{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

audi 1.8T motor problem. kun 3 cylindr {{forumTopicSubject}}

ja lykken varede kort.. har lige hovedrenoveret maskinen og da maskineriet kørte og spinnede som en mis efter den blev færdigsamlet var smilet bredt. besluttede mig for at køre ud og spise med familien, da bilen jo skal rulle lidt km inden kan få noget gas.
på vej hjem mistede jeg 1 cylinder.

det underlige er så efter at få slæbt den hjem at når jeg har alle 4 tændrør oppe kan jeg se cylinder 1 er våd af benzin. som om den ikke tænder. men når jeg montere alle 4 tændrør på tændspolerne i det fri er der fint gnist fra alle 4...

hvad er der galt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  audi 1.8T motor problem. kun 3 cylindr
  • #1   9. aug 2010 Hvor meget er der gjort ved den?

    Har den kompression på den pågældende cylinder?

    Tændspolerne er den absolut hyppigste fejl på dem og der skal ikke meget til før de ikke kan få et tændrør til at gniste under tryk.

    Prøv at flytte tændspolen over på en anden cylinder og se om problemet bliver der eller kommer på en anden cylinder.


  • #2   9. aug 2010 alt er originalt, altså ikke tunet eller noget. endnu...

    den har fået skiftet alle sliddele i maskinen plus det løse...

    jeg har også læst lidt om at det kunne være tændmodulet der er årsag til det.. ang tændrør der ikke vil tænde under tryk har jeg også hørt og også om tændrør der ikke dur efter motor har været druknet.
    men det er vel tændrør og ikke spolerne

    tændrør er skiftet uden nogen forskel.
    ang bytte rundt på spolerne er det noget jeg prøver om få min..



  • #3   9. aug 2010 har prøvet at bytte rundt på tændspole 1 og 2... stadig cylinder 1 der ikke vil..

  • #4   9. aug 2010 Har du prøvet tændrør ?
    Kan sagtens være den ikke kan gniste under tryk..


  • #5   9. aug 2010 der er kompression på cylinderen, har prøvet med andre tændrør. har tjekket dyse for at se om den hang. den fungere også som den skal.

  • #6   9. aug 2010 Så får spolen et forkert eller mangler et signal.

    Nemmeste måde hurtigt at kontrollere ensartet kompression, er at tørne motoren med starteren mens ledningerne til tændpsolerne er frakoblet.

    Hvis den "halter" eller tørner uens, er der kompressionsfejl.


  • #7   9. aug 2010 Så må forsyningsspændingen til spolen være dårlig.
    Ellers er der kun at sætte et scope på og tjekke om den får den rigtige puls.. både til spole og dyse


  • #8   9. aug 2010 nu er der et nyt tændingsmodul på vej. så må vi se om det er det der er galt.. er lidt underligt.. kunne forstå hvis den slet ikke kørte efter renovering. men har nok kørt 50 km siden den blev samlet hvor den bare kørte som en drøm. også det at jeg kom kørende stille og roligt og pludselig ikke gik på alle 4 propper...

  • morten l
    morten l Tilmeldt:
    apr 2004

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   9. aug 2010 Hej sten har lige fulgt din tråd, min a3 1.8t havde akkurat samme problem, nyt tændingsmodul (spændingsforstærker kaldte han den vist også) og så var den rullende igen..!

  • #10   9. aug 2010 problemet er fundet.. den ene ventilfjeder på indsugningssiden var knækket... så nu skal jeg have fundet en ny.. heldigvis ingen skade opstået pga det...

Kommentér på:
audi 1.8T motor problem. kun 3 cylindr

Annonce