{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.531 visninger | Oprettet:

Civilt politi, skygge svenske biler? {{forumTopicSubject}}

Godaften.. Jeg er den glade ejer af en svensk registreret BMW, og bor også derovre, men var ude for en lidt spøjs situation i dag og tænkte på hvordan politiet/skat finder dem der misbruger loven omkring ophold med udenlandske biler i DK.

Det var sådan at jeg skulle flytte nogle ting for min mor i kbh, og fuld i gang med det ser jeg på modsatte side af vejen en mistænkelig mand i en sort bil, der kigger ret mystisk på mig når jeg ikke kigger på ham, og på vej op af trappen ser jeg ham tale i en walkie-talkie og kigger på mig, hvilket virker lidt mystisk. Jeg kigger lidt rundt oppe fra lejligheden og ser der holder en politibil i et kryds 50 m væk ved to fyre i en bil der åbenbart lækker olie. De den rigtige politibil gik, gik han ud og pillede i bagagerummet og tog hans pung frem, og tog walkien i lommen for derefter at køre væk.

Tænkte så om politiet virkelig har ressourcer til at "skygge" svenske biler hvis de har fået et nys om det, eller om han bare har fulgt de to drenge og så kaldte for assistance efter en rigtig politibil til at stoppe dem? Kunne da være lidt sjovt hvis de fulgte efter en.

Ha en fortsat god aften.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Civilt politi, skygge svenske biler?
  • #2   28. jul 2010 Har hørt om at de holder øje med "svenskere", så kobler de en mand på ham, som følger ham, hvorend han kører.
    Det er jo ret mange penge i bøden, hvis det er en meget dyr bil.
    Men det er mange år siden, så ved ikke om de stadig gør det.

• #3   28. jul 2010 Hehe ja hvem ved, tænkte på at gå over og spørge ham.. Men nåede det ikke før han kørte, men kunne sgu da havde været meget sjovt hvis han skygger på værste hollywood-manér!

• #4   28. jul 2010 tja det skulle vel ikke komme bag på nogen at de går mere op i økonomisk kriminalitet end pædofile , mordere osv.

• #6   24. aug 2010 Min morfar bor i danmark og arbejdede i sverige for ca 10-15 år sidden smiley
    OG der havde han en svensk bil (der var reglen om at besøge hver 3.mdr)
    Og han blev skygget en hel uge i træk flere gange om året, den lokale politibetjent holdt parkeret og fuldte efter ham til færgen smiley (han bor i helsingør så der er kun 5-10km til færgen)

Kommentér på:
Civilt politi, skygge svenske biler?

Annonce