{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.984 visninger | Oprettet:

VW Lupo 3L - Spørgsmål, gode råd {{forumTopicSubject}}

Eftersom jeg har fået langt på arbejde (Over 50.000km pr. år.) skal jeg finde mig en god trofast pendlerbil. Har overvejet mange forskellige, men må indrømme at jeg synes, at en VW Lupo 3L, lyder lige som sagen.

Det er ikke 100% besluttet at det bliver en lupo 3L, så hvis folk har andre gode råd, så sig frem.

Så går med tanker om at købe mig en Lupo 3L, men har aldrig rigtig haft med dem og gøre.
Så ville hører om der er noget jeg skal være opmærksom på?
- Altså hvilken årgang bør jeg købe?
- Hvor langt kører de reelt på literen? (Skal kører primært motorvej - 120 km/t).
- Findes de kun med automatgear?
- Holder det automatgear?
- Har de nogle kendte fejl?
- Generalle gode råd?
- Bør man købe en, som har gået kort eller langt? (Altså tænker på afskrivning, slid, reperationer mm.)

Ja, jeg har jo sikkert en del flere spørgsmål, men hvis folk har noget relevant info, så kom meget gerne med det smiley

Rasmus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Lupo 3L - Spørgsmål, gode råd
  • #1   7. aug 2010 Det er den mindst drifsikker bil, du kan finde dig. Og nej, automatgearet holder ikke. Og det er den eneste mulighed i 3L...
    Den er mega skrabet. Alt udstyr er sparet væk.
    Reservedele er hundedyre.

    Men den kører faktisk omkring 30km/l. NÅR DEN KØRER


  • #2   7. aug 2010 fraråder dig lupo 3L.. De holder alt for tit på værksted og det bliver som regl en dyr fornøjelse..

  • #3   7. aug 2010 Nogle er uheldige ja, andre kører bare...
    Men en 3L er skrabet for alt ja, og det typisk de dyre ting der går istykker...

    Så hellere end Polo Diesel der kører lidt mindre end 30km/l...

    Desuden skal man også huske at der er stafafgiften på dieselbiler uden partikelfilter... Så man slipper ikke kun med de 180 halvårligt eller hvor lidt det nu lige er, der kommer 1000kr årligt oveni på en 3L som på alle andre und DPF...


  • #4   7. aug 2010 ! Olsen ! - Hvilken årgang er det du omtaler, og ja kender godt til befordringsfradrag smiley

    *350hk Mitsu * - Det lyder jo ikke ligefrem lovende smiley Er det nogle ting du selv har erfaret?

    Modtager meget gerne flere gode råd smiley

    Rasmus.


  • #5   7. aug 2010 En helt ny lille men stadig komfortabel diesel bil, men det nødvendige udstyr, alt efter hvor luksus du vil have, så sælger du den igen lige inden 100 eller 200 k km.

    Yaris, polo, fiesta, mazda 2 og lign.


  • #6   7. aug 2010 Du skal finde en af de sidste årgange, de har fået en anden type gearkasse i, og er derfor lidt mere holdbare.. Derudover, kan det være en god ide at få grundjusteret gearkassen en gang mellem, dette har vist sig at afhælpe problemerne lidt.. Det gælder selvfølgelig om at finde en af dem der har kørt kortest - som det gør med alle biler..

    Min kammerat har lige solgt hans, og han havde den i 2 år.. Udover normal service, skiftede han en brændstofpumpe som det eneste.. Han solgte den 5000 billigere end han købte den, og han pendlede aalborg frederikshavn - så den fik kørt nogle km..

    Men ja, der er ikke meget udstyr i dem, og det er for at spare på brændstoffet, du kan være meget heldig at finde en importeret med aircon og elruder..


  • #7   7. aug 2010 Martin.. Det, du siger, er "bare smid en masse penge ud af vinduet"

    Rasmus... Det er bare et heldigt gæt:)

    PS: vil en straight fyr ses i en Lupo i hele taget??


  • #8   7. aug 2010 Det du siger er " Alle de biler i foreslår er lort" Hvad fanden skal han bruge det til ?

