{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp kørsel med maskin trailer
  • #1   16. aug 2010 Skulle meget gerne stå på reg. attesten hvad du må trække..

  • #2   16. aug 2010 Det nemmeste er at søge på nettet, der står de korrekte informationer, samtidig med opdateringer af lovens omfang..
    Så undgår du en masse forkerte informationer.

    Umiddelbart vil jeg dog mene at nu når du har kortet til trailer, er der ikke så mange regler du skal holde dig indenfor, altså du må køre, med hvad din bil er tilladt til at måtte trække, eks:. 1300kg for en mindre bil, eller 2500 kg, for en større bil.

    Jeg kan henvise til :
    http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Anhaenger/Regler%20for%20koersel%20med%20anhaenger.aspx

    Der er to grundprincipper, hvis du ikke havde kortet.
    -Det samlede vogntog må ikke overstige 3500kg.
    -Din bil må trække en trailer hvis totalvægt ikke overstiger bilens egenvægt. (og selvfølgelig ikke overstiger 3500kg)

    Da du har kortet kan du se bort fra disse regler, og kigge på hvad bilen må trække. Autotrailerens totalvægt, må ikke overstige hvad bilens tilladte trækvægt står til på registreringsattesten.
    Det samlede vogntog må gerne overstige 3500kg.
    Du har højst sandsynligt ikke en bil der må trække en autotrailer, på totalvægt, 1800-2500kg eller lign, men det må du læse på attesten.


  • #3   16. aug 2010 Vis du har trailerkort må du godt køre med en trailer der vejer mere total end din bil må trække. men den må ikke veje mere med læs end din bil må trække. og nej et vogn tog må aldrig veje mere en 3500 kg da det så er en anden vægt klasse. (lastbil) Kik på din reg attest der står hvad bilen må trække.
    Eks Jeg har en vectra der må trække 1225 kg men jeg må godt køre med en trailer der vejer total 2500 kg der må bare ikke fyldes så meget i den da bilen jo ikke må køre med mere end de 1225 kg. sålænge man har trailer kort. unden må man kun køre med det bilen må trække men aldrig mere end de 3500kg total (bil+trailer=....)


  • #4   16. aug 2010 Undskylde samlet vogn tog må godt veje mere en 3500 kg vis du har trailer kort:-) læste det vist lidt for hurtigt.

  • #5   16. aug 2010 pinion du er da helt fra den, det kræver netop et trailerkort hvis vogntoget kommer over 3500 kg totalt

    men husk nu der kom nye regler 1. maj 2009

    men gå ind på www.sikkertrafik.dk under trailer, der er også en udregner.


  • #6   16. aug 2010 Kim B det er jo det jeg skriver...... og de nye regler er for dem der har fået kort efter 1 maj 2009.

  • #7   16. aug 2010 <b>Kim B det er jo det jeg skriver</b> jeps men du skrev det samtidig med mig he he

    Pinion D
    Skrevet: 16-08-2010 18:08:16

    Kim B
    Skrevet: 16-08-2010 18:09:07



  • #8   16. aug 2010 Ha ha ja det så jeg ikke:-)

  • #9   16. aug 2010 vil det sige jeg gerne må spænde en alm auto trailer efter min variant der har en total vægt på 1825 og egenvægt på 1225. og en bil på 750 kg oven på med trailer kort. som jeg fik for 3 år siden

  • #10   16. aug 2010 Rune J: Det afhænger stadig af hvad din bil må trække..

  • #11   16. aug 2010 hehe har fundet ud af hvorfor det er mig en gåde. kan ikke se det da min bil ikke er synet med det træk... tak for hjålpen gutter

Kommentér på:
Hjælp kørsel med maskin trailer

Annonce