{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

forsikring DE vs SE {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen

Ligger og roder med nogle planer om at rykke til "udlandet" når nu hytten jeg bor i er solgt..

Hovedsageligt er det pga bilerne, men også for at komme til at bo lidt billigere (:

Men ang bilerne, hvilket land er så billigst ang forsikringer ? Tyskland eller Sverige ?

Evt nogle fra begge lande der kan komme med deres priser og så deres alder + hvilken bil ?

Evt en lille hint om hvilken af de to der ville være bedst og flytte til.. lidt plus og minus om hvert land smiley

Håber i vil hjælpe..!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring DE vs SE
  • #1   26. jul 2010 Sverige = Dejlige piger

Tyskland = Billig øl

det er et svært valg..

• #2   26. jul 2010 Hahahaha ja stillet op på den måde så er det smiley

Men nu var det mere forsikringerne jeg tænker på.. men på den anden side.. så er de svenske piger også til at forstå (til dels, hvis de altså ikke har skrå i munden) plus man kan sælge en masse dansk øl i sverige og betale huslejen med det smiley hahaha

• #3   26. jul 2010 casper H -- du glemmer helt at de tyske piger bliver kønner jo flere billige øl du drikker.... smiley

• #4   26. jul 2010 Anders S: Ja det er rigtig nok men jeg har arbejdet nede i tyskland i de sidste 4 uger og syntes sq ikke der er så mange er der har potentiiale selv om man har slugt nok øl til at kunne tørlægge roskildefestival.. smiley

• #5   26. jul 2010 jeg kan jo fortælle dig hvad jeg gir i forsikringer efter 7 års skadefri kørsel i tyskland:

Golf 4: 450 euro årligt, fuld kasko og alle de ekstra man kan tilvælge (men med 1000 euro selvrisiko, men ingen ved tyveri)
    audi a4: 300 euro med kasko og alt andet, 150 euro selvrisiko ved tyveri, 300 ved kasko
    begge to på 25% (100% er normal pris)
    bmw 330d: 800 euro kasko (pga 70 pct regel).
    audi s4: 1000 euro med 1000 euro selvrisiko (70 pct)

Cbr1000rr: 130 euro (70 %) pr år smiley ansvar for min vtr1000 16 euro (30 pct)

Du får dit danske annicinitet (eller hvordan det staves) overført til tyskland, dog vil du typisk starte mellem 60-70 pct selvom du har kørte skadefri i 30 år.

Vægtafgift koster ca det halve af hvad det koster i tyskland. Og bilerne er meget billigere end sverige (hvis vi snakker mercedes, audi og bmw).

Hvis du vil køre tunede biler som skyline eller supra skal du dog flytte til sverige, sådan en fætter som ikke er standard får du aldrig synet i tyskland.

Men valget er svær. Sverige har flot natur, flotte piger og det er tætter på dit hjemsted sjælland, tyskland er nok en tand billigere, men lige nordtyskland er måske heller ikke det mest spændende sted at bo..

• #6   26. jul 2010 Dr. Bombe : Mange tak!

Ang bilvalg så ved jeg ikke.. ville sgu gerne ha en nyere bimmer eller mercer.. men på den anden side så trækker en viper jo også lidt på det smiley

Kommentér på:
forsikring DE vs SE

Annonce