  • #9   7. aug 2010 Hmmm
    Mindst driftsikker bil, arhh rolig nu.
    Min egen homo bil (3L) har gået lige 300000 km uden det mindste. Den har stadigvæk den originale gearkasse.
    Og ALLE gearkasser er ens på 3L de største ændringer er skiftekulissen og at batteriet ligger bagi på de nyere.
    Men service er dyrere til den min får justeret gearkasse for hver 15000km. Men ellers skal den på værksteder hvor de har styr på den og det har VW ikke.
    http://www.lupo3lklub.dk/forum/ er også et godt sted at søge oplysninger om den.


  • #10   7. aug 2010 Lidt idéer om hvad der kan gå galt...

    http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigtM.asp?BilModelId=317


  • #11   7. aug 2010 Som skrevet ovenover kør til VW og bliv rippet. For der er ingen VW mekanikker der har fået kursus i 3L da SMC ikke mente at de ville sælge ret mange pga. af den høje pris.
    Så ja mange fejl hvis især VW skal lave den se nedenstående artikel
    http://ekstrabladet.dk/biler/article1001077.ece


  • #12   7. aug 2010 Lupo'en er en rigtig fin og driftdsikker bil vis man tager sine forbehold...

    Få grundjusteret gearkassen ved hvert service, brug kun de værksteder som ved noget med lupo'en (mercari biler/3liter værkstedet eller hvad det nu hedder i dag)

    pendlede Vojens/Vejle hver dag cirka 70km hvor de 60km foregår på motorvejen, har altid holdt et snit på de 28km/l...

    Kan kun give mine bedste anbefalinger til lupo'en 100000km og meget få reperationer...


  • #13   7. aug 2010 Jeg har en 1.7 SDI lupo.. Kører sgu fint nok.. Og med manuel gear..

    Køb sådan en.. Læg mærke til på mandagsbil er der ingen 1.7'ere...


  • #14   7. aug 2010 Der har ikke været noget nævneværdigt med min 3L efter 20000km.
    Iøvrigt findes lupo som 1.4TDI der også går meget langt på literen og har manuelt gear.

    3L skal holdes af værksteder der kender den. Det gør smc ikke fx.

    Min går i snit 25km/L uden jeg forsøger at få den til at køre langt. Så den kan godt gå længere hvis man kører morfar.



  • #15   7. aug 2010 er iøvrigt rigtigt glad for min 3L smiley

    Og er du ude efter en der ikke er skrabet - jeg tænker på aircon, esp, centrallås osv, så kan du jo finde en der er importeret. Dem der blev solgt i Danmark skulle være de helt skrabede for at overholde kravene til den lave afgift. Anderledes var det fx i Tyskerland


  • #16   8. aug 2010 Angående VW(SMC), så er VW værkstederne jo ikke alle eget af SMC...
    De er på en måde selvstændige som de små frie værksteder, dog med nogle fælles retningslinjer og lign. normer de skal rette sig efter for at må kalde sig VW service værksted.
    Lige som medlemmer af enten Automester, Ketner, Bosch Service osv...

    Er selv ved VW i Sønderborg hvor vi også har Audi Service, ikke som mekaniker, men på lageret.
    Og der synes jeg vi er meget gode til bl.a. at kontakte kunder inden rep, og ikke at skifte noget med mindre det er nødvendigt mht. til tidligere eksempler...
    Dog kan de 3L'ere være nogle rigtige drillemaskiner og vi har da selv været ude i det med baklyskontakten, men ja, det er da ikke hver gang det lykkedes lige godt i første forsøg...
    Men da er vi også ærlige og melde ud med det samme og selvfølgelig bliver delen ikke monteret.

    Det jeg egentlig vil sige er at VW ikke bare er VW, og jeg føler at jeg kan stå næsten 100% inde for det de laver hos os med god samvittighed...
    Den mekaniker der har været der kortest tid har været der i 8år, vi har lige haft en med 45års jubilæum inden for VW i samme firma, og der er 40, 35 og 30 på vej..
    De gutter har alle et par ting de ved ekstra meget om, og det har de squ styr på.


    Men men men, som de andre nævner er det mere sikkert at vælge en af de andre motorvarianter hvis det da absolut skal være en Lupo...

    Desuden, de bagerste bremsebakker har det med ikke at holde ret længe, dog er der lige kommet nogle nye med en lidt anden belægning, hvordan de holder kender jeg dog ikke noget til da vi ikke har haft en inde med den nye type til rep endnu.




Kommentér på:
VW Lupo 3L - Spørgsmål, gode råd

Annonce