{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.109 visninger | Oprettet:

Import af subaru fra england {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Jeg var for 2 år siden i england hos nogle venner og prøvekørte en subaru impreza wrx og så mig skudt i den... min ven har den nu til salg og jeg har i sinde at købe den.

Vi taler om en Subaru impreza wrx turbo fra 95 - højrestyret selvfølgelig hehe smiley Den står lige pt på engelske plader.

Men jeg ved ikke hvordan jeg gør mht at få den hjem til danmark. Hvordan gør man mht. prøveplader, forsikring og lign.?
Regner med at flyve derover og køre den hele vejen hjem, for også at kunne tage et smut forbi grænsen..(samt meget hyggeligere at tage den lange tur ned igennem frankrig, tyskland og så Danmark...) men hvordan er proceduren?

Det skal lige siges at jeg ikke har i sinde at få den indregistreret forløbigt, men bare bruges til ræs osv(lovligt ofc).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af subaru fra england
  • #1   29. jul 2010 så vidt jeg har forstået skal man havde forskellige prøve plader alt efter hvilket land du køre i.

hva jeg har læst i andre forums omkring biler fra england. er det vidst nemmest og skaffe danske prøveplader med det samme. tage flyet til england, få din kammi til at køre den til færgen. sætte prøvplader på når du kommer til dk. og så køre den hjem. du får godt nok ikke den lange tur ud af det, men tror også det er for bøvlet.

• #2   29. jul 2010 fin kammi skal køre den til færgen pga. du ikke må køre i en bil i england på engelske plader. men har du engelske prøveplader på må du vidst godt. smiley

• #3   29. jul 2010 Er osse hvad jeg har hørt... men ville gerne prøve at se om det var muligt at tage den igennem frankrig og tyskland.. men hvordan reglerne så var hehe

men er intet problem at få ham til at køre den til færgen, andet end at han så også lige skal hjem igen til syd england hehe smiley

• #4   29. jul 2010 mener at have hørt de i tyskland er begyndt at lave prøveplader med dato på, som du også må køre med i dk. men er ikke sikker.

men ville da helt klart tage den med færgen hvis jeg var dig, så slipper du da for mange km. og hvis det for at få kørt noget mere i den, må du jo melde dig til samtlige lovlige ræs i dk, og omregn. eller hoste op med afgiften, smiley

• #5   29. jul 2010 Ved ikke helt hvordan det er nu i tyskland, men ved at det har været meget bøvlet engang at få prøveplader dernede.
    Tror også jeg ville få din kammi til at kører den til færgen også tage turen hjem på dk prøveplader smiley

Mads

• #6   29. jul 2010 bliver ca. 5663,66 kr med flybillet, togbillet, benzin, færge osv, for 2 personer.. hmmm tjah.. kan vel ikke gøres billigere selv hvis man kører

• #7   29. jul 2010 hvor får du den pris fra?.... syndes det var noget dyrer sidst jeg kiggede på det nemlig

• #8   29. jul 2010 Hvorfor betaler du ikke din ven til at smide den af på båden, og så henter du den selv i Esbjerg?
    Så skal du kun sørge for danske prøveplader.
    Det kender jeg da flere der har gjort sådan. Det er noget billigere, for som Kennet siger, mener jeg også det er NOGET dyere hvis du skal have de ting du skriver.
    Så undgår du også problemerne med at få fat på prøveplader i de forskellige lande.

• #9   29. jul 2010 Kan man ikke få prøveplader der gælder i hele EU? Synes jeg at jeg har hørt på et tidspunkt, men kan selvfølgelig tage fejl..

• #10   29. jul 2010 Tjek forsikringen først hvis du er 20år smiley

• #11   29. jul 2010 kontakt skat eller politiet er de eneste der kan give dig et reelt svar eller kontakt lasse sell fra japanerimport

• #12   29. jul 2010 I Wmax for noget tid siden beskrev de hvordan de hentede en supra hjem fra england. Der er rigtig mange regler og kende og sæt dig godt i i dem inden du begynder og hive den hjem. det kan blive rigtig dyrt i sidste ende. Jeg mener ikke du må køre i england da du ikke har en engelsk kørekort. Du må ikke køre i stykker på vejen da du ikke kan få noget hjælp at falck eller ligne da de ikke må hjælpe udlændinge. Værksteder tager en krig for og lave din bil da de ved du ikke kan komme vidre uden bilen bliver lavet.

Tjek evt wmax for mere info.

Mvh Henrik

• #13   29. jul 2010 TheMan, jammen jeg skal ikke have den på plader før om et par år? smiley så forsikring er intet problem.

Snakkede med ham igår, han er ikke så vild med at køre helt til harwich, da han bor helt nede i syd england.. så det er en 5 timers køretur hver vej, og endnu længere hvis han skal tage toget.

Læste noget andet om at man kan få tegnet en forsikring derovre, så man kan køre der. kræver bare at sælger laver den forsikring, en speciel forsikring, koster en £46 for en enkelt dag. men den skal være i sælgers navn, dog sker der intet med hans forsikringspræmie hvis det går galt.

skal lige finde det post igen for at se hvad den hedder... men indtil videre så lyder "regnskabet" således(alle priser er tjekket på diverse hjemmesider for fly, tog og færger)

Flybillet Cph-birmingham: 1254(627 per person)
    Tog birmingham-liskeard: 589,76 for 2 personer
    Færge 2519,90 for 2 personer+bil i en 2 mands kahyt
    ca 500 km til færgen+ca 400 fra esbjerg til kbh = ca. 1000 kr i benzin
    Prøveplader: ? 100? 200? 300? for en enkelt dag
    Forsikring i england: ca. 400 kr
    Broafgifter: 200-400 kr

Ok...så 5963,66 smiley but still, og så udgifter til mad o/ lign smiley

Noget jeg mangler? andet end prisen på bilen smiley

• #14   29. jul 2010 prøv at undersøge med eu plader

• #15   29. jul 2010 Tager ned på politistationen og spørger hvordan og hvorledes... kan være de ved noget smiley

• #16   29. jul 2010 Så har jeg været dernede, blev dog sendt videre til motorkontoret.

Hun sagde dernede at selvom de danske prøveplader giver forsikring i alle eu lande, så er det stort set kun Danmark der godtager det. Tyskland osv vil slet ikke have du kører på de danske prøveplader dernede. Så hvis jeg sku tage tunellen og køre hele vejen ville jeg skulle have prøveplader for 3 lande.

Hun sagde der ikke fandtes eu plader.

omkring kørsel i England bad hun mig ringe til den engelske ambassade og høre hvordan og hvorledes.

så der ud til det kun er færgen der er en mulighed smiley

• #17   30. jul 2010 ang kørsel ved jeg du kan få et kørekort på kommunen mener det koster 170 det er en a4 side og det er et kørekort til at du må kører i alle lande smiley

• #18   30. jul 2010 ellers spørg ham her han kørte den selv hjem fra england af http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=156826

Kommentér på:
Import af subaru fra england

Annonce