Opel Calibra Opel Calibra
Hej Drenge......
Er der nogen herinde som kan hjælpe mig med nogle spørgsmål ang. en Opel Calibra!!!!
Har nemlig et kig på en, men ved ikke så meget om dens svage og stærle sider.
Fx. er der nogen steder man skal kigge godt efter når man leder efter rust osv. og har den nogle ømme punkter man skal passe ekstra godt på......
Hvad med det elektriske i bilen, er det iorden eller kan der engang imellem gå kage i det, hvad med reservedele og hvad koster det sådan ca. i benzin penge at holde den kørenden? er det dyrt eller går det lige.
Håber at nogen vil hjæpe mig, da jeg virkelig har brug for hjælp, hvis i ved noget andet som jeg ikke har fået skrevet med, må i meget gerne lige skrive det.
Det skal siges at det er en fra 1991, en 2,0 med de der 116HK....
Håber at i vil hjælpe mig.......
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 138
Tyske biler er kendt for deres kvalitet, holdbarhed, billige reservedele og er de biler der kører længst mellem reparationerne!!!
Hvad angår rust, kan det selvfølgelig ikke undgås, men Opel er dem som ikke ruster meget i forhold til andre mærker.. Men tjek vangerne under bilen, hiv i listerne, kig i indeskærmene osv.. læg specielt mærke til om de bærende dele på bilen er i orden..
aug 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 58 Svar: 560
mener bl.a. at motor har lavet en test, hvor Opel lå i den lave ende af skalaen hvad angår rust beskyttelse, og det angår også de helt nye....
mar 2003
Følger: 62 Følgere: 64 Biler: 11 Emner: 40 Svar: 388
Det bedste man kan gøre er at droppe deres latterlige garanti, og køre til Dinitrol el. lign., der giver de helt op til 12 års rustgaranti, vel at mærke hvis det er en ny bil, deres behandlinger er markant bedre
Så derfor ruster en opel, og det er jo ikke bilens skyld!!
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 138
Men hvis du ser på hvor mange tyske gamle biler der kører rundt i DK iforhold til gamle franske/japaner/engelske biler osv, så vil du se at tyske biler er dem som holder længere...
En go textyl-behandling skader heller ikke på bilen
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.220
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 138
Og det er altså en bil der er 10år gammel nu... den har først fået en textylbehandling for 1uge siden nu, og manden der lavede det sagde den havde mange gode år endnu før der ville dukke gennemtæring af rust op!
Min kammerat som købte en Toyota Corolla 91', står nu med en bil han ikke kan bruge fordi den er gennemrustet i vangerne, og inderskærmene, så den ikke kan gå gennem syn... og det var altså en bil fra 91!!!
Så det med at tro på 1 test hvad den fortæller, og hvordan det virkelig forholder, sig er 2 forskellige ting!
nov 2002
Følger: 3 Følgere: 10 Biler: 4 Emner: 137 Svar: 1.540
Ang. rust kan jeg kun sige: Se dig for! Calibra ruster, det er alment kendt. Opel havde deres problemer i 90erne, bl.a. med lakkvaliteten. Bilen behøver dog ikke at være et rustvrag...slet ikke. Men se dig godt for alligevel.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 35 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 138
Har dog ik hørt at Calibra'erne lider samme problem.
Men som sagt kig ordentlig efter de steder jeg skrev i de forige indlæg for rust.. for ALLE biler kan have været i hænderne på useriøse personer der ikke vasker og behandler bilen ordentlig..
aug 2003
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
Især til dig Jan N, det har da sat lidt flere tanker igang!
Men ved sgu ikke rigtigt, har ik så stor forstand på mekanik på biler igen, men har ivertifald øje på en Calibra, og det ser lovende ud at det godt kunne blive den, men skulle selvfølgelig lige have afklaret nogle spørgsmål...
Tak for hjælpen.......!!!
maj 2003
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 10
Jeg har selv haft 2. calibra'er fra årg. 90 - 91. 8v. 2.0i
Jeg har intet at udsætte på dem, de holder generalt godt.
Også reservedele er til at betale.
Men sørg for at tjekke bilen godt inde du stiger om bord på den.
Hvis der forligger dokumentation for tectylbehandling er det en god ting.
Tjek evt. skærmkanterne bagi, samt vanger og undervogn generalt.
Studerer hulrummene og inderskærmene for behandling.
km. tal og stand, samt lakeringens stand og behandling, motor og gearkasse kan også godt være pint igennem.
Normalt holder disse ting til meget, det er jo en tysker
Kan du li bilen og syntes den er efter din smag, så køb den, det er en dejlig bil, og jeg tror du ik vil fortryde dit køb.
Ta evt. en mekanikker med inden du køber, evt. en fra opel der kender dette mærke og evt.dens svagheder.
p.s jeg har intet problem haft med mine, ud over normal slitage ( dæk, og bremser).
Opel Calibra