lige et tillægs spørgsmål:-)
    Hvis jeg slukker helt for klima anlægget, så burde der stoppe med at komme vand ik?
    jeg har nemlige lige suget alt vand op overalt med an vådrums støvsuger og har sat en kæmpe blæser på!

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#8   15. jul 2010 smag forsigtigt på det der kommer ?

smager det sødt og skarpt er det kølervæske , smager det ikke af noget er det regnvand

• #9   15. jul 2010 Jeg må melde pas på det med slukket klima, Men vil tror der stadigvæk køre vand med rundt,

Den sidder lige i midten af det hele. Det er sådan en sort boks hvor alle slanger går ind i. Det er inde i den box at varmelegemet sidder, Det ligner en lille alu-køler,
    jo hele instrument bordet er et stykke, du skal være OPS. på at der sidder sådan nogen metal clips på bagsiden næste oppe ved forruden som sidder pænt fast.

Husk at skifte pærer i instrument bordet hvis der er nogen defekt

• #10   15. jul 2010 Luske * Kanon ide inden man skiller lorte ad smiley
    Kan jo være det er regnvand

• #11   15. jul 2010 Det luget slet ik af noget...men har ik smagt på det! Men det vil jeg prøve!

Tusinde tak for jeres hjælp!!!

• #12   15. jul 2010 Kan være dit afløb fra kondensoren på dit AC anlæg, har lige lavet en golf 3 idag hvor det var galt, ved desværre ikke lige hvor det sidder på din A6'er.

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#13   15. jul 2010 tror stadig på at det er afløbet under batterikassen der er stoppet , hvis Stephan T 's model har batteriet der hvor jeg tror den har det smiley

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#14   15. jul 2010 men smag dig frem smiley

bare et let dup med pegefingeren og så på tungen , du er ikke i tvivl hvis det er kølervæske (skarp og sød smag) men spyt lige godt bagefter da det ikke er sundt at indtage , det krystallisere i nyrene og det dør man af hvis man får for meget

• #15   16. jul 2010 Luske:

He he...lidt flot, men jeg kan simpelhen ik finde batteriet:-) for jeg tror bestemt du kunne have ret i det!

• #16   16. jul 2010 Sorry...der skulle stå lidt flovt:-)

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#17   17. jul 2010 ??du kan ikke finde batteriet ?

har lige kigget på din profil og kan se den er ældre end den jeg omtaler så om det er ens skal ikke kunne sige men batteriet sidder oppe under forruden på den jeg har rodet med , men kan ikke se på dit motorrumsbillede om det er det samme

• #18   18. jul 2010 LUSKE:

He he...nej det er lidt mærkeligt:-) Oppe under forruden sider det ik, der sidder kun blæser motor osv???

• Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

#19   19. jul 2010 altså under den plastikting der sidder fra forskærm til forskærm op mod forruden ??

og der er ikke fyldt med vand ?? der skulle gerne være noget afløb af en art da det ellers vil komme ind via blæser/varmeapperat

Kommentér på:
Vand i min Audi 100/A6...HJÆLP:-)

Annonce