VW Lupo 3L - Spørgsmål, gode råd {{forumTopicSubject}}
Eftersom jeg har fået langt på arbejde (Over 50.000km pr. år.) skal jeg finde mig en god trofast pendlerbil. Har overvejet mange forskellige, men må indrømme at jeg synes, at en VW Lupo 3L, lyder lige som sagen.
Det er ikke 100% besluttet at det bliver en lupo 3L, så hvis folk har andre gode råd, så sig frem.
Så går med tanker om at købe mig en Lupo 3L, men har aldrig rigtig haft med dem og gøre.
Så ville hører om der er noget jeg skal være opmærksom på?
- Altså hvilken årgang bør jeg købe?
- Hvor langt kører de reelt på literen? (Skal kører primært motorvej - 120 km/t).
- Findes de kun med automatgear?
- Holder det automatgear?
- Har de nogle kendte fejl?
- Generalle gode råd?
- Bør man købe en, som har gået kort eller langt? (Altså tænker på afskrivning, slid, reperationer mm.)
Ja, jeg har jo sikkert en del flere spørgsmål, men hvis folk har noget relevant info, så kom meget gerne med det
Rasmus.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Den er mega skrabet. Alt udstyr er sparet væk.
Reservedele er hundedyre.
Men den kører faktisk omkring 30km/l. NÅR DEN KØRER
jan 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 152 Svar: 915
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.326
Men en 3L er skrabet for alt ja, og det typisk de dyre ting der går istykker...
Så hellere end Polo Diesel der kører lidt mindre end 30km/l...
Desuden skal man også huske at der er stafafgiften på dieselbiler uden partikelfilter... Så man slipper ikke kun med de 180 halvårligt eller hvor lidt det nu lige er, der kommer 1000kr årligt oveni på en 3L som på alle andre und DPF...
jun 2006
Følger: 21 Følgere: 21 Biler: 3 Emner: 29 Svar: 108
*350hk Mitsu * - Det lyder jo ikke ligefrem lovende Er det nogle ting du selv har erfaret?
Modtager meget gerne flere gode råd
Rasmus.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
Yaris, polo, fiesta, mazda 2 og lign.
mar 2005
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 123 Svar: 1.558
Min kammerat har lige solgt hans, og han havde den i 2 år.. Udover normal service, skiftede han en brændstofpumpe som det eneste.. Han solgte den 5000 billigere end han købte den, og han pendlede aalborg frederikshavn - så den fik kørt nogle km..
Men ja, der er ikke meget udstyr i dem, og det er for at spare på brændstoffet, du kan være meget heldig at finde en importeret med aircon og elruder..
jan 2006
Rasmus... Det er bare et heldigt gæt:)
PS: vil en straight fyr ses i en Lupo i hele taget??
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
jul 2003
Følger: 11 Følgere: 6 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 22
Mindst driftsikker bil, arhh rolig nu.
Min egen homo bil (3L) har gået lige 300000 km uden det mindste. Den har stadigvæk den originale gearkasse.
Og ALLE gearkasser er ens på 3L de største ændringer er skiftekulissen og at batteriet ligger bagi på de nyere.
Men service er dyrere til den min får justeret gearkasse for hver 15000km. Men ellers skal den på værksteder hvor de har styr på den og det har VW ikke.
http://www.lupo3lklub.dk/forum/ er også et godt sted at søge oplysninger om den.
jan 2006
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigtM.asp?BilModelId=317
jul 2003
Følger: 11 Følgere: 6 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 22
Så ja mange fejl hvis især VW skal lave den se nedenstående artikel
http://ekstrabladet.dk/biler/article1001077.ece
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
Få grundjusteret gearkassen ved hvert service, brug kun de værksteder som ved noget med lupo'en (mercari biler/3liter værkstedet eller hvad det nu hedder i dag)
pendlede Vojens/Vejle hver dag cirka 70km hvor de 60km foregår på motorvejen, har altid holdt et snit på de 28km/l...
Kan kun give mine bedste anbefalinger til lupo'en 100000km og meget få reperationer...
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 82 Biler: 12 Emner: 32 Svar: 1.018
Køb sådan en.. Læg mærke til på mandagsbil er der ingen 1.7'ere...
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 104
Iøvrigt findes lupo som 1.4TDI der også går meget langt på literen og har manuelt gear.
3L skal holdes af værksteder der kender den. Det gør smc ikke fx.
Min går i snit 25km/L uden jeg forsøger at få den til at køre langt. Så den kan godt gå længere hvis man kører morfar.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 104
Og er du ude efter en der ikke er skrabet - jeg tænker på aircon, esp, centrallås osv, så kan du jo finde en der er importeret. Dem der blev solgt i Danmark skulle være de helt skrabede for at overholde kravene til den lave afgift. Anderledes var det fx i Tyskerland
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 45 Biler: 5 Emner: 80 Svar: 2.326
De er på en måde selvstændige som de små frie værksteder, dog med nogle fælles retningslinjer og lign. normer de skal rette sig efter for at må kalde sig VW service værksted.
Lige som medlemmer af enten Automester, Ketner, Bosch Service osv...
Er selv ved VW i Sønderborg hvor vi også har Audi Service, ikke som mekaniker, men på lageret.
Og der synes jeg vi er meget gode til bl.a. at kontakte kunder inden rep, og ikke at skifte noget med mindre det er nødvendigt mht. til tidligere eksempler...
Dog kan de 3L'ere være nogle rigtige drillemaskiner og vi har da selv været ude i det med baklyskontakten, men ja, det er da ikke hver gang det lykkedes lige godt i første forsøg...
Men da er vi også ærlige og melde ud med det samme og selvfølgelig bliver delen ikke monteret.
Det jeg egentlig vil sige er at VW ikke bare er VW, og jeg føler at jeg kan stå næsten 100% inde for det de laver hos os med god samvittighed...
Den mekaniker der har været der kortest tid har været der i 8år, vi har lige haft en med 45års jubilæum inden for VW i samme firma, og der er 40, 35 og 30 på vej..
De gutter har alle et par ting de ved ekstra meget om, og det har de squ styr på.
Men men men, som de andre nævner er det mere sikkert at vælge en af de andre motorvarianter hvis det da absolut skal være en Lupo...
Desuden, de bagerste bremsebakker har det med ikke at holde ret længe, dog er der lige kommet nogle nye med en lidt anden belægning, hvordan de holder kender jeg dog ikke noget til da vi ikke har haft en inde med den nye type til rep endnu.
VW Lupo 3L - Spørgsmål, gode råd