{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.373 visninger | Oprettet:

Hvilke udgifter har du ved en bil {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg står snart og skal have mig en bil.. hvis det kan lade sig gøre.. situationen er sådan at jeg bor i slagelse og har 4 km til mit arbejde hvilket jeg plejer at klare på en cykel, men jeg skal snart på skole i ringsted.. situationen er sådan at jeg flyttede til slagelse for omrking et år siden, så venner er der ikke meget af i slagelse... så venner og familie bor omkring en 90km væk derfra.. så det kunne være meget rart at kunne tage vinterdagende i bil samt de dage man går i skole og så de dage man skal hjem til venner og familie.. altså ikke så stort et kørselsbehov..

jeg kunne forstille mig at sætte omrking 1500-2000 kr af til en bil hver måned, altså til forsikring og til afgift og benz..

jeg regner med at købe en lille bil til de 15-20kg.. så vægafgiften burde ikke være så høj.. mht forsikring så bliver den skrevet i mit fars navn indtil videre.. indtil der kommer flere penge på kontoen.. det er jo bedre at have en bil med en forsikring i en andens navn end slet ikke at have nogle bil syntes jeg.. han er elite billist.. så det bliver nok heller ikke helt dyrt.. det kan også være jeg tager et respekt for fart kursus og spare nogle penge på forsikring der hvis jeg selv skal forsikre hvilket nok er bedst..

hvilke månedtlige udgifter har i på jeres bil/er af vægafgift forsikring rep benz osv?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke udgifter har du ved en bil
  • #1   6. aug 2010 jeg smider omkring 6 kilo om måneden på mine... og det er uden rep...

• #2   6. aug 2010 Smider lige omkring 1200-1500 kr på diesel, 1000 på forsikring og vægtafgift... og så der vel 1000 til rep..

• #3   6. aug 2010 1500-2000 til diesel om måneden
    Forsikring 3300 om året.
    grøn afgift ca 3500 om året.

• #4   6. aug 2010 min koster ca 8kg pr år + benz+rep

• #5   6. aug 2010 hold da op det er mange udgifter til brændstof drenge (;

• #6   6. aug 2010 Man kører mere end man regner med..

• #7   6. aug 2010 Bruger omkring 800-1600 på metax, diesel + vask.
    Forsikring + afgifter er 1300
    Plus det løse smiley

Så det er en dyr fornøjelse smiley Få din far til at betale for forsikring i dit navn istedet, det andet er pisse ulovligt.

• #8   6. aug 2010 du skal ikke bruge din fars forsikring. Det kan blive meget dyrt for dig/jer

• #9   6. aug 2010 Martin G hvordan skal han kunne betale min forsikring ? ^^ det giver jo ikke mening smiley

• #10   6. aug 2010 Give dig pengene ? Ellers lade være med at købe bil, hvis du ikke har råd til det. Hurtig overslag har jeg brugt 20000 kilo på dele/styling på de 2 år, jeg har haft bilen. Jeg har så selv skiftet delene, som jeg har fået rabat på.

Tænk på at motoren osv. kan gå i stykker, 10 kilo er hurtigt brugt på et værksted.

• #11   6. aug 2010 tvivler sku på at han gider give mig de penge ^^ men altså det koster jo ikke det vilde at forsikre en peugeot 106 1.1 fx.. når man også har respekt for fart kursus.. det giver jo bare så meget mere frihed når man har sin egen bil smiley i kender vel følelsen..

• #12   6. aug 2010 pt bruger jeg over 10.000 om måneden!

Det dyrt at smadre sin skyline, sammen med den skal have frisk 2.8L kværn smiley

• #13   6. aug 2010 ja okay smiley dyr fornøjelse! smiley

• #14   6. aug 2010 det bliver en dyr fornøjelse hvis du får din far til at forsikre den for dig!

bliver du snuppet i det er det såvidt jeg er indforstået forsikringssvindel.

Hård bødestraf som minimum!

Plus du ingen ancinitet optjener.

Har du ikke råd så lad være

• #16   6. aug 2010 I disse sommer måneder med race hver weekend er v-power budgettet nemt over 3000kr/md. =))

• #17   6. aug 2010 Man skal helt sikkert have lidt råderum. Jeg havde dog lidt opsparing osv, men da jeg kom på SU for 2 år siden, gik der 2 måneder, så skulle Passat'en på værksted. Koblingen var helt væk.

