1.613 visninger
|
Oprettet:
audi 1.8T motor problem. kun 3 cylindr {{forumTopicSubject}}
ja lykken varede kort.. har lige hovedrenoveret maskinen og da maskineriet kørte og spinnede som en mis efter den blev færdigsamlet var smilet bredt. besluttede mig for at køre ud og spise med familien, da bilen jo skal rulle lidt km inden kan få noget gas.
på vej hjem mistede jeg 1 cylinder.
det underlige er så efter at få slæbt den hjem at når jeg har alle 4 tændrør oppe kan jeg se cylinder 1 er våd af benzin. som om den ikke tænder. men når jeg montere alle 4 tændrør på tændspolerne i det fri er der fint gnist fra alle 4...
hvad er der galt??
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Har den kompression på den pågældende cylinder?
Tændspolerne er den absolut hyppigste fejl på dem og der skal ikke meget til før de ikke kan få et tændrør til at gniste under tryk.
Prøv at flytte tændspolen over på en anden cylinder og se om problemet bliver der eller kommer på en anden cylinder.
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
den har fået skiftet alle sliddele i maskinen plus det løse...
jeg har også læst lidt om at det kunne være tændmodulet der er årsag til det.. ang tændrør der ikke vil tænde under tryk har jeg også hørt og også om tændrør der ikke dur efter motor har været druknet.
men det er vel tændrør og ikke spolerne
tændrør er skiftet uden nogen forskel.
ang bytte rundt på spolerne er det noget jeg prøver om få min..
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 496
Kan sagtens være den ikke kan gniste under tryk..
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Nemmeste måde hurtigt at kontrollere ensartet kompression, er at tørne motoren med starteren mens ledningerne til tændpsolerne er frakoblet.
Hvis den "halter" eller tørner uens, er der kompressionsfejl.
okt 2003
Følger: 42 Følgere: 38 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 496
Ellers er der kun at sætte et scope på og tjekke om den får den rigtige puls.. både til spole og dyse
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
apr 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 7 Emner: 195 Svar: 1.769
audi 1.8T motor problem. kun 3 cylindr