{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.249 visninger | Oprettet:

Salg af bil - Omreg. og check {{forumTopicSubject}}

Når vi har solgt bilen, er det så ikke OK, at beholde den originale registreringsattest selv og sende en kopi med køber, når vi nu gerne selv vil omregistrere bilen?

Jeg kan ikke bede køber om at tage et forsikringsbevis med idag, da det jo er søndag.
Men vil bede ham om at sende det til mig med det samme han har det, så vi selv kan gå ned og få det klaret.

Det er vel iorden, at gøre det sådan ?

Og så har jeg hørt, at der findes et sted man kan ringe ind til og høre om en check er gyldig.
Hvad hedder stedet og nogen der har nummeret ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af bil - Omreg. og check
  • #1   25. jul 2010 jeg kan godt forstå dig men hvis det var mig ville jeg kræve at få den med medmindre jeg kendte dig i forvejen, ellers skal du skrive det på slutsedlen ihvertfald så er det vel iorden. Men normalvis har køber jo 3 uger at omregistrere i.

  • #2   25. jul 2010 Desuden ville jeg KUN modtage en check hvis det var en banknoteret check udstedt i mit navn;-)

  • #3   25. jul 2010 Dennis - Ja, hvis jeg købte ny bil, ville jeg også helst have registreringsattesten med, med det samme.
    Men jeg gider bare ikke alt det bøvl med at køber ikke omreg'er bilen.

    Jeg håber på, at han medbringer kontanter smiley


  • #4   25. jul 2010 Altså hvis køberen kommer med en check, så skriv på slutsedlen at hvis checken er ugyldig så går handlen tilbage eller noget i den stil..

  • #5   25. jul 2010 hvis i laver en slutseddel kan du bare aflevere den på skat hvis han ikke omregistrerer så afmelder de den for dig selvom han har attesten. det er helt simpelt.
    og Rasmus hvis han afleverer en falsk check så er det sikkert heller ikke det rigtige navn på papiret jo


  • #6   25. jul 2010 Kør til en bilforhandler, mange har forsikringsbeviser liggende, og ja, behold endelig den originale reg attest, giver stor sikkerhed!
    Hvis jeg var dig kørte jeg med ham hen til en pengeautomat og bad ham hæve kr 5.000 eller 10.000, og få så kvitteringen fra automaten, med en saldo på, så kan du se om han har pengene på kontoen eller ej!
    Du kan ringe i bank mandag, men han kan jo stadig trække den tilbage, selvom du har hævet den!
    Hvor mange penge snakker vi om?
    Men skriv både hans kørekort nr, og nummer + adresse fra hans sygesikringskort, + evt pas nr hvis udenlandsk!
    Behold den ene nr pl til alt er i orden! (og hav en ekstra nøgle, kopi)
    Mange fupnumre sker i weekenden når banken har lukket, så det er altid bedre at handle i alm åbningstid!
    Tag også et par billeder af folkene når de kommer, bilerne osv, man kan aldrig få for meget dokumentation!
    Tænk dig altid om, tag den tid du har brug for, kig folkene nøje an, har de travlt med at komme afsted igen osv?
    Hav altid nogen til at hjælpe dig med handlen, spørg dem hvad de synes, naboen f.eks.
    Der er altid nogen bagefter der synes de opførte sig mærkeligt, men så bed dem om at sige til med det samme, ikke senere!
    Når først bilen er kørt fra dig er det svært at få fat i den igen, især når du frivilligt har udleveret den!
    Ellers skriv PM til mig.
    Jeg sender lige mit nummer!


  • #7   25. jul 2010 Hent forsikringsbeviset sammen ved en bilforhandler, de har som regel åbent til kl 16.

    Der henter i også en omregistreringsattest, og så udfylder i det sammen. Du beholder begge dele, og kører til Skat i morgen, og får det hele ordnet.

    Du kan vælge selv at betale de 380 kr, eller i kan dele dem. Alternativt tager du begge nummerplader, og han får registreringsattest og bil, med alt andet end nummerpladerne, så har du ingen problemer.

    Han mister ikke noget ved at du omregistrerer den for ham.


  • #8   25. jul 2010 svært at køre bilen hjem uden plader......

  • #9   25. jul 2010 Lad dog køber betale omreg, det er normalt, hvis han vil ha nr pl ellers tager du jo bare dem af!
    Men pengene er det vigtigste, hvis ikke han eller en af hans kammerater har 5.000 så glem det, der er mange hustlere derude!
    Masser af billeder................