Havde dog haft den i 2 år på det tidspunkt, men man ved jo aldrig hvornår uheldet er ude. Det kostede lige 24.600kr, da der bare kom flere og flere ting der var i vejen.

Ved ikke præcist hvad den koster mig i måneden. Ville bare lige sige, at det altså ikke er nok, at det LIGE kan køre rundt. Eller jo, det KAN det være, men man ved jo aldrig smiley

• #18   6. aug 2010 jeg giver samlet omkring 3000 om måneden for mondeoen og der er benzin, forsikring og afgift (intet lån). så kommer der rep oveni (vel omkring 1000 om måneden i gennemsnit).

Min movano koster mig omkring 10.000 om måneden, men så er der også diesel for ca 6.000 og derudover lån, forsikring og afgift. Heldigvis får jeg omkring 12.000 om måneden i kørselsgodtgørelse så det er jo helt fint.

• #19   6. aug 2010 din far skal bare forsikre den som hans bil og så skal du stå som bruger . så er det sku ikke ulovligt . men hvis du ikke står som bruger så er det ulovlig .

• #20   7. aug 2010 ehm altså min i snit 3000-3500 til benz/måned, vægt afg 3140/år og forsikring 5700/år men nu har jeg også en tørstig vogn smiley

• #21   7. aug 2010 Mike J

som bruger må man højst andvende bilen 3 gange ugentligt og det ændrer ikke meget ved forsikringen

• #22   7. aug 2010 Det kan altså godt lade sig gøre med en billig bil. Bare find en gammel bil man ved har driftsikker historie og generelt ikke er dyr i reservedele. Havde selv en Corsa a fra 86 den kostede mig ca. 8000 årligt uden benz men med reperationer. Lavede det hele selv...

• #23   7. aug 2010 men som mike skriver du bare skal stå som bruger, er der ingen ide i vis du ikke oplyser at dig og din far ejer halvpart. for så er det brugerens bagrund som er grunlæggende for prisen. så kan du ligeså godt selv stå som ejer

• #24   7. aug 2010 lad din far stå som ejer og dig som bruger. så siger i at i ejer 50% hver så er det lovligt og du kører i din fars navn til billige penge + du optjener ancenitet til den da du selv skal stå med det hele.

Mads P SE ANNONCE(R) !
    det der med 3 gange om ugen passer ikke, vis du leaser en bil .vil selskabet stå som ejer og dig som bruger. må du så kun bruge en leaset bil 3 gange i ugen hehe nej vel. undersøg lige stoffet inden du slynger noget ud

• #25   7. aug 2010 Tja, jeg bruger vel ca. 1000kr på diesel i måneden, derudover betaler jeg godt 1500 af på bilen i måneden, og så er der jo udgifter til alt andet, så vil skyde på ca. 3500 i måneden på transporteren.

• #27   7. aug 2010 tak for alle svarne drenge (: - dvs. at min far står som ejer af halvdelen af bilen, imens jeg står for den anden halvdel.. så jeg køre stadig med forsikringen i hans navn? - men nu er det sådan at vi ikke bor sammen kan det så stadig lade sig gøre?

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #28   17. aug 2010 Kan se det er meget forskelligt hvad folk har af udgifter pr. md.
    Selv har jeg 2 biler den ene en lille Yaris ca 500kr pr md. den anden en Avensis 2,2 D4D 900 pr. md disse beløb er vægtafgift+forsikring samt vejhjælp, skal siges at jeg kører som elitebelist.
    Min søster har hørt på forsikring, er også ved at overveje bilkøb. Den billigste forsikring for nystartet var 14000 ellers var der forskellige krav og så kunne den komme ned på 10.

Har ikke helt styr på hvad jeg bruger på benz+ diesel længere, da vores kørsel har ændret sig.

• Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #29   17. aug 2010 Da jeg boede på sjælland smed jeg 18000 til rep pr år men kørte også
    60.000 km ( ved autoriseret værksted) Avensis fra 05

Kommentér på:
Hvilke udgifter har du ved en bil

Annonce