klonk lyd bagfra - 106 {{forumTopicSubject}}
hej drenge, først vil jeg sige det drejer sig om en 106 fra 95, altså gammel model, og 2 vil jeg lige sige ingen dumme kommentarer om fransk er lort osv, det ikke det jeg spørger om
men til sagen, her den anden dag sys bilen lige den skulle smide en manchet i venstre forhjul og derfor osse smadre et knokkel led, igår skulle jeg så lige hen til en kammerat for vi ku komme til og kige lidt på det (fandt først fejlen igår), men på vej derhen lød det som om at den osse gav sårn en klonk lyd omme bagfra, men er ikke helt sikker og ku ikk rigtig finde ud af hva side det sku komme fra, bare at der er en klonk lyd..
så nogle der har en ide til hva det kan være eller om jeg hører syner, måske andre der har prøvet det samme ?
på forhånd mange tak
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
Dyr fornøjelse, står selv og skal skifte bagbro på min 206'er.
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 4 Emner: 188 Svar: 708
men nej den gjorde det mens jeg bare kørte lige ud af en helt normal asfaltvej, men det jeg sys der er mærkeligt er at der har overhovedet ikke været noget før, så kom det lige pludselig og så det næsten blevet værre og værre, og kørte max 40 da den gjorde det første gang..
håber godt nok ikke det er bagbroen
maj 2009
Skide træls, de tusinde kunne man godt have brugt på noget andet.
dec 2005
ja lige præcis, især når man lige har ofret et par tusinde på bremser og kaburator og skidt og møg
maj 2009
Men min er helt gået, den hænger ret voldsomt med røven, og skal ikke have for mange passagerer med, så brokker den sig
dec 2005
hehe jah oka, det er da skidt kan jeg godt se min strutter nu stadig med røven, og for under en uge siden havde jeg da 3 passager og fuld oppakning med uden der var noget men kan være det var den sidste tur den ku klarer med så meget læs
dec 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 230
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Har lige skiftet dem for en uge siden i min mors 306. Den lavede også de her klonk lyde når hun kørte over huller i vejen, ujævn vej osv. Spurgte mig lidt til råds ved peugeotclub.dk og de mente 100% det var de her ophæng.
Købte dem på link her under.
Ved ikke om der er forskel på dem til 106, men så har du lidt at søge ud fra. (Tog mig lidt tid at finde ud af hvad de hed på engelsk).
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230493885304&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330355788339&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
NB! man kan ikke se på dem at de er gået og trykker man på bagbroen med en gearkasse løfter siger den intet, så fremgangsmåden er at tjekke for slør i hjul og frigang i affjedring. Er den god nok, så er det 100% bagbros bøsninger.
God fornøjelse!
klonk lyd bagfra - 106