  • #10   25. jul 2010 Dennis T >> Derfor findes der prøveplader. Ellers må de jo vente, eller acceptere at sælger omregistrerer.

  • #11   25. jul 2010 at det pjat med at omregge. nu må i fandme lige styre jer!...

    lav en slutseddel, brug den fra bilbasen, dba eller fdm. noter al info på dem, inkl. kørekort nummer og cpr. nummer. udlever bare reg. attest. og lad dem bare få nummerpladerne.
    mandag ringer du til forsikringeno sger at den er solgt pr. dags dato så afmelder de somregl. efter 3 uger. efter 3 uger ringer du til motorkontoret og spørger om bilen stadig står i dit navn, siger de ja køre du bare op og aflevere en kopi af slutseddelen også er den afmeldt og du er ude af alle problemerne.

    alt det andet pjat er sku for useriøst.

    mht. check osv. så få ham til at medbringe kontanter eller hvis i begge har danske bank så kan han mens du hører på overføre pengene med det samme til din konto. når han har lagt på så ring selv fra din egen tlf. til banken og spørg om de er overført. eller ring fra din egen tlf. og lad ham bruge den til at overføre fra, så snakker i med samme rådgiver og du har vished om at det rent faktisk er gjort.
    har i ikke samme bank eller en bank som har åben i dag så må han medbringe kontanter eller en crosset check i dit navn. det andet er for risikabelt og ville jeg aldrig gøre, altså modtage en check som han skriver mens du ser på!.. så, kontanter, crosset check eller en konto overførsel som du kan tjekke op på med det samme!.


  • #12   25. jul 2010 Show me the money!

  • #13   25. jul 2010 præcis kennet det er slet ikke så svært.

  • #14   25. jul 2010 hmm hvis Skat siger at bilen stadigvæk står i ens navn efter de 3 uger, så ligger de yderligere 30 dage til før den bliver helt afmeldt og det er selvom du har sendt slut-sedlen til dem.

    Det gjorte de ved os og det var selvom den var afmeldt hos forsikringen. Men som alle siger, pas på og tag dine forbehold.

    held og lykke med handlen.


  • #15   25. jul 2010 Skriv i slutsedlen at der omreg STRAKS, der er et felt til det på FDMs slutseddel!
    Køber kan ikke forlange at få 3 uger!
    Når jeg engang imellem har ringet til politiet og beklaget mig over manglende omreg, så er svaret hver gang: "Du skal ikke sælge en bil med plader på, for du hæfter selv for fart og P bøder"!


  • #16   25. jul 2010 Allan R

    og det er jo så direkte LØGN!!!! kan du dokumentere at bilen var solgt på tidspunktet så kan du IKKE! hænges op på noget som helst!... færdig slut!.


  • #17   25. jul 2010 Tak for de mange gode svar smiley

    Jeg har lige lavet 2 stk FDM slutsedler.

    han får reg.attesten med, med det samme.
    Jeg vidste ikke, at man kunne vise SKAT slutsedlen og afmelde med det samme.

    Tak!


  • #18   25. jul 2010 Det er tit sådan hvis man glemmer en adresse på slutsedlen, så er der også andre ting man har glemt, og jeg har fået både P bøder og fartfælde bøder, som jeg efter en del bøvl fik omdirigeret! Det ender jo med at de trækker fra ens skatte-tilgodehavende, hvis ikke du selv finder en at hænge det op på!
    Politiet i Kolding/østjylland siger: "Du hænger på den indtil den er omregistreret"!
    Hvis det så er løgn, så er det jo uærlige mennesker hos politiet!


  • #19   25. jul 2010 Allan R

    ja self. hænger du på den hvis du har glemt di. ting på slutseddelen. men nu er det sådan så det eneste politiet har med omreg. at gøre er hvis de skal efterlyse bilen og det forgår ved at skat giver dem besked, og har du en slutseddel som siger at du har solgt den den og den dato, så hænger du ikke på en skid!, du kan ikke gøres ansvarlig for andres handlinger.
    men det er rigtigt at kan du ikke påvise hvem du solgte den til, sm hvis du mangler en slutseddel ja så hænger du på den!


Kommentér på:
Salg af bil - Omreg. og check

Annonce