{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.876 visninger | Oprettet:

Prøve plader udland? {{forumTopicSubject}}

Kan jeg godt købe nogle prøve plader og så køre til polen på dem og få bilen lavet? og så køre til bage igen ?
.. Jeg kan vel ikke risikerer at skulle betale told hvis der ikke er danske nummer plader på :b ,,
ps. Dansk in registret Bil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøve plader udland?
  • #1   23. jul 2010 kommer jo an på om Polen acceptere danske prøveplader. Fra dansk side er prøveplader i udlandet ok.

• #3   23. jul 2010 Per R: Det er IKKE korrekt! Du burde ikke udtale dig når du ikke ved det!
    Du må tage en dansk prøveplade med ned til Tyskland og køre HJEM, men ikke ned! Sådan var reglerne for en måned siden!
    Men jeg vil anbefale at du kontakter Skat!

Men en ting er stensikkert, du må IKKE køre prøveplader på en der er indregistreret i forvejen, den SKAL være afmeldt!

Hvis jeg var dig kørte jeg en tur til Ungarn og fik lavet bilen, den er jo indreg skriver du, holder lidt ferie og kører hjem i en ny bil, det er helt lovligt!

• #4   23. jul 2010 hvad er det jeg ikke skal udtale mig om, have lige misset at den var indregistreret i dk, ellers udtaler jeg mig da ikke forkert om noget! kig mit link! og desuden er det lige omvendt, du må køre en bil til tyskland, men ikke hjem derfra !

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1875482&vId=0&search=pr%F8veskilte

Det tyske Forbundsministerium for transport, byggeri og byudvikling har meddelt tilladelse til, at danske (faste) prøveskilte og danske prøvemærker fremover kan anvendes i Tyskland til transport af et køretøj fra Danmark til eller gennem Tyskland.

Danske (faste) prøveskilte og danske prøvemærker kan efter tysk lovgivning ikke anvendes ved transport af et køretøj fra Tyskland til Danmark.

Prøveskilte og prøvemærker må i Tyskland alene anvendes til kørsel i overensstemmelse med §§ 78-85 i Registreringsbekendtgørelsen (bekendtgørelse nr. 633 af 26. juni 2009). Et prøvemærke må inden for disse rammer alene anvendes til kørsel i overensstemmelse med den tilladelse til brug af prøvemærket, SKAT udsteder i forbindelse med udlevering af prøvemærket.

Indehaveren af et prøveskilt har ansvaret for, at der er tegnet ansvarsforsikring for kørsel med prøveskiltet. For kørsel med prøvemærker har SKAT tegnet en kollektiv ansvarsforsikring, der dækker EU-landene og EØS-landene (Island, Norge og Lichtenstein).

Det bemærkes, at der ikke er indgået aftale med andre lande end Tyskland om godkendelse af danske prøveskilte eller prøvemærker.

Ved kørsel med et prøveskilt i Tyskland bør den attest for brug af prøveskiltet, SKAT udsteder ved udlevering af prøveskiltet, medbringes tillige med forsikringspolicen. Ved kørsel med et prøvemærke i Tyskland bør den tilladelse til kørsel med prøvemærket, SKAT udsteder ved udlevering af prøvemærket, medbringes.

Yderligere oplysninger

Har De spørgsmål, bedes De kontakte SKAT.

så ved ikke hvem der ikke skal udtale sig ;o)

• #5   23. jul 2010 Sorry, jeg mener det rigtige men skriver det forkerte! Det logiske ville jo være man skulle ned og hente en bil, men det må man ikke, danske Skats logik, men væk fra DK må man godt køre!
    Sorry, my bad!

• #6   24. jul 2010 VI SNAKKER OM POLEN HER ""!! smiley

• #7   24. jul 2010 VI SNAKKER OM POLEN HER ""!! smiley

• #8   24. jul 2010 Du kan vel bare nakke et par polak plader når ud kommer derned ligesom de gør her hjemme? smiley Men du må vel gerne køre derned med prøve plader, da du kan sige det er med formål og vise den frem for en evt køber. At den så ikk ska købes ved de jo ikk

• #9   24. jul 2010 Den gik ikke igennem syn

• #10   24. jul 2010 haha... Man KAN ikke få prøveplader til en indregistreret bil. Skattedamen vil have reg.attest for at udstede prøveplader og der vil hun kunne se at bilen har plader på i forvejen

• #11   24. jul 2010 Og hvad så at den ikke gik gennem syn?! Hvis der er stadig plader på, må du da køre med dem til reparatøren. Om denne så ligger i Polen er sagen underordnet

• #12   24. jul 2010 Der er ikke plader på mere det har der ikke været et stykke tid

´??

• #13   24. jul 2010 Bien er indregistreret, men der er ikke plader på? Sort. Hvor er de så henne?

• #14   24. jul 2010 Aha. Nu fatter jeg den. Den er IKKE registreret. Den VAR registreret, men så røg pladerne... Du må skrive så folk fatter ting hurtigere.

Ja, bare køb prøveplader og kør til Polen. Det går nok

• #15   24. jul 2010 ok (; ..

• #16   14. maj 2014 Hvad så når bilen er lavet færdig i Polen, kan man så køre den hjem på danske prøveplader? Står i præcist samme situation. Bilen er færdig og jeg skal ha den hjem, hvad er smartest? smiley

• #17   14. maj 2014 Du må ikke kører hjem på DK prøveplader.

Tag fat i Skat og hør dem ad.

• #18   15. maj 2014 Øvkai... smiley Tak..

• #19   15. maj 2014 Jeg hade købt nogen til når jeg alligevel skulle hjem af så satte jeg dem på og kørte hjem.. Så var de sådan set lovlige når jeg kom hjem idet mindste . Done that been there

• #20   16. maj 2014 Hvordan købt? smiley

• Lars T
    Lars T Tilmeldt:
    nov 2021

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #21   14. nov 2021 Jeg skal registrerer min bil i Spanien. Kan jeg sætte danske prøvepladder på bil, når den er afregistreret i danmark og jeg har afleveret de danskepladder - og så kører bilen til spanien på danske prøvepladder?

• #22   14. nov 2021 Helt seriøst

Nu ved jeg ikke hvorfor den ikke gik igennem syn
    Men enten så skrotter du lortet og køber noget andet eller får lavet den i DK

Helt ærlig Polen smiley

Men jeg er også meget loyal i mod det danske samfund og forstår ikke man vil bruge polsk, ukrainsk eller lettisk arbejdskraft for at sparer lidt håndøre

Jeg benytter mig af danske håndværkere, danske værksteder o.s.v

Billig udenlandsk arbejdskraft som underbyder de danske forhold syntes jeg ikke er iorden uanset branche

Jeg betaler også pant på mine flakser og dåser

Men god tur til Polen, jeg vil næsten håbe at det bliver en dyr fornøjelse eller der går noget i stykker undervejs eller der kommer en reklamation efterfølgende for så bliver det endnu en tur til Polen og hvad er så sparet

Husk på det er dyrt at være fattig smiley ikke at du er det for det aner jeg intet om men du kan også kaste gode penge efter dårlige

• #23   14. nov 2021 Jeg ville spørge Skat i dit sted, alt andet er tosset, reglerne kan være lavet om siden den sidste som laver et indlæg her.
    Jeg mener gerne man må køre til Polen på danske prøveplader, for den danske stat, men det er dog ikke sikkert polakkerne tillader det.

Hvis du får lavet for mere end et vidst beløb, så kommer der told og moms på reperationen.

Kommentér på:
Prøve plader udland?

Annonce